Stoelen disco I omruilen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
JanWillem

Stoelen disco I omruilen?

Berichtdoor JanWillem » 06 Jul 2012, 19:17

Besten,

De bestuurders stoel is natuurlijk altijd het zwaarste belast. De bijrijdersstoel is bij mij nog als nieuw. Ze zier er hetzelfde uit, maar kan je ze ook uitwisselen?

Groetjes,
Jan Willem
Met vriendelijke Disco1 groet,

Jan Willem

Roger B.

Re: Stoelen disco I omruilen?

Berichtdoor Roger B. » 06 Jul 2012, 21:30

de gordelgesp niet aan de stoel? dan zit je alleen met de knop van de rugleuningverstelling die wat lastiger kan zitten (aan andere kant dan ie nu zit)
gone

Philip

Re:Stoelen disco I omruilen?

Berichtdoor Philip » 07 Jul 2012, 00:05

Je hebt een donor bestuurderstoel nodig.

Een paar jaar terug hetzelfde probleem gehad.
Gelukkig een goeie donor gevonden om te kanibaliseren voor het juiste onderdeel.

Maar er zijn ook goeie alternatieven beschikbaar zoals Scheelmann stoelen of vergelijkbaar.

Dixo

Berichtdoor Dixo » 07 Jul 2012, 02:19

Probeer iemand te vinden die een Engelse auto sloopt voor de onderdelen. Daar is de linker voorstoel vaak nog prima.

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Jul 2012, 11:21

JanWillem schrijft:
Besten,

De bestuurders stoel is natuurlijk altijd het zwaarste belast. De bijrijdersstoel is bij mij nog als nieuw. Ze zier er hetzelfde uit, maar kan je ze ook uitwisselen?

Groetjes,
Jan Willem

Wat is er dan eigenlijk mis?

Bij mij was een paar jaar geleden een scheur ontstaan op de bestuurdersstoel. Niet vreemd, want als 350.000km zat er iemand op. ;) Maar een ruil stoel was niet nodig, de bekleding is slechts een hoes en die kan je zo bestellen. Als je kussen is doorgezakt kan je die ook nieuw bestellen.

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Jul 2012, 11:28

Optie van Thomas is een goede maar duur, ga eerst eens een rondje bellen met de bekende slopers in NL die hebben er ongetwijfeld genoeg staan. :huh:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Bert Spronk

Berichtdoor Bert Spronk » 07 Jul 2012, 12:12

neem even contact op met martin van schotpoort autoschade in hoek v holland die kan bijna ieder gebruikt land rover deel leveren tegen nette prijzen .

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 07 Jul 2012, 12:30

Edward schrijft:
Optie van Thomas is een goede maar duur, ga eerst eens een rondje bellen met de bekende slopers in NL die hebben er ongetwijfeld genoeg staan. :huh:

Als je een lederen stoel heb is de hoes prijzig. Stof valt mee. Maar als je de hoes netjes gebruikt kan vinden is dat ook prima. Alleen als het kussen is doorgezakt zou ik persoonlijk wel nieuw bestellen. Elk gebruikt kussen is immers al een tijd op gezet. Dan heb je echt een nieuwe die een tijd weer mee moet gaan.

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Jul 2012, 21:59

Thomas Td5 schrijft:
Edward schrijft:

Als je een lederen stoel heb is de hoes prijzig. Stof valt mee. Maar als je de hoes netjes gebruikt kan vinden is dat ook prima. Alleen als het kussen is doorgezakt zou ik persoonlijk wel nieuw bestellen. Elk gebruikt kussen is immers al een tijd op gezet. Dan heb je echt een nieuwe die een tijd weer mee moet gaan.

Mee eens, maar zoals al aangegeven is bij een Engels wagen juist de andere stoel minder gebruikt en die worden bij bosjes gesloopt in NL. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JanWillem

Berichtdoor JanWillem » 08 Jul 2012, 18:11

Leuk al deze reacties.

De stoel is beige leer. Het leer is nog goed en wil ik niet direct vervangen, het is vooral de zitting. Maar ik begrijp dat kussens zo te krijgen zijn?
Ik begrijp ook dat de passagiers stoel goed past op de bestuurders kant. De gordelhouder zit niet aan de stoel.

Ik ga voor de optie passagiersstoel voorlopig even op de bestuurderskant. Nieuw kussen in de bestuurders stoel en dan weer terug zetten.

Als iemand nog iets beters weet wil ik het graag horen. Ik ga even bij Paddock kijken of ze de kussen hebben.

Dank jullie! :)
Met vriendelijke Disco1 groet,

Jan Willem

Terug naar “Techniek”