Dag LR-vrienden,
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?!
Afgelopen winter heb ik het kleine verwarmingsradiatortje onder het dashbord van mijn 300Tdi Disco vervangen aangezien deze was beginnen lekken.
Ik heb het vervangen door een nieuwe en op dezelfde manier geplaatst zoals de vorige. Hiervoor moest zowat alles gedemonteerd worden onder het dashbord aan de passagierskant. Tijdens de koudere winterdagen ben ik mij niet gewaar geworden, maar nu des te meer, dat het linker bovenhoekje aan de voeten van de passagier warm tot lokaal zelfs zeer warm wordt. Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit het best verhelpen? Kan hier een veiligheidsrisico aan verbonden zijn?
Bedankt voor de hulp!
Bart
Problemen met verwarming?
-
pascalwedel
Re:Problemen met verwarming?
Hoi,
Heb vorrig jaar de zelfde klus gedaan,
De verwarming (het radiatortje) zal altijd warm worden er zit namelijk geen klep in het water gedeelte.
In de hoek waar je het over hebt lopen de leidingen die woren dus net zo heet als je motor is.
Dit zou de verklaring kunnen zijn.
Wat ook zou kunnen is dat er lucht langs de nieuwe radiator de voeten bak in geblazen wordt, heb je wel met schuimtape of iets dergelijks de nieuwe radiator afgeplakt? zodat deze niet langs de naden lekt van het slot waar hij ingeschoven is?
Er is niet echt een veiligheids risico aan verbonden je krijgt aleen warme voeten.
Groeten Pascal
Heb vorrig jaar de zelfde klus gedaan,
De verwarming (het radiatortje) zal altijd warm worden er zit namelijk geen klep in het water gedeelte.
In de hoek waar je het over hebt lopen de leidingen die woren dus net zo heet als je motor is.
Dit zou de verklaring kunnen zijn.
Wat ook zou kunnen is dat er lucht langs de nieuwe radiator de voeten bak in geblazen wordt, heb je wel met schuimtape of iets dergelijks de nieuwe radiator afgeplakt? zodat deze niet langs de naden lekt van het slot waar hij ingeschoven is?
Er is niet echt een veiligheids risico aan verbonden je krijgt aleen warme voeten.
Groeten Pascal
Hallo Pascal,
Bedankt voor de reactie!
Neen, ik heb niks extra gebruikt of gedaan, enkel het oude radiatortje vervangen door een nieuwe en exact op dezelfde manier terug gemonteerd. Ik weet niet exact hoe warm het er was voor de vervanging maar ik vind het toch maar bizar en ongemakkelijk tijdens de zomer. Bestaan hier eenvoudige remedies tegen?
Groetjes,
Bart
Bedankt voor de reactie!
Neen, ik heb niks extra gebruikt of gedaan, enkel het oude radiatortje vervangen door een nieuwe en exact op dezelfde manier terug gemonteerd. Ik weet niet exact hoe warm het er was voor de vervanging maar ik vind het toch maar bizar en ongemakkelijk tijdens de zomer. Bestaan hier eenvoudige remedies tegen?
Groetjes,
Bart
-
Roger B.
die schuimtape afdichting zal na al die jaren vast niet goed gebleven zijn met de- en monteren...dus daar kun je mee beginnen.. als het dan nog heet blijft, kijk dan eens bij een zelfde disco of het daar ook zo warm wordt, en zonee, of er daar iets anders zit...
zit die kartonnen plaat met schuimrubber nog onder tegen je dash (boven de voetenruimte en vertikaal tegen de middentunnel?
zit die kartonnen plaat met schuimrubber nog onder tegen je dash (boven de voetenruimte en vertikaal tegen de middentunnel?
gone