Kent iemand deze techniek, en in Nederland?
Ziet er veelbelovend uit (vanaf ca 6:35):
http://www.youtube.com/watch?v=3JDlRKFFERg#t=6m40s
Gr Willem
Engine decarbonizer
Engine decarbonizer
Nieuws en feiten over de Land Rover Defender www.landrover-defender.eu
Re:Engine decarbonizer
Het werkt!
Naast dit zijn er nog wel een paar dingen die werken.
Het kost wel veel geld om aan te slaan in Nederland.
De echte liefhebbers zullen er wel geld voor over hebben, al de rest is te gierig.
Naast dit zijn er nog wel een paar dingen die werken.
Het kost wel veel geld om aan te slaan in Nederland.
De echte liefhebbers zullen er wel geld voor over hebben, al de rest is te gierig.
- overlander
Heb even lopen zoeken en apparaat is deze;
http://www.terraclean.net/product.php?id=1
ervaringen op http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/68535-solution-carbon-build-up-terraclean.html
een M5 is natuurlijk compleet anders dan een defender..maar gaat denk ik om de techniek.
Tevens op een MG forum gevonden waarbij geclaimd werd dat de compressie verbeterde. Wordt gemengd op gereageerd en onduidelijk hoe lang effect blijft.
Prijs zou rond de 150 pond liggen per behandeling.
Persoonlijk zou ik het wel aandurven om te proberen maar kan geen dealer in NL vinden die dit doet.
mzzl
http://www.terraclean.net/product.php?id=1
ervaringen op http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5-e52-z8-discussion/68535-solution-carbon-build-up-terraclean.html
een M5 is natuurlijk compleet anders dan een defender..maar gaat denk ik om de techniek.
Tevens op een MG forum gevonden waarbij geclaimd werd dat de compressie verbeterde. Wordt gemengd op gereageerd en onduidelijk hoe lang effect blijft.
Prijs zou rond de 150 pond liggen per behandeling.
Persoonlijk zou ik het wel aandurven om te proberen maar kan geen dealer in NL vinden die dit doet.
mzzl
Tijdje geleden een Golf GTI uit 1988 gekocht, beurtje gegeven en nog liep ie niet echt heel mooi. Toen een injectiesysteemreiniger gewoon bij de benzine gegooid en als ik kijk wat het verschil in lopen en rijden daarmee al was dan geloof ik meteen dat als je dat reinigen nog wat beter aanpakt dat dat best verschil zal geven bij een vervuilde motor. :) :)
Bij de 130 gooi ik 2x per jaar een conditioner voor het injectiesysteem, dus in theorie zou die kinder vervuiling moeten opbouwen. Denk dat er dan een minder makkelijk meetbaar resultaat zal zijn. :huh:
Bij de 130 gooi ik 2x per jaar een conditioner voor het injectiesysteem, dus in theorie zou die kinder vervuiling moeten opbouwen. Denk dat er dan een minder makkelijk meetbaar resultaat zal zijn. :huh:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Bert Spronk
Ik doe ongeveer 2x per jaar Forte door de diesel (is een vd reingers op de markt) en gooi 1x op de 5 beurten een wat duurdere reinigende diesel in de disco, dit werkt tot heden goed en heb ook geen probleem bij de apk, reinigen en schoon is nooit echt slecht voor een motor ECHTER LET OP een oude motor kan na reiniging ook zn keerringen en andere afdichtingen die er al tientallen jaren inzaten blijken te hebben weg gereinigd met als resultaat lekages .
P.S. Kamt die Ed China zn haar met een rotje of zo ??? :S :S :laugh: :laugh:
P.S. Kamt die Ed China zn haar met een rotje of zo ??? :S :S :laugh: :laugh:
Ok, gooi ik even de knupel in het hoenderhok.......
300 Tdi - 130.000 km - nooit gereinigd, dwz geen conditioner of wat ook gebruikt, wel verstuivers uitwendig schoongemaakt wanneer deze waren gedemonteerd.
Goed of Fout?
Adviezen of Aanbevelingen?
Ervaringen met produkten of reiniging van verstuivers 300 Tdi?
Zelf denk ik dat het op zich niet verkeerd zou zijn als de verstuivers vanbinnen eens gereinigd werden zonder ze te reviseren.
Luke
300 Tdi - 130.000 km - nooit gereinigd, dwz geen conditioner of wat ook gebruikt, wel verstuivers uitwendig schoongemaakt wanneer deze waren gedemonteerd.
Goed of Fout?
Zelf denk ik dat het op zich niet verkeerd zou zijn als de verstuivers vanbinnen eens gereinigd werden zonder ze te reviseren.
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
Luke schrijft:
Mijn eerste 300 kocht ik met 95K op de klok en van het onderhoud was niks bekend. Maat van me zat toen in de additieven en die heeft toen een zogenaamd professioneel middel in de tank geklokt. Dat deed hij vooral om mij te overtuigen, want ik geloofde er geen zak van.
Toentertijd sleutelden wij met een man of 10 in mijn werkplaats en alle 10 konden het verschil horen in lopen. Ook degenen die er die avond niet bij waren en de wagen pas later hoorden lopen. Moet wel zeggen dat hij er geen kloot beter door reed, nog steeds zo traag als dikke stront in de winter, maar hij klonk beter en de apk een week later was geen enkel punt. :huh: :huh:
Zeker de moeite waard. ;)
Goed of Fout?
Luke
Mijn eerste 300 kocht ik met 95K op de klok en van het onderhoud was niks bekend. Maat van me zat toen in de additieven en die heeft toen een zogenaamd professioneel middel in de tank geklokt. Dat deed hij vooral om mij te overtuigen, want ik geloofde er geen zak van.
Toentertijd sleutelden wij met een man of 10 in mijn werkplaats en alle 10 konden het verschil horen in lopen. Ook degenen die er die avond niet bij waren en de wagen pas later hoorden lopen. Moet wel zeggen dat hij er geen kloot beter door reed, nog steeds zo traag als dikke stront in de winter, maar hij klonk beter en de apk een week later was geen enkel punt. :huh: :huh:
Edward van Vugt
Luke schrijft:
Ik heb een 300tdi, bijna 300k gelopen en bij mij altijd op "performance" brandstof en jaarlijks een conditioner. Laatste APK complimenten over de uitstoot van de garagist en APK keurmeester. Deze km's en deze waardes samen had hij nog niet vaak gezien.
Misschien marginaal, maar ik geloof er in dat het kan helpen om je motor op die manier te behandelen.
Goed of Fout?
Luke
Ik heb een 300tdi, bijna 300k gelopen en bij mij altijd op "performance" brandstof en jaarlijks een conditioner. Laatste APK complimenten over de uitstoot van de garagist en APK keurmeester. Deze km's en deze waardes samen had hij nog niet vaak gezien.
Misschien marginaal, maar ik geloof er in dat het kan helpen om je motor op die manier te behandelen.
Nieuws en feiten over de Land Rover Defender www.landrover-defender.eu
Kijk wat netter lopen, als in minder rauw of als een bak knikkers scheelt denk ik ook al, en persoonlijk denk ik dat het wel een experimentje waard is, maar welk produkt is aan te bevelen dan, en als je dat 1-malig een keer in je tank gooit, hoor je het verschil dan ook nog een x- aantal weken of maanden later?
Luke
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)
-
Roger B.
Edward schrijft:
en als je die tank leeg reed en daarna weer alleen diesel er in had, hoe klonk ie dan?
oftewel, die betere (of in elk geval anders verlopende) verbranding, kwam dat van verandering in je verstuiver, of van veranderde samenstelling van je brandstof??
@willem 300.000km premium brandstof is 30.000 liter keer pakweg een duppie prijsverschil.... voor 3000 euro kun je al laten reviseren zo ongeveer...
en als je die tank leeg reed en daarna weer alleen diesel er in had, hoe klonk ie dan?
oftewel, die betere (of in elk geval anders verlopende) verbranding, kwam dat van verandering in je verstuiver, of van veranderde samenstelling van je brandstof??
@willem 300.000km premium brandstof is 30.000 liter keer pakweg een duppie prijsverschil.... voor 3000 euro kun je al laten reviseren zo ongeveer...
gone