Ik was dit weekend bij een vriend in Portugal. Die heeft daar een Landrover 2A, maar die had een probleempje. Die auto rijdt maar weinig, en toen ik de auto wilde starten vloog hij zowat door de muur (ik had de koppeling ingetrapt). Het leek erop dat de bak in de achteruit bleef staan. Na wat prutsen kreeg ik hem wel in de vrij. Daarna opnieuw gestart, maar het lijkt erop dat de koppeling niet goed ontkoppeld.
Als ik de bak in de 1 zet hoor je een flink gekraak en de auto begint ook te rijden met de koppeling ingetrapt. Ik sleutel wel eens met kevers en daarvan weet ik dat de koppelingsplaten kunnen verkleven. Even starten in een hoge versnelling lost het meestal wel op. Dat kreeg ik hier niet voor elkaar. Ik heb nog een klein stukje gereden (alleen de 1), maar de koppeling komt niet los. Iemand een idee? Ik begrijp dat de bediening in een LR niet via een kabel, maar hydraulisch gaat. Wat ligt meer voor de hand? Verkleefde koppelingsplaten of een probleem in het hydraulische systeem?
Koppeling komt niet los
- RobStewart
Re: Koppeling komt niet los
If the pedal feels like it has pressure then it's the plate (as Roger says) if it has no pressure then it's the hydraulics. My money is on the plate rusted to the input shaft and unless you want to take the box out, frequent use will shake it free.
Just a tip, NEVER EVER start a vehicle in gear even with the clutch depressed (several people have tried to run over me this way, some of them were family members). ALWAYS put it into Neutral First. Unless you are performing a failed Hill Start in which case you would be in reverse with all feet off the pedals ;)
Rob
Just a tip, NEVER EVER start a vehicle in gear even with the clutch depressed (several people have tried to run over me this way, some of them were family members). ALWAYS put it into Neutral First. Unless you are performing a failed Hill Start in which case you would be in reverse with all feet off the pedals ;)
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re:Koppeling komt niet los
Ik voel wel tegendruk, dus ik gok dat de koppelingsplaten vastgeroest zijn. Maar hoe kan ik die loskrijgen? Ik heb een paar honderd meter gereden in de eerste versnelling, maar dat hielp niet echt.
- Erik Peters
Re:Koppeling komt niet los
Kijk hier eens.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht