aluminium folie

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re:aluminium folie

Berichtdoor Landmarcs » 14 Jun 2012, 20:46

mikesbox schrijft:
ik had op het dak van mijn vorige auto zo'n hele mooie elektrische afzuiger (zoals de hondenpolitie gebruikt)deze had meerdere snelheden. het kost wat meer als folie maar ik moet je zeggen dat dit beter werkt als een airco of wat dan ook! 1 voorraam op een kiertje zetten, ventilator aan en binnen no time is de auto koel! die paddestoel achterop is ff wennen maar het werkt echt perfect ;)

Precies. Ik had een paar heel kleine fannetjes (ik meen 4 cm) met een serie/parallel schakeling, en dan dus zo'n alu-matje voor de voorruit en dat deed het ook heel aardig. Fannetje gingen overigens na een paar jaar stuk (maar ik had ze vaak dagen achtereen aan, in serie nemen ze nauwelijks stroom).

Je hoeft niet zoveel doorstroming te hebben als de instraling beperkt is. Ik heb nu een paar wat grotere fans klaar liggen, ook computer-dingen, wat stillere types want hoe klein ook, zo'n propellortje maakt als je rustig slapen wilt toch iets meer herrie dan je wenst - zelfs op halve kracht.

Je hebt overigens ook van die paddestoelen die ook zonder ventilator al afzuigen, gewoon door de langsstrijkende lucht (die vallen alleen stil als het echt windstil is). Ik wil evenwel geen paddestoel, ik heb al een grijskenteken-opzetdak en hoger hoeft 't voor mij niet.

Groeten MarcS

Zjiep

Berichtdoor Zjiep » 25 Jun 2012, 15:58

Ik heb in UK iemand getroffen die hele mooie sets maakt voor bescherming tegen instraling van warmte/licht en tegen oa inkijk.

Dit is de set van onze 110: thermal window screens

Het is uit geloof ik 9 verschillende lagen samengesteld om zo warmte, koude, geluid en vocht te 'verwerken". Het werkt super bij warm + koud weer, de auto wordt niet meer klam en het geluid is een heel stuk gedempter als we rijden met enkele schermen nog gemonteerd. Ik heb geen aandelen, maar als je echt iets goeds wilt hebben dan kan ik ze je aanraden.

groet

Roel

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Jun 2012, 16:34

Ha, :) Ha, :cheer:
Het geluid was ook ineens een stuk gedempter toen ik mijn isolatiepanelen in de HardTop plaatste.
Inkijk etc is met een HardTop ook al geen probleem.
Ik heb wel aandelen, want die isolatiepanelen had ik zelf inelkaar gefröbeld.

Groeten MarcS

Dragon

Berichtdoor Dragon » 25 Jun 2012, 16:36

sjongejongejonge...... :laugh:

We gaan met z'n allen naar het zuiden omdat de zon hier niet schijnt...en dan mekkeren dat je auto zo heet wordt :woohoo:

uuuuhhhh :huh: :huh: :huh:

leg je dak vol ijsblokjes, zet een sproeier op je auto, koop een dubbeldik geisoleerde camper met vette airco, verwijder alle ramen uit je auto en vervang ze door piepschuim, maar beter....
Ga naar antarctica op vakantie B)
Vergeet niet spijkerbanden en een standkachel te installeren, maar van de warmte zul je geen last meer hebben :evil:
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Dixo

Berichtdoor Dixo » 25 Jun 2012, 23:32

Staat op het Prikbord een fraaie oplossing:

Link naar topic

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Jun 2012, 00:08

Dixo schrijft:
Staat op het Prikbord een fraaie oplossing:

Link naar topic

Lijkt mij een gevalletje van rondzingen: Roel 110 V8 lees je op het prikbord (en drie berichtjes hiervoor ook).

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”