Series 3 met twee tanken, 1 vulopening

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
RobS

Series 3 met twee tanken, 1 vulopening

Berichtdoor RobS » 05 Jul 2012, 18:32

Hai,

Kunnen de 2 tanken gevuld worden met 1 vulopening die aan de buitenkant zit?

Ik heb een series 3 met 2 benzine tanken onder de buitenste voorstoelen.
Als je wilt tanken is het een beste klus, kussens eruit, metalenplaatjes eruit schuiven.
Doppenlos, tank één vullen, tank twee binnendoor vullen met kans op knoeien, of de auto deze keer maar keren….

Ook als de auto warmer wordt tijdens het rijden, of we hebben beter weer zoals nu en je stop bij een verkeerslicht, dan zal je weten dat je een oude landrover hebt, olie en benzine lucht, gemengd met je eigen uitlaat gassen. De benzine lucht zou ik graag kwijt zijn.

Weet iemand een oplossing hiervoor, één heb ik er zelf al verzonnen.
Op gas overschakelen als de benzine op is…. Maar met een gas radius van 200 km kom ik wel eens te kort..

Erwin Lokhorst

Re:Series 3 met twee tanken, 1 vulopening

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 05 Jul 2012, 21:37

Wij hebben een LW uit 1980 en vind hetecht helemaal te gek om bij het tanken de slang gewoon door de auto naar de andere kant te trekken. Heerlijk.
Scheelt natuurlijk wel dat het bij ons diesel is ipv benzine, van de diesellucht kun je veel langer genieten.

Als je het niet leuk vind zul je iets moeten knutselen of niet te veel morsen bij het tanken.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

RobS

Berichtdoor RobS » 06 Jul 2012, 07:15

Tja zo kan je het ook bekijken, :laugh:

Ik had de goede hoop dat er al eens iemand hiervoor iets verzonnen had.

Ik heb alleen een vrouw en twee honden, die willen altijd helpen.
En dan willen ze ook nog allemaal op de voor stoelen zitten (wel gezellig).

Dus eigenlijk is het meer iets van vrouw eruit, honden proberen naar achter te krijgen. :dry:
Kussens eruit, die zou je normaal naar achteren gooien maar daar zitten die lang neuzen weer. :(
Langneuzen nog verder naar achter sturen, platen eruit. Vrouw opzij jagen, dop eraf draaien, vrouw nog verder aan de kant jagen, slang pakken, eerste tank vullen, vrouw wegjagen bij de tweede tank omdat ze er de dop niet afkrijgt…… :angry: hehe bijna klaar, ook nog even alles weer terug zetten.

En over een paar honderd km het zelfde ritueel, niet dat de tanken zo klein zijn, maar de groene dame heeft net zo’n dorst als ik…
Rijden is wel leuk, maar tanken is in het algemeen maar een onplezierig oponthoud. :P

R1200C

Berichtdoor R1200C » 06 Jul 2012, 08:12

Je hebt dus geen tankopening aan de zijkant?

Neem eens contact op met Robert (Roadrocket) die heeft aan beide kanten een vulopening gemaakt. Het makkelijkste is het waarschijnlijk als je in ieder geval een van de twee tanks verwisselt voor een tank met een "buitenvulopening". Onderling doorverbinden kan door er bijvoorbeeld een pomp tussen te zetten.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Jul 2012, 08:16

Er is ook genoeg ruimte om de tanks met elkaar te verbinden middels een dikke slang. Dan heb je maar 1 vulopening nodig en kun je ze tegelijk vullen. Wel veel werk om te maken, want wil je het goed doen moet je beide tanks, evt 1 voor 1, demonteren en aanpassen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

RobS

Berichtdoor RobS » 06 Jul 2012, 09:03

Welke tank past dan het beste en wat is dan de beste plaats voor de vuldop.
Sorry, ik kan sleutelen en heb wel verstand van techniek maar weet niet zo veel van de verschillen tussen de modellen.

Ik zal Robert benaderen, thanks ;)

Mijn Green old lady begint een beetje incontinent te raken, ze lekt een beetje olie. :blush:
Nu heb ik het vermoeden dat het een kering motor versnellingsbak is, dus moet ik er toch onder kruipen, ze lekt ook nog ergens op het blok zelf.
Dus als ik dan aan het sleutelen sla zijn de tanks niet zo’n probleem. :side:

Mijn voorkeur gaat naar 1 vulopening en ze beiden tegelijk vullen, ik moet even kijken of hiervoor ruimte is. Ik zou het wel leuk vinden haar verder met de tankschakelaar te behouden.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Jul 2012, 09:42

tja, dan moet je die verbinding tussen de tanks dus dichtmaken na het tanken, anders nivelleert het niveau zich ook bij het leegrijden en wordt die schakelaar redelijk overbodig
gone

R1200C

Berichtdoor R1200C » 06 Jul 2012, 10:04

Mwa, dat is niet helemaal nodig. Als je de uitloop van je vultank hoog maakt dan loopt er weinig terug naar die tank. Je kunt ook een terugslagklep in je niveauregelbuis zetten of met een pomp de boel overzetten.

Denk wel dat je hier even serieus voor moet gaan zitten want een brandstof lek is het laatste waar je op zit te wachten. Zeker met de (ok, iets dalende) brandstofprijzen van tegenwoordig...
Kei veel groeten,

Joost

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Jul 2012, 10:25

R1200C schrijft:
Mwa, dat is niet helemaal nodig. Als je de uitloop van je vultank hoog maakt dan loopt er weinig terug naar die tank. Je kunt ook een terugslagklep in je niveauregelbuis zetten of met een pomp de boel overzetten.

Denk wel dat je hier even serieus voor moet gaan zitten want een brandstof lek is het laatste waar je op zit te wachten. Zeker met de (ok, iets dalende) brandstofprijzen van tegenwoordig...

Nou, als je het niveau van engineering van Land Rover aanhoud komt dat dus neer op een flens, slang en een slangklem. Daar hoef jij ook nie echt voor te gaan zitten nie! :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 06 Jul 2012, 10:47

Edward schrijft:
R1200C schrijft:

Nou, als je het niveau van engineering van Land Rover aanhoud komt dat dus neer op een flens, slang en een slangklem. Daar hoef jij ook nie echt voor te gaan zitten nie! :P :P

Jij weet toch dat ik overal voor ga zitten? Overenginering is mijn hobby :P
Kei veel groeten,

Joost

Terug naar “Techniek”