Remmen ontluchten range rover classic 1984

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Bikenick

Remmen ontluchten range rover classic 1984

Berichtdoor Bikenick » 02 Jun 2012, 16:37

Heren,

Na het vervangen van de hoofdremcilinder, reviseren van alle remklauwen, remslangen en koperen leiding voor de achteremmen was het tijd om de boel weer te ontluchten. Het lukt me alleen niet om het pedaal voldoende hard te krijgen. Het systeem lekt geen olie. Na een week rijden was het remolie pijl nog steeds hetzelfde. Echter het rempedaal blijft langzaam wegzakken. Vandaag weer een poging gedaan om de remmen te ontluchten. Begonnen met het ontluchten van de hoofdremcilinder en vervolgens alle remklauwen, maar het pedaal blijft echter wegzakken. Na een aantal keer pompen wordt het hard en zakt vervolgens weer weg. Duidt in mijn ogen op lucht in het systeem, maar na heel veel keer ontluchten nog steeds geen verandering. Toen geprobeert te lokaliseren waar het probleem zit. Wanneer ik het primaire systeem (voor+achter rem) afkoppel en alleen het secundaire systeem (voorrem) eraan laat zitten blijft het pedaal hard en zakt deze niet meer weg. Kortom het probleem zit in het primaire deel.

Zijn hier op het forum mensen die een dergelijk probleem hebben gehad? En wellicht bruikbare tips hebben voor het ontluchten van de remmen. Heb er zelfs al een vacuumpomp op de remklauwen gehad om zo de olie door de leiding te zuigen en dus ook eventueel aanwezige lucht. Alle nippels nagelopen. 3 op de voorrem en 1 op de achterrem.

Ik hoor graag van jullie! Begint aardig te frustreren! Kan toch niet zo moeilijk zijn zou je denken!

Alvast bedankt!

Nick

Roger B.

Re: Remmen ontluchten range rover classic 1984

Berichtdoor Roger B. » 02 Jun 2012, 17:09

als je met pompen druk hebt die vervolgens wegzakt is dat geen lucht maar een lekkage

een heel veel gemaakte fout is het helemaal tot de bodem trappen van het rempedaal bij het ontluchten. Als je pech hebt mol je daarmee de cupjes in de remcilinder en heb je een inwendige lekkage.
gone

janwijbrand

Re:Remmen ontluchten range rover classic 1984

Berichtdoor janwijbrand » 02 Jun 2012, 17:11

Ik durf niet te beweren dat ik de remmenwijsheid in pacht heb, maar op één of andere manier klinkt dit als een hoofdremcilinder die mogelijk intern lekt. Heb je een "Genuine" / "OEM" onderdeel gebruikt? Of wellicht een "after market" exemplaar?

Ik weet dat het voor de hand ligt nieuw gemonteerde onderdelen bij voorbaat uit te sluiten in deze gevallen, maar de kans op (pech van, in dit geval) een onderdeel dat uit de doos al niet goed is, is klein maar niet ondenkbaar.

Bikenick

Berichtdoor Bikenick » 02 Jun 2012, 19:17

Wat betreft de hoofdrem cilinder. Als ik de aansluitingen van het primaire deel afdop blijft het pedaal wel hard. Daarmee denk ik een interne lekkage in de hoofdrem cilinder uitgesloten te hebben.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Jun 2012, 19:23

wat bedoel je met het primaire deel?
gone

Bikenick

Berichtdoor Bikenick » 02 Jun 2012, 19:35

De hoofdrem cilinder heeft 2 aansluitingen. Het voorste deel bedient alleen de voorremmen (secundair) en het achterste deel de voor en achter remmen (primair).

Bikenick

Berichtdoor Bikenick » 02 Jun 2012, 19:40

Ik dacht eerst ook aan een interne lekkage... vandaar de nieuwe hoofdrem cilinder. Had oude gereviseerd, maar bleef het probleem houden. Heb toen bij paddock deze besteld: http://www.paddockspares.com/rtc3658-master-cylinder-metric.html?___SID=U

kaleharry

Berichtdoor kaleharry » 02 Jun 2012, 19:45

Had met onze def 110 iets soortgelijks. paar keer trappen, hard pedaal, ff wachten en dan was de druk weg.

ik vermoed dat je trommels op de rrc hebt achter? dat was bij ons de uitdaging om deze dingen goed af te stellen, een ge-emmer van jewelste. De veren van de remschoenen drukken je cilinders namelijk weer 'leeg' als ze niet goed zijn afgesteld. Gevolg is dat je eerst een paar keer moet trappen voordat het pedaal hard word.

op de trommels zitten rechthoekige nokjes met exenters in de trommel waarmee je afstand van de schoenen tot de trommel kunt instellen. Wellicht is dit ook bij jou het probeem

groet

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Jun 2012, 21:22

Bikenick schrijft:
De hoofdrem cilinder heeft 2 aansluitingen. Het voorste deel bedient alleen de voorremmen (secundair) en het achterste deel de voor en achter remmen (primair).

even aangenomen dat je het primaire deel dan het eerste vanaf de rembekrachtiger (of waar die zou zitten, maar dacht dat RRC '84 wel vacuumbekrachtiging heeft) bedoelt dan zoou je verwachten dat ie toch weg zou zakken als in het sec. deel een lekkage was.

Als ie het wel doet met het primaire deel aangesloten, maar niet met het primaire deel afgedopt, dan moet je het dus zoeken in de delen die daar op aangesloten zijn.
gone

Bikenick

Berichtdoor Bikenick » 03 Jun 2012, 10:46

Het primaire deel zit inderdaad het dichtst bij de rembekrachtiging. Het secundaire deel zit het verst van de rembekrachtiging gedaan. Het secundaire deel is wel goed. Als ik het primare deel afdop blijft het pedaal hard. Wanneer ik één van de leidingen van het primaire deel aansluit op de hoofdrem cilinder dan zakt het pedaal weer weg. Hieruit concludeer ik dat de hoofdrem cilinder goed is. Dat het secundaire deel goed is en dat het probleem zich in het primaire deel bevindt. Het rem systeem is dicht. Na een week rijden was het remolie peil niet gezakt. Ik weet niet beter dat wanneer je aan een aantal keer pompen met het rempedaal weer druk hebt, duidt op lucht in het systeem. Probleem is dat ik de lucht er met geen mogelijkheid uit krijg.

Terug naar “Techniek”