Andere stoelen in mijn Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rob P

Re:Andere stoelen in mijn Defender

Berichtdoor Rob P » 30 Jul 2012, 00:20

rene v d burg schrijft:
kan je daar de zitting van verwijderen om bij je accu te komen?

gr v rene

Nee, dat gaat niet maar ik beschouw dat niet als een probleem omdat ik twee Optima gel-accu's (Red en Yellow Top) erin heb zitten waar ik geen omkijken naar heb.
Als ik er bij moet dan draai ik de 4 bouten van de stoelslede los en dat is ca. 10 minuten werk.

Ik heb ca. 8 jaar geleden bij Elferink in Enter € 70 betaald voor die twee stoelen waarvan de bestuurdersstoel er in ieder geval 170.000 'zitkilometers' op had zitten. Ik moest ze wel zelf uit de auto halen.

@ Appie,

Ik kom die 5 sec. van jouw een keer klokken !

Rob

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Jul 2012, 10:10

Rob P schrijft:
rene v d burg schrijft:
kan je daar de zitting van verwijderen om bij je accu te komen?

gr v rene

Nee, dat gaat niet maar ik beschouw dat niet als een probleem omdat ik twee Optima gel-accu's (Red en Yellow Top) erin heb zitten waar ik geen omkijken naar heb.
Als ik er bij moet dan draai ik de 4 bouten van de stoelslede los en dat is ca. 10 minuten werk.

Ik heb ca. 8 jaar geleden bij Elferink in Enter € 70 betaald voor die twee stoelen waarvan de bestuurdersstoel er in ieder geval 170.000 'zitkilometers' op had zitten. Ik moest ze wel zelf uit de auto halen.

@ Appie,

Ik kom die 5 sec. van jouw een keer klokken !

Rob

Norbert heet in zijn auto Recaro's staan. Daar zit een heel eenvoudig scharnier systeempje onder met twee hoeklijnen een boutje en een stang die voor de borging is. Dat kan zelfs iemand met tweelinkerhanden en geen duimen na maken. Werkt erg goed en in een paar seconden klap de de stoel achterover. :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Rob P

Berichtdoor Rob P » 30 Jul 2012, 14:45

Edward schrijft:.... Werkt erg goed en in een paar seconden klap de de stoel achterover. :P

Ongetwijfeld, maar in een Hard Top met een hoog tussenschot is achterover kantelen geen optie.

Rob

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Jul 2012, 16:13

Rob P schrijft:
Edward schrijft:.... Werkt erg goed en in een paar seconden klap de de stoel achterover. :P

Ongetwijfeld, maar in een Hard Top met een hoog tussenschot is achterover kantelen geen optie.

Rob

Klopt, maar met hetzelfde systeempje is de stoel dan ook uitneembaar te maken. Dat vind ikzelf een klote optie want ik wil niet met een stoel staan hannessen. Bij een Hard Top zet ik de accu's dan ook in de wielkast. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Jul 2012, 18:05

hoog tussenschot? in die 110 van je avatar?

waarom dan ook.een grijs kentekendakje erin? (tenminste dat lijkt zo op dat fototje?)

zou in geval van keuze zelden voor hoog tussenschot kiezen
gone

Terug naar “Techniek”