Geacht forum!
Er gaat hier in Noorwegen binnen het landroverforum een discussie over het toevoegen van 2-takt olie aan de dieselbrandstof. Men meent dat het een rustigere motor geeft, minder brandstof verbruik, schonere motor, noem maar op! Iemand die hier iets zinnigs over kan/wil zeggen?
Bii voorbaat mijn dank!
Groeten uit het hoge noorden,
Joost Bloemendaal
Gebruik van 2-taktolie in diesel
-
Joost Bloemendaal
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 10 Jan 2012, 22:41
Re:Gebruik van 2-taktolie in diesel
In welke type dieselmotor hebben ze het bijgevoegd?
Tot een 300Tdi vreten ze bijna alles, Td5 lust ook nog wel wat kerosine maar wordt al wat preciezer in z'n diesel kwaliteit en vanaf een 2.7TdV6 moet je het toch echt bij de normale diesel gaan houden.
Het is dat de brandstof vooral zelfsmerend moet zijn voor de injectoren en de brandstofinjectiepomp. Vandaar dat benzines problemen geven omdat die eerder ontvetten dan zelfsmerend zijn.
Daarnaast moet het goedje wat als brandstof moet gaan dienen voldoende dunvloeibaar zijn (dus niet gaan stollen bij +5 graden Celsius), om verpompt te kunnen worden en geinjecteerd.
Of je inderdaad een iets rustigere karakteristiek krijgt ligt een beetje aan de energie inhoud van de brandstof en de verbrandingssnelheid van het goedje. Als het goedje een hoge energie inhoud heeft en traag (maar volledig) verbrand dan kan ie rustiger klinken.
Tot een 300Tdi vreten ze bijna alles, Td5 lust ook nog wel wat kerosine maar wordt al wat preciezer in z'n diesel kwaliteit en vanaf een 2.7TdV6 moet je het toch echt bij de normale diesel gaan houden.
Het is dat de brandstof vooral zelfsmerend moet zijn voor de injectoren en de brandstofinjectiepomp. Vandaar dat benzines problemen geven omdat die eerder ontvetten dan zelfsmerend zijn.
Daarnaast moet het goedje wat als brandstof moet gaan dienen voldoende dunvloeibaar zijn (dus niet gaan stollen bij +5 graden Celsius), om verpompt te kunnen worden en geinjecteerd.
Of je inderdaad een iets rustigere karakteristiek krijgt ligt een beetje aan de energie inhoud van de brandstof en de verbrandingssnelheid van het goedje. Als het goedje een hoge energie inhoud heeft en traag (maar volledig) verbrand dan kan ie rustiger klinken.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Gebruik van 2-taktolie in diesel
volgens mij is dat al eerder aan bod geweest hier.....en als het niet hierwas, dan was het op het transporterforum
gone
Re:Gebruik van 2-taktolie in diesel
In welke type dieselmotor hebben ze het bijgevoegd?
Tot een 300Tdi vreten ze bijna alles, Td5 lust ook nog wel wat kerosine maar wordt al wat preciezer in z'n diesel kwaliteit en vanaf een 2.7TdV6 moet je het toch echt bij de normale diesel gaan houden.
Het is dat de brandstof vooral zelfsmerend moet zijn voor de injectoren en de brandstofinjectiepomp. Vandaar dat benzines problemen geven omdat die eerder ontvetten dan zelfsmerend zijn.
Daarnaast moet het goedje wat als brandstof moet gaan dienen voldoende dunvloeibaar zijn (dus niet gaan stollen bij +5 graden Celsius), om verpompt te kunnen worden en geinjecteerd.
Of je inderdaad een iets rustigere karakteristiek krijgt ligt een beetje aan de energie inhoud van de brandstof en de verbrandingssnelheid van het goedje. Als het goedje een hoge energie inhoud heeft en traag (maar volledig) verbrand dan kan ie rustiger klinken.
Tot een 300Tdi vreten ze bijna alles, Td5 lust ook nog wel wat kerosine maar wordt al wat preciezer in z'n diesel kwaliteit en vanaf een 2.7TdV6 moet je het toch echt bij de normale diesel gaan houden.
Het is dat de brandstof vooral zelfsmerend moet zijn voor de injectoren en de brandstofinjectiepomp. Vandaar dat benzines problemen geven omdat die eerder ontvetten dan zelfsmerend zijn.
Daarnaast moet het goedje wat als brandstof moet gaan dienen voldoende dunvloeibaar zijn (dus niet gaan stollen bij +5 graden Celsius), om verpompt te kunnen worden en geinjecteerd.
Of je inderdaad een iets rustigere karakteristiek krijgt ligt een beetje aan de energie inhoud van de brandstof en de verbrandingssnelheid van het goedje. Als het goedje een hoge energie inhoud heeft en traag (maar volledig) verbrand dan kan ie rustiger klinken.
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re:Gebruik van 2-taktolie in diesel
Zelf geen ervaring maar zie:
http://www.defender2.net/forum/topic1708.html
en
http://www.defender2.net/forum/topic8538.html
http://www.defender2.net/forum/topic1708.html
en
http://www.defender2.net/forum/topic8538.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten