Ik wil de olie gaan verversen van mijn motor 200tdi, vernsellingsbak lt77, tussenbak lt230, en van de assen(differentieel).
Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan gebruiken?
Olie verversen
Re:Olie verversen
Als de originele motor en bakken er in zitten, kun je deze proberen, hier je kenteken invullen : http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies/
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Hallo,
Ik had dat ook eens willen doen maar kan iemand misschien zeggen langs waar men deze verschillende bakken en bruggen het best kan ledigen en terug bijvullen?
Bedankt voor de info!
Bart
Ik had dat ook eens willen doen maar kan iemand misschien zeggen langs waar men deze verschillende bakken en bruggen het best kan ledigen en terug bijvullen?
Bedankt voor de info!
Bart
Bart schrijft:
Legen via de aftap plug en vullen via de vulopening gaat het beste? :huh: :huh: Bij bakken en assen wijst dat zichzelf volgens mij en anders wordt het tijd voor een werkplaatsboek of een rave cd. ;)
Hallo,
Bedankt voor de info!
Bart
Legen via de aftap plug en vullen via de vulopening gaat het beste? :huh: :huh: Bij bakken en assen wijst dat zichzelf volgens mij en anders wordt het tijd voor een werkplaatsboek of een rave cd. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
http://www.landroverclubholland.nl/index.php/techniek/43-smeermiddelen/65-welke-olie-en-vetten
Een artikel over welke smeermiddelen op onze eigen site :) Hoeveel je nodig hebt, kun je uiteraard terugvinden in de manuals.
groetjes, Fenna
Een artikel over welke smeermiddelen op onze eigen site :) Hoeveel je nodig hebt, kun je uiteraard terugvinden in de manuals.
groetjes, Fenna

Ben deze middag naar de plaatselijke autostore gereden, die heeft even in zijn computer gekeken en vertelde me dat ik ATF DeX-MERC nodig had voor mijn r380 (op 110 td5). Klopt dit wel?
groeten basjan
groeten basjan
- JoostKenya
def92 schrijft:
ATF was voor de eerste generaties R380 het advies. Maar dat is later gewijzigd in Texaco MTF94. En daar gaat je bak beter van schakelen!
Ben deze middag naar de plaatselijke autostore gereden, die heeft even in zijn computer gekeken en vertelde me dat ik ATF DeX-MERC nodig had voor mijn r380 (op 110 td5). Klopt dit wel?
groeten basjan
ATF was voor de eerste generaties R380 het advies. Maar dat is later gewijzigd in Texaco MTF94. En daar gaat je bak beter van schakelen!
-
Roger B.
en wellicht ten overvloede....de td5 had niet zo'n eerste generatie bak eronder.
De td5 belast de bak ook zwaarder en ook de weerstand tegen belasting is bij mtf94 hoger dan bij atf.
De td5 belast de bak ook zwaarder en ook de weerstand tegen belasting is bij mtf94 hoger dan bij atf.
gone
M.Bossenbroek schrijft:
Ik gebruik het volgende:
200 TDI: 10w40
LT77 gearbox: ATF Dexron 2
Stuurbollen+differentiëlen+stuurbollen: Hypoid SAE 90
Ik heb het een half jaar geleden uitgezocht via dit forum en wat site en kwam hierbij uit...
Gr. Dick
Ik wil de olie gaan verversen van mijn motor 200tdi, vernsellingsbak lt77, tussenbak lt230, en van de assen(differentieel).
Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan gebruiken?
Ik gebruik het volgende:
200 TDI: 10w40
LT77 gearbox: ATF Dexron 2
Stuurbollen+differentiëlen+stuurbollen: Hypoid SAE 90
Ik heb het een half jaar geleden uitgezocht via dit forum en wat site en kwam hierbij uit...
Gr. Dick