Hoi,
Ik sta op het punt om een 110 uit 1896 aan te kopen.
Echter is de Outrigger RV slecht en moet vervangen worden. En de verkoper had ook iets over de bedrading en dat de hoofdschakelaar van het licht niet lekker werkt.
Mijn vraag is nu of het verstandig is om deze 110 te kopen. Verder voldoet deze auto precies aan mijn verwachtingen en wensen, dus ik zou hem heel graag willen rijden. Weet niet zeker of er ook nog APK op zit.
Ik hoor het graag !
Gr,
Sim
Slimme aankoop???
-
Landmarcs
Re:Slimme aankoop???
Sim schrijft:
Goedenavond Sim,
Uit 1896 ? Da's nog ouder als mijn opa was.
Verder zijn die Outrigger en de lichtschakelaar niet de grootste zorgen.
De grootste zorg ben jij zelf - zo denk ik. Ga eens kijken met een mede-liefhebber zonder verliefde vlinders in z'n buik -- liefde maakt blind, dat is echt waar (kijk maar eens om je heen).
Groeten MarcS
PS Een "Slimme" aankoop is een LandRover eigenlijk nooit. Alleen de KPN, dat is een Slim(me) aankoop.
Hoi,
Ik sta op het punt om een 110 uit 1896 aan te kopen.
Echter is de Outrigger RV slecht en moet vervangen worden. En de verkoper had ook iets over de bedrading en dat de hoofdschakelaar van het licht niet lekker werkt.
Mijn vraag is nu of het verstandig is om deze 110 te kopen. Verder voldoet deze auto precies aan mijn verwachtingen en wensen, dus ik zou hem heel graag willen rijden. Weet niet zeker of er ook nog APK op zit.
Ik hoor het graag !
Gr,
Sim
Goedenavond Sim,
Uit 1896 ? Da's nog ouder als mijn opa was.
Verder zijn die Outrigger en de lichtschakelaar niet de grootste zorgen.
De grootste zorg ben jij zelf - zo denk ik. Ga eens kijken met een mede-liefhebber zonder verliefde vlinders in z'n buik -- liefde maakt blind, dat is echt waar (kijk maar eens om je heen).
Groeten MarcS
PS Een "Slimme" aankoop is een LandRover eigenlijk nooit. Alleen de KPN, dat is een Slim(me) aankoop.
Oeps,.... ik bedoel natuurlijk 1986 !!!
Dank voor je bericht Marc. Zaterdag ga ik kijken, maar ik wilde even zeker weten of het chassis dan slecht is met een slechte outrigger.
Is het trouwens makkelijk zelf te repareren zo je weet??
En die KPN, ja... iemand was me net voor ........
Dank voor je bericht Marc. Zaterdag ga ik kijken, maar ik wilde even zeker weten of het chassis dan slecht is met een slechte outrigger.
Net nog even gechecked, maar hij/zij is van 1985 !! Vrgprijs 7750,-
-
Landmarcs
Sim schrijft:
Neem iemand met oog voor Land Rover techniek mee.
Een rotte Outrigger kan heel makkelijk aan een rot chassis zitten.
En kijk goed hoeveel je kwijt bent voordat de auto weer echt goed is.
Wellicht ben je dan al een stuk duurder uit als een 12 jaar oude.
Ja, Ja, belasting moet je dan wel betalen, maar waarschijnlijk gaat die belasting-"winst" op aan reparaties.
Groeten MarcS
Oeps,.... ik bedoel natuurlijk 1986 !!!
Neem iemand met oog voor Land Rover techniek mee.
Een rotte Outrigger kan heel makkelijk aan een rot chassis zitten.
En kijk goed hoeveel je kwijt bent voordat de auto weer echt goed is.
Wellicht ben je dan al een stuk duurder uit als een 12 jaar oude.
Ja, Ja, belasting moet je dan wel betalen, maar waarschijnlijk gaat die belasting-"winst" op aan reparaties.
Groeten MarcS
Helaas ken ik niemand die LandRovers goed kent om mee te nemen as zaterdag. Ik zal het zelf moeten doen.
Wel zal ik extra alert het chassis beoordelen (met een schroevendraaier tikken en prikken). En natuurlijk goed denken en kijken en beetje rekenen.
Heb je wellicht nog andere tips ?? Beoordeling van de motor ?? (200 TDI)
Groetjes,
Sim
Wel zal ik extra alert het chassis beoordelen (met een schroevendraaier tikken en prikken). En natuurlijk goed denken en kijken en beetje rekenen.
Heb je wellicht nog andere tips ?? Beoordeling van de motor ?? (200 TDI)
Groetjes,
Sim
hoeveel heeft ie gelopen? voetenbakken zijn vaak een aandachtspunt, achterdeuren zijn ook berucht, aandrijflijn algemeen.. 200 tdi is een zeer gerenommeerd blok, meestal geen echte bijzondere aandachtspunten
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Top Bart,
Dank je voor je tips. Geen idee nog hoeveel hij gelopen heeft. Ga ik zaterdag zien !!
Voetenbakken ga ik naar kijken en ook de achterdeuren. Blij te lezen dat het blok weinig problemen zal opleveren.
Ik heb het boekje uit de shop al thuis met tips voor aankoop van LR, maar het is mijn eerste en ik ben een beetje voorzichtig, vandaar.
Zin om mee te gaan?? bij Hilversum staat hij.
Dank je voor je tips. Geen idee nog hoeveel hij gelopen heeft. Ga ik zaterdag zien !!
Voetenbakken ga ik naar kijken en ook de achterdeuren. Blij te lezen dat het blok weinig problemen zal opleveren.
Ik heb het boekje uit de shop al thuis met tips voor aankoop van LR, maar het is mijn eerste en ik ben een beetje voorzichtig, vandaar.
Zin om mee te gaan?? bij Hilversum staat hij.
let op de voetenbakken, parafan( schutbord), X-member.. outriggers...onderzijde deuren, chassisnummer( en daaraan gekoppeld de evt. lift up deuren, ribbels in het dak) het gevoel wat je ervaart bij een proefrondje( bij enige twijfel.... NIET DOEN!!!(onderbuikgevoel)
sludge in het blok (pijlstok,oliedop, roken..koelvloeistof..)
just my 2 cents ;)
sludge in het blok (pijlstok,oliedop, roken..koelvloeistof..)
just my 2 cents ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Ik denk dat je hem in gedachte al gekocht hebt en tien paarden kunnen je niet meer van die droom wegtrekken, Misschien moet je vraag zijn "Hoe vertel ik het aan mijn vrouw" Veel plezier en wat geluk met je komende aanschaf.