Berichtdoor Edward » 25 Jun 2012, 12:11
Dat alleen die plekken repareren een korte termijn oplossing is ben ik het mee eens. Dat het schutbord eruit moet om het goed te maken ook, galvaniseren zou ik ook doen. :)
Maar waarom moet de hele auto uit elkaar om een schutbord te verwijderen? :huh: :huh:
Het is niet de leukste klus, maar als je de voorschermen eraf haalt en de voorruit kun je het schutbord vrij makkelijk kaal maken en demonteren. Rest van de body en dak kunnen gewoon op hun plek blijven.
Bij het terugplaatsen hoef je dus ook niet de deuren uit te lijnen oid omdat de sluiting niet van z'n plek geweest is. Twee dagen schutbord verwijderen, lange dag stralen lassen en plaatwerken, twee weken tellen voor verzinken en spuiten en dan weer twee dagen opbouwen.
Als je de moeite neemt om een ander schutbord te zoeken en dat op je gemak helemaal klaar maakt dan staat je wagen hooguit een dag of 4 á 5 stil.
Hoewel de schutborden van Ashtree dik aan de prijs zijn denk ik wel dat als je een lasser het werk moet laten doen ipv zelf lassen dat ook nog wel een optie is. Ik heb nu een schutbord of twintig gedaan en nog ben ik er 8 tot 10 uur mee bezig om het echt netjes, goed en als origineel te krijgen. Tel daarbij het verzinken, transport etc en dan ga je hard richting die prijs.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968