bij een D2 nog nooit gedaan, maar bij een D1 lijkt het me niet noemenswaardig anders... veerspanners niet nodig, eventueel even de remklauw van de bracket halen (ivm lengte slang) en de ABS sensorkabel losmaken (op binnenscherm onder motorkap ligt stekker)
schokdemper beneden losmaken en turret losschroeven en incl. schokdemper naar boven wegnemen.
as laten zakken tov chassis en dan kan de veer er geheel ontspannen tussenuit volgens mij.
Lier op Disco 2
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Lier op Disco 2
gone
Re:Lier op Disco 2
Ik heb het geprobeerd maar vond dat de as niet genoeg kon zakken doordat de aandrijfas op de dwarsbalk kwam te liggen. Misschien als je die weghaalt dat het wel kan (daarnaast had ik een spanner dus ik heb het niet uitgebreid geprobeerd ;-) ) De oude veer was denk ik wel gelukt, maar de nieuwe was lastiger geweest, ging nu erg relaxed, meeste werk was nog 1,5kuub furstenau uit mijn remklauwen halen... #leermomentje
-----
'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)
Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com
'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)
Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Lier op Disco 2
jep dat is idd een verschil bij de D2 tov de D1, die balk onder de aandrijfas ....overigens is de flens aan het diff los schroeven dan makkelijker dan die balk waarvan de in het beugeltje aan het chassis vastgelaste moertjes waarschijnlijk losbreken.
gone
Re:Lier op Disco 2
Hallo,
En mag ik vragen welke veren jij dan eronder heb zitten?
Groetjes
Marco
En mag ik vragen welke veren jij dan eronder heb zitten?
Groetjes
Marco
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Lier op Disco 2
standaard, vlak nadat de bumper er op gekomen is met de lier is ie in een ongeval total loss gereden (zie witte olifant topic in de kroeg)....maar er zou terrafirma +2"heavy duty op gekomen zijn
gone
Re:Lier op Disco 2
en ik heb deze: http://www.devon4x4.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2339&category_id=314&option=com_virtuemart&Itemid=14
-----
'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)
Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com
'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)
Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com
Re:Lier op Disco 2
Mocht je een lier overwegen, dan lijkt me 2' verhoging ook verstandig.
Niet dat er een direct verband is, maar uitgerust met een lier zoek je waarschijnlijk 'lastigere' stukken op.
Ik heb er zelf Old Man Emu onder gezet, met twee inch verhoging.
Luchtvering achter heb ik met een aluminium schijf verhoogd.
voordeel van verhogen is ook dat er een grotere band in past.
Niet dat er een direct verband is, maar uitgerust met een lier zoek je waarschijnlijk 'lastigere' stukken op.
Ik heb er zelf Old Man Emu onder gezet, met twee inch verhoging.
Luchtvering achter heb ik met een aluminium schijf verhoogd.
voordeel van verhogen is ook dat er een grotere band in past.
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer
Re:Lier op Disco 2
Hallo,
Zit zelf ook te kijken naar Old Man Emu, ben er nog niet helemaal uit om de luchtbalgen achter ook gelijk te laten vervangen voor "normale" veren, volgens mij hebben ze niks bij Old Man Emu om de luchtbalgen te laten zitten, bevallen ze een beetje?
Groet
Marco
Zit zelf ook te kijken naar Old Man Emu, ben er nog niet helemaal uit om de luchtbalgen achter ook gelijk te laten vervangen voor "normale" veren, volgens mij hebben ze niks bij Old Man Emu om de luchtbalgen te laten zitten, bevallen ze een beetje?
Groet
Marco
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Lier op Disco 2
Effe zoekfunktie gebruiken, ik zou geen D2 willen zonder luchtvering (en ACE) ongeacht de belading rijdt het (min of meer) hetzelfde op de normale hoogte, dus niet met omlaaggezakte kont. Ook met zwaardere aanhangers is het een verademing om met luchtvering te rijden, doodzonde dat ze alleen achter lucht gezet hebben....Verhogen van luchtvering is vrij simpel, eenvoudig een spacer ertussen en stangetjes van de hoogte sensoren overeenkomstig verlengen, en de bumpstops evenveel verlagen.
gone
Re:Lier op Disco 2
zoals Roger al aangeeft, luchtvering achter heeft zeker zijn voordelen.
oa dat de kinderen op een of andere manier ook minder snel wagenziek worden.
Dempers heb ik rondom OME en voor de veren vervangen voor OME. Ik vindt het prima rijden, zowel snelweg naar ZuidFrankrijk als op Landsard.
2" is wel maximaal zonder remleidingen aanpassen (en dat is eigenlijk nog krap)
Mocht je nog twijfelen, kun je altijd een keer langskomen.
oa dat de kinderen op een of andere manier ook minder snel wagenziek worden.
Dempers heb ik rondom OME en voor de veren vervangen voor OME. Ik vindt het prima rijden, zowel snelweg naar ZuidFrankrijk als op Landsard.
2" is wel maximaal zonder remleidingen aanpassen (en dat is eigenlijk nog krap)
Mocht je nog twijfelen, kun je altijd een keer langskomen.
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten