:) leuk, al deze response,
Tja engineering, ben er toch maar even onder de zittingen wezen kijken.
Geweldig die engineering, zoveel ruimte en het dan toch zo krap kunnen maken !
De twee tanks koppelen bestaat wel tot de mogelijkheden, deze koppeling gelijk misbruiken doormiddel van een t-stuk om de vul opening aan te maken.
Blijven alleen een paar andere technische problemen over:
[ul]- De uitlopen aan de tank, zijn hier wartel (knel) koppelingen voor?
Solderen wil ik niet echt aan een tank, explosie gevaar en ik ben niet zo wilt van zacht zolderingen. (of dit terecht is weet ik niet).[/ul][ul]-De vulopening zal hoger komen dat de huidige vul-doppen, hoe krijg ik die dicht.[/ul]
Ennuh, krijg ik de tanken nog 100 % gevuld, volgens kan je niet hoog genoeg vullen..
Series 3 met twee tanken, 1 vulopening
-
Roger B.
Re:Series 3 met twee tanken, 1 vulopening
lassen aan een tank kan prima, wel even benzine er uit en goed spoelen met water, dan hoef je je over explosies geen zorgen te maken.
huidige doppen ken ze niet, dus weet niet hoe dicht ze normaal zijn...
volledig vullen... beide tanks aan de bovenzijde voorzien van ontluchtingsslang tot bovenaan de vulhals
huidige doppen ken ze niet, dus weet niet hoe dicht ze normaal zijn...
volledig vullen... beide tanks aan de bovenzijde voorzien van ontluchtingsslang tot bovenaan de vulhals
gone
Beste Rob,
Momenteel ben ik bezig met de restauratie van een series 3, en ik spuit alles aan de onderkant van de auto onder het antisteenslag, maar dit is vooral tegen geluid. Wat je zou kunnen proberen is oude fietsbanden kunnen verknippen voor het afdichten van naden, dit zou wel helpen tegen geur, geluid en vuiligheid.
Succes!
Tristan :laugh:
Momenteel ben ik bezig met de restauratie van een series 3, en ik spuit alles aan de onderkant van de auto onder het antisteenslag, maar dit is vooral tegen geluid. Wat je zou kunnen proberen is oude fietsbanden kunnen verknippen voor het afdichten van naden, dit zou wel helpen tegen geur, geluid en vuiligheid.
Succes!
Tristan :laugh:
Hai Tristan,
Ha, geluidisolatie op een series?!!?! Waarvoor???
Hup knorre met het torretje, grove modder banden eronder, ze zullen weten dat je er aankomt ;-))
Daarom noem ik haar altijd al de tractor, de loonwerkers hier zwaaien alsof ik ook te hooien ga :woohoo:
+
Het afdichten van de naden heb ik ook over na zitten denken, maar de originele plaatjes zijn niet meer helemaal plat, de originele sluitingen zijn defect (ik weet hier geen vervanger voor, ik zou graag de originele weer hebben) maar vuil heb ik geen last van. En dan heb je snel weer op extra klungel werk tijdens het tanken, want dat is het toch, met die plaatjes en zittingen. Hoe kunnen ze suks nu verzinnen?
Bang voor benzine dieven, hadden ze in die tijd nog geen sloten?? :-)
Wellicht is het simpeler om er een stalen wartel in te boren (nadat de tank leeg is) en hierop de ontluchtingen te maken, de vuldoppen hierna modificeren zodat deze geen lucht meer lekken.
Als ik dan toch bezig ben kan ik natuurlijk ook eens kijken voor een oplossing van de vuldop en het plaatwerk met een knappe afdichting.
Ik ben er nog niet uit, maar ik heb wel al de nodige informatie van Robert gehad met hoe het bij zijn middel-blauwe 88 zit.
Ha, geluidisolatie op een series?!!?! Waarvoor???
Hup knorre met het torretje, grove modder banden eronder, ze zullen weten dat je er aankomt ;-))
Daarom noem ik haar altijd al de tractor, de loonwerkers hier zwaaien alsof ik ook te hooien ga :woohoo:
+
Het afdichten van de naden heb ik ook over na zitten denken, maar de originele plaatjes zijn niet meer helemaal plat, de originele sluitingen zijn defect (ik weet hier geen vervanger voor, ik zou graag de originele weer hebben) maar vuil heb ik geen last van. En dan heb je snel weer op extra klungel werk tijdens het tanken, want dat is het toch, met die plaatjes en zittingen. Hoe kunnen ze suks nu verzinnen?
Bang voor benzine dieven, hadden ze in die tijd nog geen sloten?? :-)
Wellicht is het simpeler om er een stalen wartel in te boren (nadat de tank leeg is) en hierop de ontluchtingen te maken, de vuldoppen hierna modificeren zodat deze geen lucht meer lekken.
Als ik dan toch bezig ben kan ik natuurlijk ook eens kijken voor een oplossing van de vuldop en het plaatwerk met een knappe afdichting.
Ik ben er nog niet uit, maar ik heb wel al de nodige informatie van Robert gehad met hoe het bij zijn middel-blauwe 88 zit.
- roadrocket
Hee hee hee... Middel-blauw was de vorige tint, hij is nu een tikje donkerder en die kleur gaat door voor 'fata morgana' :laugh:
(niet dat iemand dat ziet :whistle: )
(niet dat iemand dat ziet :whistle: )
build it, run it, break it, fix it, and again....
http://boesmanblog.wordpress.com/
SIII 88 - 2.25 petrol - 1977
Ja-ha, fata-morgana, dat was het, leuk blog, je hebt wat leuks van je Landy gemaakt.
thumbs-up !!!
Maar ben je schilder van beroep ;-) , al weer een andere kleur ?
Die van mijn is mat groen (verf is zo oud), door de vorige eigenaar er op gerollerd.
Maar kan de moet niet verzamelen om er wat aan te doen..
thumbs-up !!!
Maar ben je schilder van beroep ;-) , al weer een andere kleur ?
Die van mijn is mat groen (verf is zo oud), door de vorige eigenaar er op gerollerd.
Maar kan de moet niet verzamelen om er wat aan te doen..
- roadrocket
:lol:
Neuh. Gekocht in 'midden-blauw' met de intentie om m zandkleurig te maken. Uiteindelijk de belabberde laag opnieuw in dezelfde kleur gerold en zo jarenlang gereden.
Toen hij de afgelopen 2 jaar uit elkaar lag alles van binnen en buiten opnieuw in de lak gezet, nu in 'fata morgana'. Dacht dat dat flink donkerder was maar in de praktijk zie je het nauwelijks.... Ach... We zijn er inmiddels aan gehecht en met dat zwart is het een leuke combi geworden B)
Groet, Robert
Neuh. Gekocht in 'midden-blauw' met de intentie om m zandkleurig te maken. Uiteindelijk de belabberde laag opnieuw in dezelfde kleur gerold en zo jarenlang gereden.
Toen hij de afgelopen 2 jaar uit elkaar lag alles van binnen en buiten opnieuw in de lak gezet, nu in 'fata morgana'. Dacht dat dat flink donkerder was maar in de praktijk zie je het nauwelijks.... Ach... We zijn er inmiddels aan gehecht en met dat zwart is het een leuke combi geworden B)
Groet, Robert
- roadrocket
Dubbellll