Goed, omdat het zondag is, dacht ik laat ik eens een lekker luchtig standaard probleempje erop te gooien:
de casus: bezit een motorfiets die ik pakweg een jaar of 12 geleden in belgie heb gekocht, niet met de intentie om ermee tegaan rijden maar om te willen hebben voor de heb, vanwege haar schoonheid, en om nou te voorkomen dat mijn mailbox volloopt van de mensen die persee willen weten, "nou tim, wij verdragen de spanning niet meer, welke is het dan??". het gaat om een cagiva elefant 900 ie lucky strike.
Goed, ik dat ding dus tdt gekocht, geen belgies kenteken erbij, daar aldaar kentekens persoonsgebonden zijn ipv voertuig gebonden, de bus in gerold en heel blij naar huis gereden.
Ik kreeg er wel een of ander origineel italiaans ducument erbij wat ik nodig zou hebben als ik toch ooit nog eens in nederland een kenteken bij de fiets zou willen gaan krijgen.
Nou is er vorig jaar zomer bij mij ingebroken, waarbij oa al mijn kentekenbewijzen van een aantal 2 en vierwielers verloren zijn gegaan.
Geen probleem als het ging om de vervanging hiervan, 60 euro per stuk, en ik had weer de papieren.
Echter, dit ging niet op voor de cagiva, immers, ik had er geen kenteken van, alleen dat eene document.
Nou heb ik het plan opgevat om toch eigenlijk met dat ding de weg op te willen komen,
maar jullie raden het al, das dus een groot probleem vanwege het ontbreken van ieder/enige vorm van documentatie.
Lees, mijn inschatting, ik vrees kansloos om bij de rdw alsnog een nederlands kenteken te verkrijgen.
Echter, kan een rdw aan de hand van mijn framenummer in 1 of andere internationale database controleren of mijn fiets eerlijk, dan wel oneerlijk is?
Ik heb niets te verbergen, dat ding is 100% okee als het gaat om legaliteit.
Is er toch een kans op het verkrijgen van een kenteken met bovenstaand verhaal of zegt de rdw tegen tim bij een aanvraag""jongen, ga je zusje pesten of zo ".
Voor wat het waard is: op de lijst van het proces verbaal van de politie staat wel expleciet vermeld dat het italiaanse document dus ook gestolen was naast andere zaken.
Uiteraard is er de optie van een ander frame en dergelijke, maar om meerdere, met name bouwtechnische redenen, is dat optie 2.
Groet tim
Haalbaar bij RDW?
Haalbaar bij RDW?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:Haalbaar bij RDW?
Gewoon op je vingers bijten en afwachten tot het maandag is. Dan even met de RDW bellen, ik neem aan dat je kunt laten zien dat er ingebroken is etc. Dat samen met je verhaal zal bij de RDW wel iets van een reactie te weeg brengen waar je meer mee kunt dan wat de mensen hier gaan verzinnen. Wat heb je te verliezen? De RDW die zegt dat je niet langs hoeft te komen?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
- JoostKenya
Voor een motorfiets is dat volgens mij een stuk simpeler dan voor een auto.
Je kunt namelijk ook crossers op kenteken laten keuren mits ze maar aan de basic eisen voldoen (knipperlichtjes, toeter enzo). En dat zal voor de Cagiva toch geen probleem zijn?
In Best of Sint Oedenrode zit een bedrijfje dat Honda CRFs ombouwt tot enduro en op kenteken zet. Ik ben de naam alleen even kwijt. Misschien dat zij een goed antwoord op je vraag kunnen geven.
Je kunt namelijk ook crossers op kenteken laten keuren mits ze maar aan de basic eisen voldoen (knipperlichtjes, toeter enzo). En dat zal voor de Cagiva toch geen probleem zijn?
In Best of Sint Oedenrode zit een bedrijfje dat Honda CRFs ombouwt tot enduro en op kenteken zet. Ik ben de naam alleen even kwijt. Misschien dat zij een goed antwoord op je vraag kunnen geven.
Joost, dat is uiteraard een optie.
Op de aangifte met bijbehorend proces verbaal staan een 9 tal kenteken bewijzen vermeld die dus gestolen waren , en daarnaast de omschrijving van de gestolen documentatie van de cagiva.
Echter, en schiet me maar lek als ik teveel beren zie, maar als optie 2 in beeld zou moeten komen, dan kies ik toch liever voor de optie wat de rdw niet weet, kan beter zo blijven.
heb ooit eens geinformeerd bij de gemeente aangaande verplichtingen als het ging om een verbouwing, naar aanleiding van hun reactie kreeg ik spontaan de wens om een grote rambo M 60 gun te kopen, zo'n ding op de koepel op een leopard 2, ging dus mijn eigen weg zonder enige aanvraag/melding, en ja hoor, 6 maanden later fietste er een gemeentemannetje langs, en de gevolgen laten zich raden..
Op de aangifte met bijbehorend proces verbaal staan een 9 tal kenteken bewijzen vermeld die dus gestolen waren , en daarnaast de omschrijving van de gestolen documentatie van de cagiva.
Echter, en schiet me maar lek als ik teveel beren zie, maar als optie 2 in beeld zou moeten komen, dan kies ik toch liever voor de optie wat de rdw niet weet, kan beter zo blijven.
heb ooit eens geinformeerd bij de gemeente aangaande verplichtingen als het ging om een verbouwing, naar aanleiding van hun reactie kreeg ik spontaan de wens om een grote rambo M 60 gun te kopen, zo'n ding op de koepel op een leopard 2, ging dus mijn eigen weg zonder enige aanvraag/melding, en ja hoor, 6 maanden later fietste er een gemeentemannetje langs, en de gevolgen laten zich raden..
110 HT 200 Tdi 1989.
Andere joost, daar zit wel wat in , wat je stelt.
echter, zit er voor een instantie als de rdw niet de nuance in dat een crosser per definitie geen kenteken vanaf dag 1 heeft , terwijl een fiets als de mijne dat wel zou moeten hebben/krijgen?
Daar dat dus volledig ontbreekt, roept dat terecht vragen op.
maar ik zal zeker eens contact met die honda jongens opnemen.
dank voor de tip.
echter, zit er voor een instantie als de rdw niet de nuance in dat een crosser per definitie geen kenteken vanaf dag 1 heeft , terwijl een fiets als de mijne dat wel zou moeten hebben/krijgen?
Daar dat dus volledig ontbreekt, roept dat terecht vragen op.
maar ik zal zeker eens contact met die honda jongens opnemen.
dank voor de tip.
110 HT 200 Tdi 1989.
- JoostKenya
Ik weet het weer!
Motorenbouw Jos van Vugt
Eindhovensedijk 35
5688 GN Oirschot
T: klik voor telefoonnummerM: 06 - 28211401
E: josvanvugt@wanadoo.nl
Motorenbouw Jos van Vugt
Eindhovensedijk 35
5688 GN Oirschot
Joost, heb zojuist gebeld met 't loo / soestdijk /noordeinde den haag: ze zijn het ermee eens; je bent de held van de dag, echt waar!
110 HT 200 Tdi 1989.
- JoostKenya
Het lijkt me stug dat het object crosser apart in de wet omschreven is.
Een crosser heeft ook gewoon een frame nummer, maar heeft alleen geen kenteken omdat het niet aangevraagd is (en omdat het licht, de toeter en de knipperlichtjes ontbreken).
Een crosser heeft ook gewoon een frame nummer, maar heeft alleen geen kenteken omdat het niet aangevraagd is (en omdat het licht, de toeter en de knipperlichtjes ontbreken).
- gLobetrotter
Re: Haalbaar bij RDW?
@ TIM zie email !!!!
-
Roger B.
JoostKenya schrijft:
en geloof het of niet, maar dat is weer familie (neef dacht ik) van Ed van Vugt hier op het forum :woohoo:
Ik weet het weer!
Motorenbouw Jos van Vugt
Eindhovensedijk 35
5688 GN Oirschot
en geloof het of niet, maar dat is weer familie (neef dacht ik) van Ed van Vugt hier op het forum :woohoo:
gone