RRC of Defender???

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
BasIII
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 Feb 2011, 10:48

RRC of Defender???

Berichtdoor BasIII » 19 Jun 2012, 00:04

Ik zit met een dilemma!

Vorig jaar heb ik mijn eerste LR gekocht: een D3 2.7TDV6. Het idee was om die als gezinsauto te gebruiken en af en toe een LRCH (offroad) evenement mee te pakken. Als gezinsauto bevalt ie super, maar in het terrein ben ik er toch een beetje te voorzichtig mee.

Dus was ik van plan een oudere Defender te kopen, liefst van voor 86. Nu heb ik vorige week voor het eerst in een RRC uit 76 gereden. Fantastische wagen! Mijn vraag is dan ook wat "verstandig" is: een Defender of een RRC? En waarom.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:RRC of Defender???

Berichtdoor Edward » 19 Jun 2012, 00:07

Kwestie van smaak. Qua onderstel nagenoeg hetzelfde alleen andere wielbasis. RRC is er vooral met een V8, diesel is lastiger te vinden. Maar in een 1986 90 of 110, Defender is pas later gekomen, zit standaard niet eens een motor maar een koffiemolen.

Gewoon met beiden rijden en op je gevoel afgaan.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

defender_de_gekste
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31

Re:RRC of Defender???

Berichtdoor defender_de_gekste » 19 Jun 2012, 06:49

... tenzij je een 90 of 110 v8 koopt :-)
Op autotrader uk staat nog een first owner 90 v8 te koop van 1986 of 1985 geloof ik!

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:RRC of Defender???

Berichtdoor Landmarcs » 19 Jun 2012, 09:33

Edward schrijft:
Kwestie van smaak. Qua onderstel nagenoeg hetzelfde alleen andere wielbasis. RRC is er vooral met een V8, diesel is lastiger te vinden. Maar in een 1986 90 of 110, Defender is pas later gekomen, zit standaard niet eens een motor maar een koffiemolen.

Gewoon met beiden rijden en op je gevoel afgaan.


De eerste 110-en zijn van iets eerder als de eerste 90-ers, daarom dus is er iets meer keus in de 110.

Afgezien van de amechtige diesel (die in het terrein overigens best presteert) uit de eerste jaren van de 990 & 110 is er dus ook de V8 (de V8 vraagt wel weer wat meer aandacht van het baasje).

En ... afhankelijk van je wensen heeft een Defender-voorloper een groot pluspunt: in principe past alles nog steeds - van plaatwerk tot complete aandrijflijn. Dus binnen de 1/3-2/3 regeling kan je een moderne(re) motorisering en aandrijflijn (t/m ABS) monteren, en daarnaast waar nuttig en/of noodzakelijk moderne onderdelen monteren (hoewel ik het wat overdreven vind om een bultneus-motorkap te "willen" voor de looks).

Bij een Range Rover moet je binnen de 1/3-2/3 regel van de koets afblijven als je de aandrijflijn vervangt (en dus omgekeerd als je de koets wilt vervangen).

Groeten MarcS

defender_de_gekste
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31

Re:RRC of Defender???

Berichtdoor defender_de_gekste » 19 Jun 2012, 22:42

... tenzij je een 90 of 110 v8 koopt :-)
Op autotrader uk staat nog een first owner 90 v8 te koop van 1986 of 1985 geloof ik!

defender_de_gekste
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31

Re:RRC of Defender???

Berichtdoor defender_de_gekste » 19 Jun 2012, 22:43

Aha excuseer er ging (weer) iets mis op mijn iphone....


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten