Dag,
Ik gebruik de defender m.n. on road en zodoende voel ik er voor om de coopers om te ruilen voor iets wat meer on road is. Ik denk aan at goodrich 235/75/r16 of 235/85/r16.
Heeft iemand tips wat een goede keuze is?
mvg
Dolf
vervanging off road banden cooper 235/85/r16
-
Landmarcs
Re: vervanging off road banden cooper 235/85/r16
BF Goodrich AT 235/85x16 is zo lijkt het gezien de gemiddelde reacties hier de standaard.
Verder is er ook Cooper Discovery ST.
Beide gelden als "alleskunners" met meer dan adequate eigenschappen op de weg.
Als je het niet voor de looks wil kan je ook naar 7.5x16 Michelins omkijken (hoewel de BF Goodrich waarschijnlijk langer meegaat).
Groeten MarcS
Verder is er ook Cooper Discovery ST.
Beide gelden als "alleskunners" met meer dan adequate eigenschappen op de weg.
Als je het niet voor de looks wil kan je ook naar 7.5x16 Michelins omkijken (hoewel de BF Goodrich waarschijnlijk langer meegaat).
Groeten MarcS
Re: vervanging off road banden cooper 235/85/r16
Ik rijd op General Grabber HTS. Is een straatband die mij zeer goed bevalt, die paar keer dat ik off-road ga doen ze het uitstekend.
Marc
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Re:vervanging off road banden cooper 235/85/r16
Ik ben juist overgeschakeld op Cooper STT 235/85R16 vanwege de grip en de slijtvastheid.
-
Landmarcs
Philip schrijft:
De STT zou "volgens het boekje" minder in sneeuw en andere gladheid presteren, is meer een terrein-band als de ST die als AllTerrain (dus ook op de weg) staat aangeschreven.
Qua looks doet de STT het natuurlijk ook een stuk beter.
Groeten MarcS
Ik ben juist overgeschakeld op Cooper STT 235/85R16 vanwege de grip en de slijtvastheid.
De STT zou "volgens het boekje" minder in sneeuw en andere gladheid presteren, is meer een terrein-band als de ST die als AllTerrain (dus ook op de weg) staat aangeschreven.
Qua looks doet de STT het natuurlijk ook een stuk beter.
Groeten MarcS
Dag MarcS,
Denk je dat het de moeite waard is om de Cooper STT om te ruilen voor all terrain van Goodrich, of zou je ze vrolijk afrijden?
mvg
Dolf
Denk je dat het de moeite waard is om de Cooper STT om te ruilen voor all terrain van Goodrich, of zou je ze vrolijk afrijden?
mvg
Dolf
-
Landmarcs
dolf110 schrijft:
Dat hangt helemaal van je persoonlijke wensen en portemonnee af (en wellicht van de €uro's die je voor de STT's kan vangen).
Als je veel op de weg rijdt ... dan zou ik dat liever niet op Muds doen (behalve als je desondanks de Muds ook echt nodig hebt).
Je kan ook de STT's bewaren en "afraggen" in de modder -- dan heb je er nog lang plezier van.
Groeten MarcS
Dag MarcS,
mvg
Dolf
Dat hangt helemaal van je persoonlijke wensen en portemonnee af (en wellicht van de €uro's die je voor de STT's kan vangen).
Als je veel op de weg rijdt ... dan zou ik dat liever niet op Muds doen (behalve als je desondanks de Muds ook echt nodig hebt).
Je kan ook de STT's bewaren en "afraggen" in de modder -- dan heb je er nog lang plezier van.
Groeten MarcS