Aluminum doortops gemonteerd

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
janwijbrand

Aluminum doortops gemonteerd

Berichtdoor janwijbrand » 25 Jun 2012, 23:08

De doortops van onze Stacey waren doorgerot. Op de bekende plek: vooraan in de knik van het schuine deel naar het verticale stuk. Daar staat natuurlijk ook veel spanning op. Tijdens het rijden begonnen de tops dan ook steeds meer te rammelen en te flapperen.

Hoewel ze aan de prijs zijn, toch besloten om voor de aluminium doortops van Rocky Mountain Spares te gaan. Voordelen: erg stevige constructie, RVS pennen, raamgeleiders zijn van kunststof en beide ruitjes zijn te open (geen aandelen, wel tevreden over de goeie service aldaar).

Ze komen in "blank" aluminium. Dat wil zeggen, ze zijn geanodiseerd, dus ongelakt te gebruiken, maar we wilden ze wel degelijk in de kleur van de auto hebben. Na lang plussen en minnen autolak op kleur laten namaken (met één van de dorpels als staaltje). Het blijkt tegenwoordig mogelijk om 2K autolak in spuitbussen te laten maken, dus dat heb ik uitgeprobeerd.

Hier het resultaat van de spuitactie:

en

Vanavond gemonteerd. Bleek niet heel erg ingewikkeld. Alleen het goed op zijn plek krijgen van het rubber tussen de doortop en de onderste deurhelft is wat pielen. Het resultaat:

en

Hopelijk is het flapperen nu verleden tijd...

conny1

Re:Aluminum doortops gemonteerd

Berichtdoor conny1 » 26 Jun 2012, 12:52

Dat is wel een heeeeel erg mooie auto!

Luke

Berichtdoor Luke » 27 Jun 2012, 23:17

Ik sluit me graag aan bij Conny,

Inderdaad een zeeer mooie klassieker

complimenten

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

janwijbrand

Berichtdoor janwijbrand » 28 Jun 2012, 13:05

Nou, bedankt voor jullie complimenten - vergeet echter niet dat foto's an auto's meestal flateren ;)

Er zijn nog genoeg lelijke plekken op te knappen. Maar inderdaad, dat is op deze foto's niet te zien :)

Jweeda

Berichtdoor Jweeda » 19 Aug 2012, 22:40

Hallo Jan,

Ben heel erg benieuwd hoe de doortops bevallen. Ik heb ze zelf op mijn verlanglijstje staan om mijn wolf ramen te vervangen.

Ik hoor graag van je.

Jeroen

janwijbrand

Berichtdoor janwijbrand » 20 Aug 2012, 18:46

Jeroen,

Jweeda schrijft:
Ben heel erg benieuwd hoe de doortops bevallen. Ik heb ze zelf op mijn verlanglijstje staan om mijn wolf ramen te vervangen.

Ons bevallen deze doortops erg goed. Ze zijn stevig, en het kunnen openschuiven van de voorste van de twee ruitjes blijkt een onvermoed voordeel.

Wat ons betreft een goeie investering geweest!

Terug naar “Techniek”