ZU velgen met BF Goodrich AT
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:ZU velgen met BF Goodrich AT
euhh landmarcs....wie zegt dat Ruben geen brede sloffen op de wolfs laat leggen? en verder ga ik met Ed mee, zie geen reden om geen alu te monteren
gone
Re:ZU velgen met BF Goodrich AT
Roger B. schrijft:
De 130 staat ook op staal, dus die kan Marc vast heul errug waarderen? :huh: :huh: :P
euhh landmarcs....wie zegt dat Ruben geen brede sloffen op de wolfs laat leggen? en verder ga ik met Ed mee, zie geen reden om geen alu te monteren
De 130 staat ook op staal, dus die kan Marc vast heul errug waarderen? :huh: :huh: :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:ZU velgen met BF Goodrich AT
Edward schrijft:
Roger B. schrijft:
Verstandig (het stond tussen haakjes) omdat het goeikoper is en "mooier" ... (en ik moet er vaker tegenaan kijken als jullie :P dus wat dat betreft telt mijn subjectieve mening zwaarder als die van jullie).
Vooralsnog zeg ik dat Ruben er gewoon 235/85x16 BFG AT op gaat leggen (en ook daarin geeft ik 'm geen ongelijk).
En als ik het een beetje goed inschat is dat niet alleen mijn mening maar ook die van Ruben (hij kijkt er natuurlijk nog het vaakst tegenaan B) ).
Dragon = Ruben schrijft:
Verder ... denk ik dat stalenvelgen - zeker de Wolfjes - sterker/duurzamer zijn. Een stalen velg kan je krom rijden (maar ook weer ± recht meppen), een lichtmetalen velg, daar rijd je eventueel een barst in (en dan is ie lek). En 's winters leiden lichtmetalen velgen onder water+zout. Neem je wel eens een stoeprandje (of wat rotsblokken) "mee" dan worden die mooie dure lichtmetalen velgjes gemeen gekrast -- een stalen velg moet je dan even bijtippen.
Overigens: wellicht is een lichtmetalen velg onder omstandigheden nog heel veel beter ... staal voldoet in de meeste gevallen al ruimschoots (en dan heb ik het nog niet eens over Wolf-staal).
Ik weet het: gewone stalen velgen kunnen er rampzalig uitzien als je d'r een beetje slordig mee bent geweest - ik heb de voorbeelden hier - maar ze blijven hun werk doen, en daar gaat 't om. Als het ging om een P.C.Hooftstraat uitstraling .... dan reden we toch sowieso geen Defender.
En dan tenslotte: Ik loop toch ook niet op glanzend gepoetste puntschoenen onder mijn 10 jaar oude Tenson parka. (Die parka ziet er overigens ook uit als een overjarige verhuiswagen, maar 't is dus wel een vreselijk handige jas.)
Groeten MarcS
PS Ik rijd zelf overigens ook heel wat kilometers op lichtmetaal ... dwz onder mijn RVS fiets zitten 48 spaaks lichtmetalen tandem-wielen en de dikst haalbare banden. Geheel mijn eigen keuze en eigen fröbelwerk. In "low-gear" de helling op, en dan high-speed de helling af.
(Wie nog een Bridgestone-tweewieler werkloos in de schuur heeft staan, er er van af wil, die mag zich bij mij melden.)
Waarom verstandig? Omdat het minder kost? Of omdat jij denkt dat een stalen velg sterker is of wat? :blink: :blink:
Roger B. schrijft:
euhh landmarcs....wie zegt dat Ruben geen brede sloffen op de wolfs laat leggen? en verder ga ik met Ed mee, zie geen reden om geen alu te monteren
Verstandig (het stond tussen haakjes) omdat het goeikoper is en "mooier" ... (en ik moet er vaker tegenaan kijken als jullie :P dus wat dat betreft telt mijn subjectieve mening zwaarder als die van jullie).
Vooralsnog zeg ik dat Ruben er gewoon 235/85x16 BFG AT op gaat leggen (en ook daarin geeft ik 'm geen ongelijk).
En als ik het een beetje goed inschat is dat niet alleen mijn mening maar ook die van Ruben (hij kijkt er natuurlijk nog het vaakst tegenaan B) ).
Dragon = Ruben schrijft:
Jazekerrr....smaken verschillen.
Ik vind die "fietsbanden" best wel authentiek staan, maar misschien beter met spoorverbreders en zwarte velgen.
.....
omdat ik vaker op asfalt rijdt wil ik AT's
Mijn vriendin, zij heeft onze auto op internet gevonden/uitgezocht, vind ZU te PCH tractor..... :whistle:
Dusss denk ik nu aan zwarte Wolf velgen met BFG AT .. Stuk goedkoper en ook stoerrrr :laugh:
.....
Verder ... denk ik dat stalenvelgen - zeker de Wolfjes - sterker/duurzamer zijn. Een stalen velg kan je krom rijden (maar ook weer ± recht meppen), een lichtmetalen velg, daar rijd je eventueel een barst in (en dan is ie lek). En 's winters leiden lichtmetalen velgen onder water+zout. Neem je wel eens een stoeprandje (of wat rotsblokken) "mee" dan worden die mooie dure lichtmetalen velgjes gemeen gekrast -- een stalen velg moet je dan even bijtippen.
Overigens: wellicht is een lichtmetalen velg onder omstandigheden nog heel veel beter ... staal voldoet in de meeste gevallen al ruimschoots (en dan heb ik het nog niet eens over Wolf-staal).
Ik weet het: gewone stalen velgen kunnen er rampzalig uitzien als je d'r een beetje slordig mee bent geweest - ik heb de voorbeelden hier - maar ze blijven hun werk doen, en daar gaat 't om. Als het ging om een P.C.Hooftstraat uitstraling .... dan reden we toch sowieso geen Defender.
En dan tenslotte: Ik loop toch ook niet op glanzend gepoetste puntschoenen onder mijn 10 jaar oude Tenson parka. (Die parka ziet er overigens ook uit als een overjarige verhuiswagen, maar 't is dus wel een vreselijk handige jas.)
Groeten MarcS
PS Ik rijd zelf overigens ook heel wat kilometers op lichtmetaal ... dwz onder mijn RVS fiets zitten 48 spaaks lichtmetalen tandem-wielen en de dikst haalbare banden. Geheel mijn eigen keuze en eigen fröbelwerk. In "low-gear" de helling op, en dan high-speed de helling af.
(Wie nog een Bridgestone-tweewieler werkloos in de schuur heeft staan, er er van af wil, die mag zich bij mij melden.)
-
defender_de_gekste
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 18 Mei 2011, 19:31
Re:ZU velgen met BF Goodrich AT
Voor:
Na:
Org. veel mooier :-)
Na:
Org. veel mooier :-)
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:ZU velgen met BF Goodrich AT
ik vind de velgen op de "voor"foto zo ongeveer de minst mooie velgen die landrover levert en toch mooier dan de "na" foto.....ZELFS met de witte letters op "zijn jeeps"
en vwb alu, stoeprandjes en lek.....
de
het wrak staat nu, bijna 2 maanden later, nog steeds op volle banden, lekt helemaal niks ....en ja, het is tubeless
bekraste aluvelgen kun je ook bijtippen, das niks anders dan bij staal...sterker nog, krassen in alu kun je wegplamuren, bij een beschadigde velgrand bij staal kun je dat vergeten
en vwb alu, stoeprandjes en lek.....
de
het wrak staat nu, bijna 2 maanden later, nog steeds op volle banden, lekt helemaal niks ....en ja, het is tubeless
bekraste aluvelgen kun je ook bijtippen, das niks anders dan bij staal...sterker nog, krassen in alu kun je wegplamuren, bij een beschadigde velgrand bij staal kun je dat vergeten
gone
- Ray vd Velden
- Berichten: 796
- Lid geworden op: 18 Sep 2009, 18:53
- Locatie: Millingen aan de Rijn
Re:ZU velgen met BF Goodrich AT
In dit geval ziet het er bij beide nie uit nie :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:ZU velgen met BF Goodrich AT
defender_de_gekste schrijft:
Ja, veel mooier.
Hieronder ook een echt originele.
Eentje op 205x16 banden (die toch wel een beetje :huh: tonen).
Groeten MarcS
![]()
Org. veel mooier :-)
Ja, veel mooier.
Hieronder ook een echt originele.
Eentje op 205x16 banden (die toch wel een beetje :huh: tonen).
Groeten MarcS
Re:ZU velgen met BF Goodrich AT
Ok even een STRIKT PERSOONLIJKE mening,
Ik vind dat het kwaliteitsargument van marc nergens over gaat.
Heel vroeger dacht ik er ook zo over, maar in de praktijk heb ik gezien dat het niet het geval is.
Alle CSW uitvoeringen hier staan op deep dish velgen, en in al die jaren dat ik het werk doe wat ik doe heb ik bij niet 1 collega gezien, noch erover gehoord dat ze een lm velg aan gort hebben gereden.
De mijne staat op Wolf velgen en daarbij heb ik 1 keer een buts in een rechter voor velg gereden, en dat was puur omdat ik op extreem zachte banden op een rots ben geknald omdat ik uit een penibele situatie probeerde te komen. (wat me overigens toen ook die zandbreker balk voor de stuurstangen heeft gekost ter indicatie van de klap)
Bovendien ziter tussen de straat en de velg van een defender nog zo. n 10 cm rubber dus knappe jongen die hem stuk krijgt.
Ook lm velgen die kapot zijn gegaan door zijdelingse inpact heb ik nog nooit gezien hier
En geloof me het is hier over het algemeen in ons werk flink gooi en smijtwerk, vooral bij de mannen die weinig feeling met de techniek hebben, en wel in dusdanige mate dat ik ze regelmatig voor gek verklaar ;)
Luke
Die overigens sterk overweegt de Wolf velgen voor de Deep Dish te vervangen na herbouw auto.
Ik vind dat het kwaliteitsargument van marc nergens over gaat.
Heel vroeger dacht ik er ook zo over, maar in de praktijk heb ik gezien dat het niet het geval is.
Alle CSW uitvoeringen hier staan op deep dish velgen, en in al die jaren dat ik het werk doe wat ik doe heb ik bij niet 1 collega gezien, noch erover gehoord dat ze een lm velg aan gort hebben gereden.
De mijne staat op Wolf velgen en daarbij heb ik 1 keer een buts in een rechter voor velg gereden, en dat was puur omdat ik op extreem zachte banden op een rots ben geknald omdat ik uit een penibele situatie probeerde te komen. (wat me overigens toen ook die zandbreker balk voor de stuurstangen heeft gekost ter indicatie van de klap)
Bovendien ziter tussen de straat en de velg van een defender nog zo. n 10 cm rubber dus knappe jongen die hem stuk krijgt.
Ook lm velgen die kapot zijn gegaan door zijdelingse inpact heb ik nog nooit gezien hier
En geloof me het is hier over het algemeen in ons werk flink gooi en smijtwerk, vooral bij de mannen die weinig feeling met de techniek hebben, en wel in dusdanige mate dat ik ze regelmatig voor gek verklaar ;)
Luke
Die overigens sterk overweegt de Wolf velgen voor de Deep Dish te vervangen na herbouw auto.
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:ZU velgen met BF Goodrich AT
Ok even een STRIKT PERSOONLIJKE waarneming:
Ik heb nog nooit een velg stuk gereden. Mijn vader heeft ooit een deuk in een stalen velg gereden (geen LandRover), en die deuk - 't was in Zweden - kon gewoon weer in model geklopt worden.
En dan mij lichtmetaal-zorg: Ik heb dus nog nooit een stukgereden stalen velg gezien en wel een lichtmetalen met een scheur zodat de band geen lucht meer hield. ('t Was bij de garagist, niet mijn auto dus maar iets fraais onder een Range Rover, en het was dus een prijzig scheurtje.)
Maar goed, ik denk dat voor gemiddeld ruw gebruik het sterkte-argument niet het sterkste argument is. Dus Luke, je hebt een punt: qua kwaliteit gaat het nergens over.
Groeten MarcS
Ik heb nog nooit een velg stuk gereden. Mijn vader heeft ooit een deuk in een stalen velg gereden (geen LandRover), en die deuk - 't was in Zweden - kon gewoon weer in model geklopt worden.
En dan mij lichtmetaal-zorg: Ik heb dus nog nooit een stukgereden stalen velg gezien en wel een lichtmetalen met een scheur zodat de band geen lucht meer hield. ('t Was bij de garagist, niet mijn auto dus maar iets fraais onder een Range Rover, en het was dus een prijzig scheurtje.)
Maar goed, ik denk dat voor gemiddeld ruw gebruik het sterkte-argument niet het sterkste argument is. Dus Luke, je hebt een punt: qua kwaliteit gaat het nergens over.
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:ZU velgen met BF Goodrich AT
als je het zo wil stellen....al zat stalen defender velgen bij het oud ijzer geworpen omdat ze kromgereden randen hadden.... alu alleen als er bij ongeval schade was aan de velg, lek waren die allemaal niet...
zoals luke al zei, bij een 16"aluvelg op een defender zit er dusdanig veel band omheen dat je de velg niet snel raakt...
die stukgereden range rover aluvelg....was dat toevallig een 18"of zelfs 20"?
zoals luke al zei, bij een 16"aluvelg op een defender zit er dusdanig veel band omheen dat je de velg niet snel raakt...
die stukgereden range rover aluvelg....was dat toevallig een 18"of zelfs 20"?
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten