Haalbaar bij RDW?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
R1200C

Re:Haalbaar bij RDW?

Berichtdoor R1200C » 17 Jun 2012, 12:39

tim schrijft:
Joost, dat is uiteraard een optie.
Op de aangifte met bijbehorend proces verbaal staan een 9 tal kenteken bewijzen vermeld die dus gestolen waren , en daarnaast de omschrijving van de gestolen documentatie van de cagiva.

Echter, en schiet me maar lek als ik teveel beren zie, maar als optie 2 in beeld zou moeten komen, dan kies ik toch liever voor de optie wat de rdw niet weet, kan beter zo blijven.

heb ooit eens geinformeerd bij de gemeente aangaande verplichtingen als het ging om een verbouwing, naar aanleiding van hun reactie kreeg ik spontaan de wens om een grote rambo M 60 gun te kopen, zo'n ding op de koepel op een leopard 2, ging dus mijn eigen weg zonder enige aanvraag/melding, en ja hoor, 6 maanden later fietste er een gemeentemannetje langs, en de gevolgen laten zich raden..

Niet dat ik je graag lek wil schieten hoor (zal dat ook niet doen) maar gewoon simpele redenatie volgend: je wil graag dat de RDW je een kenteken geeft voor deze beauty. Je vreest het "oordeel" van de RDW en vraagt hier om advies. Los van welk advies je krijgt komt er een moment dat je naar de RDW gaat (of je moet van het hele plan af zien) en raar maar waar: dan wordt er daar besloten hoe de wet en alle andere regels worden uitgelegd. Daar verandert geen post hier iets aan.

Je verhaal is te onderbouwen met papierwerk van de diefstal en een aankoopgeschiedenis. Denk dat je echt niet de eerste bent die bij de RDW aanklopt. Probleem is misschien dat je eerst bij de Belgen terecht moet omdat de RDW hier natuurlijk helemaal geen enkel bewijs heeft dat je motor ooit bestaan heeft. Maar of je dat wilt...

Wat je natuurlijk wel kunt doen is er voor zorgen dat je alleen contact met ze hebt zonder dat ze weten wat je precies hebt en waar het staat zodat als ze zeggen "Meneer Tim, wat u wilt is illegaal en we sturen nu de bereden politie op u af" ze niet aan je Cagiva kunnen komen...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

tim

Berichtdoor tim » 17 Jun 2012, 13:33

@ roger:

Nou , dat komt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi uit, daar ik voor edje 2 dikke dagen heb lopen sloofen en sjouwen, genoegen moest nemen met een soort birma/brug over de riverkwaai rantsoen van wel 1 bammetje per dag en vooruit 1.3 kopje mintthee(linksom gedraaid qwa suiker, dat dan weer wel) en nog steeds zit ik op die luchtfoto's van dat heerschap te wachten!!.....

Edward, dit is een subtiele hint....

@ joost:

ik ga gewoon jouw route doen, contact leggen met de rdw , en stilletjes hopen dat ze het 18 jarige nichtje van ankie van grunsum(oid) van de bereden politie op me afsturen..
het linkje van belgie: hopen dat dat niet bewaarheid gaat worden, maar goed, we zien het wel.
ik hou jullie op de hoogte.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim

Berichtdoor tim » 22 Jun 2012, 07:19

Update:

RDW heeft me inmiddels gemaild met het verzoek om meer voertuiggegevens door te geven, wo het framenummer.
Lijkt me dus positief.

groet tim.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Techniek”