Nog iemand een leuk setje nodig?
:woohoo: :woohoo: :woohoo:
Ik vind (ook strikt persoonlijk) niks mis mee met mooie LM velgen, in dit geval mat-zwarte Zu's, met BFG AT 265/75x16:
voor:
na: 
:woohoo: :woohoo: :woohoo:
na: 
als je het zo wil stellen....al zat stalen defender velgen bij het oud ijzer geworpen omdat ze kromgereden randen hadden.... alu alleen als er bij ongeval schade was aan de velg, lek waren die allemaal niet...
zoals luke al zei, bij een 16"aluvelg op een defender zit er dusdanig veel band omheen dat je de velg niet snel raakt...
die stukgereden range rover aluvelg....was dat toevallig een 18"of zelfs 20"?
Standard stalen velgen passen hier onder
met als voordeel dat de banden-keuze groter wordt.
Ok even een STRIKT PERSOONLIJKE waarneming:
Ik heb nog nooit een velg stuk gereden. Mijn vader heeft ooit een deuk in een stalen velg gereden (geen LandRover), en die deuk - 't was in Zweden - kon gewoon weer in model geklopt worden.
En dan mij lichtmetaal-zorg: Ik heb dus nog nooit een stukgereden stalen velg gezien en wel een lichtmetalen met een scheur zodat de band geen lucht meer hield. ('t Was bij de garagist, niet mijn auto dus maar iets fraais onder een Range Rover, en het was dus een prijzig scheurtje.)
Maar goed, ik denk dat voor gemiddeld ruw gebruik het sterkte-argument niet het sterkste argument is. Dus Luke, je hebt een punt: qua kwaliteit gaat het nergens over.
Groeten MarcS
en die deuk - 't was in Zweden - kon gewoon weer in model geklopt worden.
Met stalen velgen valt dat op zich nogal mee denk ik, als je het niet te gek maakt .....
Luke schrijft:
Met stalen velgen valt dat op zich nogal mee denk ik, als je het niet te gek maakt .....
Precies, en dat is een belangrijk verschil met aluminium-legeringen (als die niet onder gecontroleerde omstandigheden vervormd worden dan zijn zwakke plekken vanaf de eerste vervorming ingebouwd).
Groeten MarcS
Landmarcs schrijft:
Luke schrijft:
Precies, en dat is een belangrijk verschil met aluminium-legeringen (als die niet onder gecontroleerde omstandigheden vervormd worden dan zijn zwakke plekken vanaf de eerste vervorming ingebouwd).
Groeten MarcS
Waarbij dan wel aangetekend dient te worden dat bij een gelijke klap alu heel blijft en staal deukt. Dat hebben we geprobeerd toen we met twee wagens (110) tegelijkertijd op en betonrand klapten in het oefenterrein. De Wolf was gedeukt en lek en de alu velg had niks. De band van de alu velg had wel wangschade.
Uitdeuken van de Wolf is geen optie gebleken, want alleen met warmstoken was er model in te krijgen. Dat geeft wel degelijk verzwakking en dus is de velg vervangen......
Ik ga liever op praktijkervaring af dan ook theorie.....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten