Hallo allemaal,
toch weer een probleempje, mijn d2 uit 2000 met td5 motor, had ineens een vermogen probleem.
Uit laten lezen,waarschijnlijk de lucht massa meter, even op het forum gesnuffeld, probleem komt vaker voor.
Maar nu;
Andere luchtmassameter geplaats, liep even beter, vermogen weer als vanouds.
Duurde helaas maar 5 minuten, weer gezeur. Probleem niet opgelost.
N.a.v. een forum bericht, de stekker van de ECU nagekeken, schrok me rot, er zat meer olie in dan in de motor (lol). Alles schoongemaakt, en weer een andere luchtmassameter geplaatst.
Helaas, wel enige verbetering, maar hield niet over, weer uit laten lezen; geen storingen meer met de luchtmassameter, wel een communicatie probleem met motor en automaat bak????????? wat is dit nu weer????
Auto maar even weg gezet, een uur later liep hij als een zonnetje ik snap er niets van.
Zou het kunnen zijn dat de ECU zich moest resetten of zo?
Help!!!!!
Graag jullie mening ervaring oplossing
Alvast bedankt!
D2 loopt niet lekker, td5
Re: D2 loopt niet lekker, td5
In mijn geval was het een turbodruk sensor waardoor bij flink gasgeven het vermogen instorte en waardoor de motor ging haperen. Bij gebruik van een fout uitleesapparaat gaf ook deze een canbus storing op de motor en automaat aan.
Weet je zeker dat het uitleesapparaat een goede diagnose geeft.
Nee ik weet helaas niet welke de juiste moet zijn.
Succes,
Michel
Weet je zeker dat het uitleesapparaat een goede diagnose geeft.
Nee ik weet helaas niet welke de juiste moet zijn.
Succes,
Michel
Re:D2 loopt niet lekker, td5
Ik zou de draadboom onder t kleppendeksel vervangen als je zoveel olie in je stekker hebt.
Bij mij was dat de enige remedie.
Loopt nu veel beter.
Nog steeds lekt die nieuwe boom ook olie, maar schijnt niet oplosbaar te zijn.
Bij mij was dat de enige remedie.
Loopt nu veel beter.
Nog steeds lekt die nieuwe boom ook olie, maar schijnt niet oplosbaar te zijn.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Dat boompje heb ik besteld.
Net een stuk gereden, ben eigenlijk weer terug bij af, onregelmatig lopen, schudden in de overdrive, geen vermogen.
Ga ook maar eens opzoek naar een wastegate modulator, ik denk dat jullie de turbodruk sensor daarmee bedoelen?
We blijven zoeken
Wordt vervolgd
Net een stuk gereden, ben eigenlijk weer terug bij af, onregelmatig lopen, schudden in de overdrive, geen vermogen.
Ga ook maar eens opzoek naar een wastegate modulator, ik denk dat jullie de turbodruk sensor daarmee bedoelen?
We blijven zoeken
Wordt vervolgd
-
Roger B.
nee de modulator is een regelklepje dat je wastegate bestuurd, het zit in de buurt van de aircocompressor, kost 26 euro bij de dealer, en is niet jouw probleem waarschijnlijk.
als deze regelklep stuk is, loopt de turbodruk te hoog op, de motorcomputer corrigeerd dit door de brandstof toevoer af te kappen, daardoor afhankelijk van hoeveel gas je geeft boven de pakweg 2000 toeren een regelmatig wegvallend vermogen (inspuiting stopt, power weg, turbodruk daalt, ecu spuit weer in, weer power, turbodruk loopt op, ecu corrigeert dit, dus inspuiting stopt enz enz
als deze regelklep stuk is, loopt de turbodruk te hoog op, de motorcomputer corrigeerd dit door de brandstof toevoer af te kappen, daardoor afhankelijk van hoeveel gas je geeft boven de pakweg 2000 toeren een regelmatig wegvallend vermogen (inspuiting stopt, power weg, turbodruk daalt, ecu spuit weer in, weer power, turbodruk loopt op, ecu corrigeert dit, dus inspuiting stopt enz enz
gone
-
Landmarcs
ronald61 schrijft:
Goedemorgen Ronald61,
Kijk hier http://landrover.startpagina.nl/prikbord/15572115/nuttige-informatie-voor-lr-met-td5#msg-15572115 eens, misschien is dit het antwoord op jouw vraag.
Beschadigde bekabeling kan heel klierig intermitterende storingen geven, en ook foute foutmeldingen.
Groeten MarcS
Hallo allemaal,
toch weer een probleempje, mijn d2 uit 2000 met td5 motor, had ineens een vermogen probleem.
Uit laten lezen,waarschijnlijk de lucht massa meter, even op het forum gesnuffeld, probleem komt vaker voor.
Maar nu;
Andere luchtmassameter geplaats, liep even beter, vermogen weer als vanouds.
Duurde helaas maar 5 minuten, weer gezeur. Probleem niet opgelost.
N.a.v. een forum bericht, de stekker van de ECU nagekeken, schrok me rot, er zat meer olie in dan in de motor (lol). Alles schoongemaakt, en weer een andere luchtmassameter geplaatst.
Helaas, wel enige verbetering, maar hield niet over, weer uit laten lezen; geen storingen meer met de luchtmassameter, wel een communicatie probleem met motor en automaat bak????????? wat is dit nu weer????
Auto maar even weg gezet, een uur later liep hij als een zonnetje ik snap er niets van.
Zou het kunnen zijn dat de ECU zich moest resetten of zo?
Help!!!!!
Graag jullie mening ervaring oplossing
Alvast bedankt!
Goedemorgen Ronald61,
Kijk hier http://landrover.startpagina.nl/prikbord/15572115/nuttige-informatie-voor-lr-met-td5#msg-15572115 eens, misschien is dit het antwoord op jouw vraag.
Beschadigde bekabeling kan heel klierig intermitterende storingen geven, en ook foute foutmeldingen.
Groeten MarcS
Bedankt voor de tip, ik zal het harnas eens even gaan nakijken.
Groet
Ronald
Groet
Ronald
-
Mark Pruimboom
Ronald,
Ik heb exact het zelfde gehad. Constateerde olie in de stekker, bij het blok. Gelukkig niet bij de ECU. Dezelfde middag een nieuwe kabelboom gehaald en de oude vervangen. Stekkers goed gereinigd met rem reiniger. Daarna ging die weer als de brandweer. Dit was ongeveer 5 maanden geleden en hij rijdt nog steeds super. :)
Ik heb exact het zelfde gehad. Constateerde olie in de stekker, bij het blok. Gelukkig niet bij de ECU. Dezelfde middag een nieuwe kabelboom gehaald en de oude vervangen. Stekkers goed gereinigd met rem reiniger. Daarna ging die weer als de brandweer. Dit was ongeveer 5 maanden geleden en hij rijdt nog steeds super. :)
http://nl.linkedin.com/in/markpruimboom
-
Roger B.
behalve dat je langer regelmatig remreiniger moet spuiten is olie in de ecu stekker niet heel dramatisch hoor.......heb een stuk of 5 ecu's gezien met drijfnatte stekker en van binnen kurkdroog..
gone
even een update
spullen besteld om de egr eruit te halen.
het inlaat spruitstuk zat vol met troep aan de wand, helemaal schoongemaakt.
wachten op de rest van de onderdelen, ben benieuwd, wordt vervolgd
spullen besteld om de egr eruit te halen.
het inlaat spruitstuk zat vol met troep aan de wand, helemaal schoongemaakt.
wachten op de rest van de onderdelen, ben benieuwd, wordt vervolgd