LPG G3 inbouwen in series van '72 - omgeving EHV?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
toetankh

Re:LPG G3 inbouwen in series van '72 - omgeving EHV?

Berichtdoor toetankh » 05 Jun 2012, 09:39

Ook ik heb goede verhalen gehoord over Iwema (kennis van LPG en ervaring met Laro's). Momenteel zelf ook bezig met orienteren op een gasinstallatie op onze 109" 2.25 benzine. Zit momenteel voornamelijk te overdenken waar ik de tank zou willen monteren (liefst zo groot mogelijk, met zo min mogelijk verlies aan ruimte :-). Ik heb overwogen of ik iets kan met de ruimte voor de achterwielen (in de wielkasten), maar als dit al mogelijkheden biedt is dit alleen zinvol voor een 109.

Zijn er ook goede ervaringen te melden over specifieke onderdelen/merken, of maakt dit bij deze relatief simpele gasinstallaties niet zoveel uit?

Een goede LPG boer in de buurt van Papendrecht is trouwens ook niet weg....

Sven

Zjiep

Berichtdoor Zjiep » 05 Jun 2012, 15:18

littleart schrijft:
gas is ok maar redelijk futloos het scheelt een aantal pk's

Als je zelf voor de fijnetuning zorgt is daar nog wel wat aan te doen, het wordt echter niet zoals op benzine. Draai die stelschroef in de gasslang naar de carb(s) maar eens in fasen van 1/4 slag iets open of je verschil in trekkracht merkt. ik heb in onze V8 een stand gevonden dat ik een leuk verbruik (1:5.5) heb en naar mijn zin voldoende trekkracht. trekkracht is soms leuk, niet veel betalen bij tanken is altijd leuk ;)

Er zit een standaard OMWL gasinstallatie in ons wagenpark (ook niet laro oldtimer) en je hebt voor rond de €1000 de installatie ingebouwd en bij RDW afgemeld.

Er zit in Sittard iemand die het schijnbaar goed doet. Eigenaar woont dacht ik in de buurt van Eindhoven en heeft daar geloof ik lang in een soortgelijk bedrijf gewerkt. Dat heb ik weer van horen zeggen. Ben er zelf nooit geweest omdat ik mbt het LPG gedeelte nooit problemen heb.

groet

Roel

ps net in Belgie geweest tanken; €0.45 p/liter ;)

Zjiep

Berichtdoor Zjiep » 05 Jun 2012, 15:22

janagassel schrijft:
Wellicht komt dat een beetje dom over, maar ik ben een vrouw en heb er verder echt totaal geen verstand van.. :blush:

Je wilt niet weten hoe weinig verstand (sommige) mannen ervan hebben. Daarom is het ook zo druk op dit forum.

groet

Roel

janagassel

Berichtdoor janagassel » 06 Jun 2012, 11:35

Zjiep schrijft:
janagassel schrijft:
Wellicht komt dat een beetje dom over, maar ik ben een vrouw en heb er verder echt totaal geen verstand van.. :blush:

Je wilt niet weten hoe weinig verstand (sommige) mannen ervan hebben. Daarom is het ook zo druk op dit forum.

groet

Roel

Daar zit wat in B)
Maar wel fijn dat er zoiets bestaat om elkaar te helpen en gelukkig zitten er dus ook nog veel mensen tussen met bruikbare tips :)

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 06 Jun 2012, 21:39

Hallo Jana,

Rijden op LPG zal goed mogelijk zijn. Wel is het handig om hiervoor een dealer te kiezen die ook 'oude' systemen kan inbouwen. Vialle heeft hier m.i. goede ervaringen mee.

Wel kan ik de installatie van een Flashlube Valvesaver systeem aanbevelen.
Zie: http://flashlube.com/nl/company/news/112-not-just-an-additive.html

Het is eigenlijk een loodverbinding die de kleppen smeert, en slijtage voorkomt.

Succes met de inbouw.

Groet, Chris

Vet

Berichtdoor Vet » 06 Jun 2012, 22:18

Die offerte bij Revanti kwam bij mij vandaag. Ik heb daar LPG in laten bouwen in mijn 110 V8 uit 1984, 70 liter tank op de rechter achter wielkast, dus 1 bankje opgeofferd. Mijn zwager heeft daar ook LPG in zijn RRC laten inbouwen. Beiden zijn we goed tevreden,
Het lijkt er op dat er daar op Ekkersrijt wel 3 gasboeren op een rijtje zitten (Mandiger, Revanti en Vogels) keuze genoeg lijkt me.
Succes ermee,
Herman

Sim

Berichtdoor Sim » 04 Jul 2012, 11:54

IS het wellicht ook mogelijk om een gastank onder de auto te plaatsen, zodat je totaal geen laadruimte verliest ??

R1200C

Berichtdoor R1200C » 04 Jul 2012, 12:09

Daar is vast wel ergens ruimte voor te vinden maar dat gaat je in ieder geval wel bodemvrijheid kosten in het terrein...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 04 Jul 2012, 15:27

Bij een 109 zonder overdrive of PTO naar achteren, zou het best kunnen meevallen met verlies van bodemvrijheid. Dan zou de LPG tank zomaar voor de benzine tank kunnen passen, tussen de chassis balken...
Afbeelding

defender_de_gekste

Berichtdoor defender_de_gekste » 04 Jul 2012, 20:10

Om ff topic te updaten:
Jana en ik laten lpg inbouwen bij Mandigers in Son.
Die van mij, 90 V8, is vandaag en morgen aan de beurt, die van Jana volgende week.
1100e voor de V8, 1050e voor de Series.
Ik stuur wel een foto als ik em weer opgehaald heb, misschien dat Jana dat ook doet :-)

Terug naar “Techniek”