Aanlopen remmen achter Series III

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Hans

Aanlopen remmen achter Series III

Berichtdoor Hans » 01 Jul 2012, 14:05

Beste LR rijders,

Mijn LR series III uit 75 heeft weer eens een bijzonderheid.
Hij is pas probleemloos door de APK gekomen, joepie.

Echter nu lopen denk ik de remmen achter aan beide zijde aan. Bij rijden piept het en ik ruik denk ik remvoering. Bij stilstand na tijdje rijden zijn beide velgen achter li en re zeer warm.

Wat kan de oorzaak zijn?
Hoofd rem cilinder kapot (gescheiden systeem) ik kan nog wel remmen
Remleiding achter verstop of zo? ik verlies geen remvloeistof
Of li en re remcilinders kapot?

Wie weet waar ik het best kan beginnen met zoeken en wat het zou kunnen zijn?

groet en dank Hans

L. van der Poel

Re:Aanlopen remmen achter Series III

Berichtdoor L. van der Poel » 03 Jul 2012, 03:37

hoi

Ik zou beginnen met de auto op blokken te zetten en dan een voor een de schoenen tegen de trommel met de stellers aan te draaien een tikje terug draaien en met de hand het wiel in de rijrichting draaien dan met andere schoen hetzelfde doen. Flink het wiel ronddraaien met de hand en iemand vragen om te remmen. Loopt hij daarna weer aan, is de remcilinder stuk (roest of iets dergelijks. Eerst het bovenstaande controleren want het is mogelijk dat de schoenen te krap afgesteld stonden. Hoor je trouwens gauw genoeg als je het wiel vrijdraaiend met de hand ronddraaid voor dat je gaat stellen

mvrgr
Leo van der Poel

Def130

Berichtdoor Def130 » 03 Jul 2012, 17:45

Ik heb dit ook men Minerva is een series 1,was goed maar na lang stil staan heb ik dit gisteren ook mee gemaakt.Ik denk dat dit wel zal loslopen,of heb ik het mis voor,ga dit vandaag herhalen

BingelyB

Berichtdoor BingelyB » 07 Jul 2012, 22:08

Beste Hans,

Wat je zou kunnen doe is de trommels er af te halen en kijken of er roest in zit, is dit dan het geval dan zou het beste de trommels in de draaibank kunnen klemmen en een paar tiende milimeteren uit kunnen draaien zodat je weer een fraai geheel krijgt. Dit heb ik gedaan werd echt super gaaf!
Ook zou het kunnen zijn dat de remmen een beetje zijn vervormd door onstaan van hitte in de trommel en dan snel is afgekoeld dmv water, ik weet niet over het laatste punt niet zeker maar dit heb ik wel eens mee gemaakt met een modernere auto.

Succes! :laugh:

Tristan

Terug naar “Techniek”