Mijn D2 (2003) geeft een vals alarm (continue piep) van de achtersensoren (afstand) in de bumper bij het in de R-stand zetten van de automaat. Maar het vreemde is dat dit (bijna) nooit aan de hand is, direct na starten. Ik moet altijd achteruit uitparkeren bij mijn huis, dan nog geen vals signaal, sensoren werken dan correct. Maar wanneer ik 5 - 10 minuten heb gereden, dan geven de sensoren bij achteruit rijden meestal een 'vals' alarm. Maar dus niet ALTIJD. Ik maak ook ritten dat het na een half uur of langer nog steeds goed gaat. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Gr Coen.
Disco 2: afstandsensor acherbumper
- RobStewart
Re: Disco 2: afstandsensor acherbumper
Simple system so either kabelbreukje as Roger says or Sensor failure or both. Quick check is (when it happens) put it in R and listen to each sensor in turn.
Personally I wouldn't leave the engine running at this point as being run over by one's own car is embarrassing but just leave the key in position II.
Each sensor will make a ticking noise the one not working won't. You'll still have to remove the bumper and the sensor but if all 4 are not working then it's probably the kable. Sensor is YDB000170PMA Kabel is YMD001410
Rob
Personally I wouldn't leave the engine running at this point as being run over by one's own car is embarrassing but just leave the key in position II.
Each sensor will make a ticking noise the one not working won't. You'll still have to remove the bumper and the sensor but if all 4 are not working then it's probably the kable. Sensor is YDB000170PMA Kabel is YMD001410
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two