Chassisnummer Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Joost Defender

Chassisnummer Defender

Berichtdoor Joost Defender » 04 Jul 2012, 21:07

Beste mede sleutelaars,

Ik heb een klein probleempje, ofwel zeg maar een groot probleem. Ik heb mijn defender aangeboden bij de RDW en hier kwamen we tot de conclusie dat het chassisnummer niet te vinden was. Nu heb ik op de plek (rechtsvoor) gezocht en wat plaatjes verwijderd maar helaas staat daar geen nummer. Contact met de vorige eigenaar uit engeland is nog niet tot stand gekomen.

Mijn vraag aan jullie is: Waar wordt het chassisnummer meestal geslagen om wat gerichter te kunnen zoeken.

gr Joost

Sebas

Re:Chassisnummer Defender

Berichtdoor Sebas » 04 Jul 2012, 22:00

Bij mij was het chassisnummer na import uit engeland en aangekomen bij de rdw ook niet te vinden. Het moet rechtsvoor (vanuit cabine gezien) achter het voorwiel op het chassis ingeslagen zijn. Dat deel van het chassis heeft een bepaalde naam die ik even kwijt ben. Staat in een ander topic wel genoemd. (zoek maar eens) En onder de motorkap nog eens.
Ze hebben me toen voor 90 euro het chassisnummer opnieuw ingeslagen.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Jul 2012, 22:09

een auto die niet a.d.h.v. chassisnummer geïdentificeerd kan worden KAN voor importmoeilijkheden zorgen...

het chassisnummer staat op de rechter chassisbalk VÓÓR de vooras. daar waar dat wigvormige deel tegen de balk gelast is, is inderdaad al eerder een of meerdere topics over geweest
gone

Franc

Berichtdoor Franc » 05 Jul 2012, 00:27

Succes met de RDW.

Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"

Dixo

Berichtdoor Dixo » 05 Jul 2012, 01:44

Zal wel resulteren in een PAT-keuring. Hierbij komt iemand van de politie bij de RDW langs om zo de identiteit van je auto te controleren.

Als de gegevens die te verzamelen zijn voldoende bewijs kunnen leveren dat de identiteit van de auto inderdaad kloppend is met de papieren heb je nog best kans op een kenteken. Als het een samenraapsel is van vele auto's van vele bouwjaren wordt die kans wat kleiner.

Joost Defender

Berichtdoor Joost Defender » 05 Jul 2012, 07:30

Hallo sleutelaars,

Het probleem is juist dat de RDW zegt dat ze niets over de auto kunnen vinden en er dus geen nummer in willen slaan. Daarom ben ik het chassis aan het schoonmaken op zoek naar het verborgen chassisnummer. Op het wigvormige deel daar heb ik gezocht en niets gevonden. Nu ben ik op andere plekken aan het zoeken, maar het is handiger als ik wat gerichter te werk kan gaan. Heb niet echt zin om heel het chassis schoon te maken. :)

Dus weet iemand waar ik het beste kan zoeken als het chassisnummer niet op het wigvormig deel rechts voor de vooras zit?

groeten Joost

Sebas

Berichtdoor Sebas » 05 Jul 2012, 08:12

Wellicht heeft het daar wel gestaan maar is het nu niet meer zichtbaar door oxidatie. Bij mij konden ze zien aan de uitvoering dat ie daadwerkelijk uit 86 was aan de kenmerken in de ramen etc en het nummer onder de kap en deden ze er verder niet moeilijk over om het nummer opnieuw in te slaan

pascal ubags

Berichtdoor pascal ubags » 05 Jul 2012, 09:06

hoi joost
je moet je eigenlijk zelf voor je kop slaan, dat je dit niet gecontroleerdt hebt bij de koop.
nu kun je hem slopen.
de rdw heeft dit nr in de comp staan en is dus in geheel europa waardeloos.
dit is het nadeel als je goedkoop wil, had hier eene gekocht met kenteken.
er is al zoveel over geschreven alhier en ander forum, dat je dit had moeten zien aankomen.

gr pascal

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Jul 2012, 09:08

pascal ubags schrijft:
hoi joost
je moet je eigenlijk zelf voor je kop slaan, dat je dit niet gecontroleerdt hebt bij de koop.
nu kun je hem slopen.
er is al zoveel over geschreven alhier en ander forum, dat je dit had moeten zien aankomen.

gr pascal

Dat is wel héél voorbarig. De kans bestaat dat hij geen kenteken krijgt en een onderdelendonor heeft gekocht, maar dat hoeft helemaal niet. Kans bestaat ook dat de wagen alsnog geïdentificeerd kan worden en een nummer en kenteken krijgt. :huh: :huh:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 05 Jul 2012, 09:36

Edward schrijft:
pascal ubags schrijft:
hoi joost
nu kun je hem slopen.

gr pascal

Dat is wel héél voorbarig. De kans bestaat dat hij geen kenteken krijgt en een onderdelendonor heeft gekocht, maar dat hoeft helemaal niet. Kans bestaat ook dat de wagen alsnog geïdentificeerd kan worden en een nummer en kenteken krijgt. :huh: :huh:

Ik snap de reactie van Pascal wel....
Hij heeft namelijk de zelfde fout gemaakt, heeft zich waarschijnlijk voor zijn kop geslagen en probeert nu van die auto weer af te komen.....
kijk maar in een ander topic over een reisdefender...
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Terug naar “Techniek”