Brandstofdrukregelaar....

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Dragon
Berichten: 292
Lid geworden op: 05 Jan 2010, 17:36
Locatie: Enschede
Contact:

Brandstofdrukregelaar....

Berichtdoor Dragon » 25 Jun 2012, 15:15

Ja hoor, brandstofdrukregelaar kapot :(
Kon ik op wachten natuurlijk! Auto (Def 90 TD5 2002, moeilijke versie) stinkt als een zeeschip....
Dacht dat ik alles wel voor elkaar had zo vlak voor de vakantie, donderdag ga ik hem vervangen...
Iemand nog tips of waar ik op moet letten :huh: ?

groet, Ruben.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

pascal ubags
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 Dec 2006, 22:42
Contact:

Re:Brandstofdrukverdeler....

Berichtdoor pascal ubags » 27 Jun 2012, 09:17

hoi
dat ding boven de startmotor, waar de leidingen het blok in gaan.
die op een schit plaats zit, maar net met een kleine doppendoos berijkbaar is.met spiegeltje
er zijn 2 verschillende, dus even kijken of je de goede hebt.
verder goed na denken, schoonmaken, plug en play.
ontluchten meschien, paar x op contakt, hoor je de pomp .
en rijden maar.

gr pascal

Dragon
Berichten: 292
Lid geworden op: 05 Jan 2010, 17:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re:Brandstofdrukverdeler....

Berichtdoor Dragon » 28 Jun 2012, 14:52

Ha Pascal,

Klopt allemaal wat je zegt, heb het net gedaan.
Heb de versie met de "slang" maar heb de oude even laten zitten, zag er nog goed uit.
De nieuwe slang zit standaard bij het setje, dus die ga ik, wegens tijdgebrek nu, later nog vervangen. (moet het spruitstuk er af en zo)
Was "leuk" maar zeker leerzaam klusje ;)

groet, Ruben.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 741
Lid geworden op: 22 Apr 2006, 11:07
Locatie: Carratraca Malaga Spanje

Re:Brandstofdrukregelaar....

Berichtdoor Roger » 28 Jun 2012, 23:39

Heb net t zelfde gehad.

Inderdaad ook oude slang laten zitten.
Daar zat het probleem niet en vervangen is lastiger dan laten zitten.

Bij mij bleef t toch wat nalekken, maar na iets vaster aandraaien van de 3 boutjes is ie nu weer (even??) lekvrij.

Was toch klusje van uurtje of wat met name omdat de onderste bout lastig bereikbaar is.

Verder simpel en alles werkt snel weer als vanouds.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Dragon
Berichten: 292
Lid geworden op: 05 Jan 2010, 17:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re:Brandstofdrukregelaar....

Berichtdoor Dragon » 02 Jul 2012, 14:27

Roger schrijft:
Heb net t zelfde gehad.

Inderdaad ook oude slang laten zitten.
Daar zat het probleem niet en vervangen is lastiger dan laten zitten.

Bij mij bleef t toch wat nalekken, maar na iets vaster aandraaien van de 3 boutjes is ie nu weer (even??) lekvrij.

Was toch klusje van uurtje of wat met name omdat de onderste bout lastig bereikbaar is.

Verder simpel en alles werkt snel weer als vanouds.


Toch van de garage gehoord, dat ze ook een keer de slang niet vervangen hadden.
Deze was dus ergens onderweg gesprongen, grote plas diesel op straat, en auto wegslepen....enz.
Sindsdien vervangen ze altijd ook de slang (3 uur extra werk), anders geven ze geen garantie op de reparatie.....

Dus....opletten of die slang niet te hard geworden is, zo ja, ook vervangen!!!
Die van mij is nog redelijk soepel, maar als ik weer even zin en tijd heb ga ik hem toch vervangen.

groet, Ruben
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten