Beste medefreubelaars ;)
Voor een vriend van mij hier ben ik mij aan het verdiepen in de mogenlijkheden om zijn 300 Tdi 110 defender SW om te bouwen naar een Crew Cab.
Zijn er wellicht mensen die het al gedaan hebben?
Kan iemand mij zeggen of het uberhaubt mogenlijk is?
Ik heb eventjes vluchtig gekeken, maar ik denk dat je dan al moet denken aan vervangen van dak, achterwand van truck cab met beglazing, de achterwand tussen de wielbakken onder de truck cab, de achterklep, aanpassen van verlichting , en dan hebik het nog niet over alle andere kleinere onderdelen.
Voor ik echter die inventarisatie ga maken wil ik graag eerst ff weten o het uberhaubt kan.
Ik hoor graag de reacties.
Luke
Ombouw 110 SW naar 110 Crew Cab te doen?
Ombouw 110 SW naar 110 Crew Cab te doen?
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
Re:Ombouw 110 SW naar 110 Crew Cab te doen?
Stelt niks voor. Gewoon onderdelen zoeken, middag sleuten en spuiten. Zal vast een gedachte achter het plan zitten, maar een crewcab heeft alleen maar nadelen tov een SW.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schrijft:
Ik zie de winst ook niet - behalve als je met een zekere regelmaat je jachtbuit achterin wilt mikken, en de cabine een beetje proper wilt houden.
(En handige oplossing is dan een neerklapbare "bull-bar" die neergeklapt als "bagage-rek" kan dienen.)
Mooi vind ik een 110 CrewCab ook niet, maar dat is een kwestie van smaak.
Groeten MarcS
Stelt niks voor. Gewoon onderdelen zoeken, middag sleuten en spuiten. Zal vast een gedachte achter het plan zitten, maar een crewcab heeft alleen maar nadelen tov een SW.
Ik zie de winst ook niet - behalve als je met een zekere regelmaat je jachtbuit achterin wilt mikken, en de cabine een beetje proper wilt houden.
(En handige oplossing is dan een neerklapbare "bull-bar" die neergeklapt als "bagage-rek" kan dienen.)
Mooi vind ik een 110 CrewCab ook niet, maar dat is een kwestie van smaak.
Groeten MarcS
Tja de klant is koning he, of het nou wel of niet mijn smaak is :)
Ikzelf vindt het op zich niet eens zo lelijk, zelfs best wel een beetje stoer als ik eerlijk ben.Beetje Tomb Raider idee ;)
Maar of het ook praktisch is????
Die vriend van mij vindt hem geloof ik ook wel leuk, mede omdat hij hier super zeldzaam is (ik heb er maar 1 gezien hier in al die jaren)
En het is een beetje een combie van pick up en SW uiteraard waarbij je niet alle zooi in de auto zelf hebt
En met pick ups wordt je hier dus weer doodgegooit :)
Bovendien vindt ik het ook wel een leuk project om beet te pakken (want uiteraard ben ik daarvoor de klos ;) )
Mijn grootste angst is dat ik dus niet alle zooi bij elkaar verzamelt heb als ik ga beginnen met het risico dat die auto weet ik veel hoelang stil gaat staan totdat de juiste spullen zijn gearriveerd
vandaar mijn vraag ook en ook wat betreft de evt valkuilen
Luke
Ikzelf vindt het op zich niet eens zo lelijk, zelfs best wel een beetje stoer als ik eerlijk ben.Beetje Tomb Raider idee ;)
Maar of het ook praktisch is????
Die vriend van mij vindt hem geloof ik ook wel leuk, mede omdat hij hier super zeldzaam is (ik heb er maar 1 gezien hier in al die jaren)
En het is een beetje een combie van pick up en SW uiteraard waarbij je niet alle zooi in de auto zelf hebt
En met pick ups wordt je hier dus weer doodgegooit :)
Bovendien vindt ik het ook wel een leuk project om beet te pakken (want uiteraard ben ik daarvoor de klos ;) )
Mijn grootste angst is dat ik dus niet alle zooi bij elkaar verzamelt heb als ik ga beginnen met het risico dat die auto weet ik veel hoelang stil gaat staan totdat de juiste spullen zijn gearriveerd
vandaar mijn vraag ook en ook wat betreft de evt valkuilen
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)
Landmarcs schrijft:
De enige jachtbuit die hier van toepassing zou kunnen zijn zou hooguit een paar mooie dames kunnen betreffen, maar die heb ik dan weer liever in een SW dan in de bak van een crewcab :P
hmz geloof dat ik nu wel erg OT ga he? :woohoo:
Luke
Groeten MarcS
De enige jachtbuit die hier van toepassing zou kunnen zijn zou hooguit een paar mooie dames kunnen betreffen, maar die heb ik dan weer liever in een SW dan in de bak van een crewcab :P
Luke
)
-
Landmarcs
Luke schrijft:
Ja, Ja, en dan heb je liever een 110 HardTop (met een breed matras achterin).
Geen zij-opstapjes monteren, dat maakt spannende rokjes nog weer spannender.
MarcS
Landmarcs schrijft:
Groeten MarcS
Luke
MarcS
Landmarcs schrijft:
En dan dacht ik nog wel dat IK erg (vunzig) was :P
Luke schrijft:
Landmarcs schrijft:
Groeten MarcS
Luke
MarcS
)
Tis lang geleden dat ik de klus eens gedaan heb, maar volgens mij is het enige lastige deel de wand onder de achterwand die op de achterbak staat.
Die achterwand en het dak zijn gewoon 130 delen, de achterklep is ook simpel maar die onderwand zit alleen in een NL 130 of in een 110 crew cab en die is dus minder gemakkelijk te vinden. :huh:
Aan de andere kant, als je hem niet kunt vinden is ie in een paar uur ook zo gemaakt. :P
Die achterwand en het dak zijn gewoon 130 delen, de achterklep is ook simpel maar die onderwand zit alleen in een NL 130 of in een 110 crew cab en die is dus minder gemakkelijk te vinden. :huh:
Aan de andere kant, als je hem niet kunt vinden is ie in een paar uur ook zo gemaakt. :P
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Luke schrijft:
Been there, seen that, no pun or fun intended.
Ofwel: ik moest een keertje vanwege bezoek uit Tsjechië twee jonge dames naar een counter-part brengen en zij hadden zich op hun opperbest in de kleren gestoken, en ik had niet anders als de 110 HardTop. Gelukkig zagen de dames ook wel de humor van een en ander in. Verder hielp strak langs de stoeprand parkeren ook wat. Tegenwoordig ligt er ook een klein uitklap-krukje in de auto ... dan kan je heel galant voor een opstapje zorgen.
Groeten MarcS
PS De laadbak van mijn 110 is werkelijk als tweepersoons bed bruikbaar -- als ik voor een klus wat verder van huis op pad ben is dat best handig: geen ochtendspits, en dus voor dag en dauw fris uitgeslapen aan de arbeid.
Landmarcs schrijft:
MarcS
Been there, seen that, no pun or fun intended.
Ofwel: ik moest een keertje vanwege bezoek uit Tsjechië twee jonge dames naar een counter-part brengen en zij hadden zich op hun opperbest in de kleren gestoken, en ik had niet anders als de 110 HardTop. Gelukkig zagen de dames ook wel de humor van een en ander in. Verder hielp strak langs de stoeprand parkeren ook wat. Tegenwoordig ligt er ook een klein uitklap-krukje in de auto ... dan kan je heel galant voor een opstapje zorgen.
Groeten MarcS
PS De laadbak van mijn 110 is werkelijk als tweepersoons bed bruikbaar -- als ik voor een klus wat verder van huis op pad ben is dat best handig: geen ochtendspits, en dus voor dag en dauw fris uitgeslapen aan de arbeid.