3.5 V8 loopt warm en koppeling gaat slippen
3.5 V8 loopt warm en koppeling gaat slippen
Wat gebeurt er? Ik sta voor een stoplicht en zie meteen de temperatuur oplopen. Temperatuur loopt niet in het rode, maar loopt wel duidelijk op. Als dit gebeurt slipt ook spontaan de koppeling als het gas wordt ingedrukt. Iemand enig idee wat dit kan zijn. Vin draait uiteraard mee met de motor en ook de koelvloeistof is op peil. Eenmaal op weg zakt de temperatuur ook gewoon weer. Dank, Jeroen
Re:3.5 V8 loopt warm en koppeling gaat slippen
tja... dat is altijd lastig?
Dunne warme olie die met een hogere temperatuur door je slechte seals lekt naar je koppeling toe???
Is je radiator 100%, geen luchtbellen etc etc?
Succes,
Bart
Dunne warme olie die met een hogere temperatuur door je slechte seals lekt naar je koppeling toe???
Is je radiator 100%, geen luchtbellen etc etc?
Succes,
Bart
Beter één Land Rover in de hand, dan helemaal geen hand!
Re:3.5 V8 loopt warm en koppeling gaat slippen
Hoi Bart, dank voor je antwoord. Geen luchtbellen, wellicht de seals inderdaad, ik ga het checken. Dank je wel! Als er nog andere suggesties zijn hoor ik het graag. Jeroen
Re:3.5 V8 loopt warm en koppeling gaat slippen
dat warm worden van je motor weet ik niet, maar het gevolg, de slippende koppeling wel.
Koppelingsvloeistof is hetzelfde als remvloeistof en is gevoelig voor veroudering en vervuiling.
Neemt namelijk vocht op, dat vormt dampbelletjes als het heet wordt en zet dus uit, geeft dus druk op de koppeling, gevolg, slippende koppeling.
Vloeistof verversen zal dat oplossen.
Nu de warme motor nog.
Groet, Mark B)
Koppelingsvloeistof is hetzelfde als remvloeistof en is gevoelig voor veroudering en vervuiling.
Neemt namelijk vocht op, dat vormt dampbelletjes als het heet wordt en zet dus uit, geeft dus druk op de koppeling, gevolg, slippende koppeling.
Vloeistof verversen zal dat oplossen.
Nu de warme motor nog.
Groet, Mark B)
Mark. 1985 RHD 90 V8 cstw
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:3.5 V8 loopt warm en koppeling gaat slippen
de fan draait mee, maar draait ie ook zo hard als ie zou moeten? als de viscokoppeling niet goed meer is zal ie te veel slip houden en dan verplaatst de fan te weinig lucht
gone
Re:3.5 V8 loopt warm en koppeling gaat slippen
Klinkt allemaal als goede tips, erg bedankt! Ik ga er mee aan de slag en laat van me horen. Jeroen
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re:3.5 V8 loopt warm en koppeling gaat slippen
lwbmark schrijft:
Dat dampbellen er voor zouden zorgen dat de koppeling vrij komt/slipt is volgens mij onjuist.
Wanneer de (hoofd)koppelingscilinder goed is gemonteerd/afgesteld kan er geen druk opgebouwd worden (met het pedaal) in ruststand. De koppelingsvloeistof kan vrij terugstromen naar het reservoir. Zodoende is de koppeling ook zelfstellend.
Groet,
Erik.
dat warm worden van je motor weet ik niet, maar het gevolg, de slippende koppeling wel.
Koppelingsvloeistof is hetzelfde als remvloeistof en is gevoelig voor veroudering en vervuiling.
Neemt namelijk vocht op, dat vormt dampbelletjes als het heet wordt en zet dus uit, geeft dus druk op de koppeling, gevolg, slippende koppeling.
Vloeistof verversen zal dat oplossen.
Nu de warme motor nog.
Groet, Mark B)
Dat dampbellen er voor zouden zorgen dat de koppeling vrij komt/slipt is volgens mij onjuist.
Wanneer de (hoofd)koppelingscilinder goed is gemonteerd/afgesteld kan er geen druk opgebouwd worden (met het pedaal) in ruststand. De koppelingsvloeistof kan vrij terugstromen naar het reservoir. Zodoende is de koppeling ook zelfstellend.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:3.5 V8 loopt warm en koppeling gaat slippen
Erik Peters schrijft:
Maar misschien is ie niet goed gemonteerd/afgesteld ?
MarcS
lwbmark schrijft:
dat warm worden van je motor weet ik niet, maar het gevolg, de slippende koppeling wel.
Koppelingsvloeistof is hetzelfde als remvloeistof en is gevoelig voor veroudering en vervuiling.
Neemt namelijk vocht op, dat vormt dampbelletjes als het heet wordt en zet dus uit, geeft dus druk op de koppeling, gevolg, slippende koppeling.
Vloeistof verversen zal dat oplossen.
Nu de warme motor nog.
Groet, Mark B)
Dat dampbellen er voor zouden zorgen dat de koppeling vrij komt/slipt is volgens mij onjuist.
Wanneer de (hoofd)koppelingscilinder goed is gemonteerd/afgesteld kan er geen druk opgebouwd worden (met het pedaal) in ruststand. De koppelingsvloeistof kan vrij terugstromen naar het reservoir. Zodoende is de koppeling ook zelfstellend.
Groet,
Erik.
Maar misschien is ie niet goed gemonteerd/afgesteld ?
MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten