brandstofmeter 90 uit 85 geeft altijd vol aan

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
detuinschilder

brandstofmeter 90 uit 85 geeft altijd vol aan

Berichtdoor detuinschilder » 17 Jun 2012, 17:52

Beste medeforumers,

Inmiddels al weer enige tijd in het bezit van onze 90 uit 85. Auto doet het leuk op wat kleinigheidjes na. De brandstofmeter geeft altijd vol aan. Nu heb ik al een paar keer gemeten op de vlotter en die lijkt te werken. Bij een volle tank geeft die 2 volt op de tank en bij een gebruikte taak loopt deze waarde op. Op de meter in het dashboard komt deze variabele waarde ook aan dus dat lijkt goed. Wanneer ik de voeding meet, geeft de multimeter ruim 12 volt alleen knettert deze aansluiting als ik de multimeter erop zet. Misschien een aardfout? Graag jullie hulp en adviezen. Er is wel een nieuwe tank op gegaan maar ik denk met de oude vlotter.

Groeten detuinschilder

Roger B.

Re: brandstofmeter 90 uit 85 geeft altijd vol aan

Berichtdoor Roger B. » 17 Jun 2012, 17:58

Ideaal toch, een tank die niet leeg raakt, zou elke Landrover rijder wel willen :p ;)

knetteren als je er een multimeter op zet? in volt stand (en aansluitingen dienovereenkomstig) of in ampérestand....?

In voltstand en de snoeren op de juiste plek kan een multimeter geen knetteren veroorzaken, de inwendige weerstand van de meter is dan dusdanig hoog dat ie zelfs niet knettert als ie direct op de polen van de accu gezet wordt...

Verder kan knetteren door los contact komen dat door de meetpen van de multimeter wel/geen contact maakt

Verder zou de meter zonder aarde eerder niks van vol aangeven gok ik.

als de varierende spanning van de vlotter ook in je meter aan komt en je hebt goede massa en goede spanning.....dan lijkt het er op dat je meter naar de fuelgaugeheaven gereisd is
gone

detuinschilder

Re:brandstofmeter 90 uit 85 geeft altijd vol aan

Berichtdoor detuinschilder » 17 Jun 2012, 18:43

Dat knetteren van de multimeter gebeurd alleen als ik het meetpunt op de voeding van de brandstofmeter houdt. Hij vonkt/last lekker zeg maar. Als ik de voedingsdraad losmaak en doormeet vonkt hij niet. De draad die van/naar de tank gaat vonkt niet. Typisch?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Jun 2012, 18:52

los contact in pluskant meter gok ik dan, dus repareren (als dat al lukt) of ander erin
gone

detuinschilder

Berichtdoor detuinschilder » 17 Jun 2012, 20:05

Los contact in de brandstofmeter bedoel je? Hoe gaat die meter uit het dashboard? Achterlangs of via de voorkant?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Jun 2012, 20:42

euhhh, als je meet zit je aan de achterkant, dan zie je toch ook dat ie daar losgemaakt moet en naar voren eruit?
gone

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jun 2012, 05:43

voutjuh, pagina ververst, bericht opnieuw gepost.,....
gone

pascal ubags

Berichtdoor pascal ubags » 18 Jun 2012, 08:08

hoi
weet niet of je voltage kunt meten aan je vlotter, zal best, maar het is niet goed zoals je doet,
bij je vlotter, let op eerst de draden los, want ik betwijfel of je weet hoe om te gaan met multiemeter, anders eerst even onthouden bij ohm dus weerstand meten altijd zonder accu.
meet je dus de ohms of weerstand, in verschillende vlotterstanden, dus vol half enz enz
ook kun je zien als je het draadje los neemt dat je tank meter naar leeg loopt en rap, duw je het draadje tegen massa is hij vol
gr pascal

Terug naar “Techniek”