Marsland of richards chassis

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
jrs.treurniet

Marsland of richards chassis

Berichtdoor jrs.treurniet » 30 Mei 2012, 11:06

Hallo

Ik ga het chassis vervangen van mijn 110.

Welke frabricant is beter????

Ik heb volgens mij twee opties:
http://www.richardschassis.co.uk/
http://www.marslands.com/

Prijzen liggen wel erg dicht bij elkaar!
Wat moet ik ongeveer rekenen voor kosten om het chassis op te halen

Graag jullie meningen en ervaringen

Groeten Joris

rrover

Re:Marsland of richards chassis

Berichtdoor rrover » 30 Mei 2012, 12:54

Marsland is origineel LR. Richards is niet origineel en voor zover mij bekend ook niet geaccepteerd door de RDW als origineel vervangingsdeel voor een 90 of 110.

Verder vindt ik het chassis van Richards er kwalitatief minder goed uitzien. De langsliggers bestaan uit 4 platte plaatdelen (en dus 4 langslassen) in tegenstelling tot de 2 gevormde delen van een Marsland chassis.

Ik heb een 90 chassis voor mijn broer gehaald bij Marsland en vanaf Folkestone (of Dover) is het een behoorlijke rit. Wel een mooie tocht.
Kosten voor overtocht per boot of met de trein ontlopen elkaar niet veel als je bij de trein binnen 48u weer de terugreis hebt (veel duurder als het langer is).
Grote voordeel van de trein is de vele overtochten per uur en dat je 2u voor of na de geboekte tijd ook gewoon mee mag als er plek is. Eventuele meerkosten moet je wel betalen als het in een ander tarief valt.

Marsland is erg behulpzaam en wil je bv andere motorsteunen of iets andres gewijzigd hebben dan kan dat. Zij lassen ze af (veel delen komen van GKN) en laten ze galvaniseren.
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi

B. Bats

Berichtdoor B. Bats » 03 Jun 2012, 16:50

Hallo Joris,

Ik wil mijn chassis van mijn defender 130 ook vervangen voor een Marsland chassis.
Misschien kunnen iets combineren
Heb je haast? Ik sta met een boot op Southhampten Boat Show, en denk erover dit te combineren met het chassis halen. e.e.a. is afhankelijk van gewicht van het chassis.
Laten we elkaar binnenkort even contacten. je kunt mij bereiken via contact op mijn website: www.jachtbouwbartjanbats.nl .
Ik hoor het wel.

groeten,

Bart

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 03 Jun 2012, 18:30

rrover wrote:
Marsland is origineel LR. Richards is niet origineel en voor zover mij bekend ook niet geaccepteerd door de RDW als origineel vervangingsdeel voor een 90 of 110.

Marsland do not make chassis for Land Rover, never have done and never will therefore cannot be "origineel LR" as you quite clearly state in your following piece.

Marsland is erg behulpzaam en wil je bv andere motorsteunen of iets andres gewijzigd hebben dan kan dat. Zij lassen ze af (veel delen komen van GKN) en laten ze galvaniseren.

Verder vindt ik het chassis van Richards er kwalitatief minder goed uitzien. De langsliggers bestaan uit 4 platte plaatdelen (en dus 4 langslassen) in tegenstelling tot de 2 gevormde delen van een Marsland chassis.

Have you ever spent any time with either company ? and I mean longer than a few hours ? and actually been through the production process from end to end ? What are your fabrication qualifications, engineering degree ? quality control qualifications ? I'm curious. Do you own a 1949 Series I for instance, I see no center weld on mine which was done for economical reasons not structural ones.

I have personal experience of both chassis since both companies were formed and have visited both. I know which one I would be buying and it isn't the one beginning with "M"

Rob.
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Jun 2012, 21:24

RobStewart schrijft:

Marsland do not make chassis for Land Rover, never have done and never will therefore cannot be "origineel LR" as you quite clearly state in your following piece.

Have you ever spent any time with either company ? and I mean longer than a few hours ? and actually been through the production process from end to end ? What are your fabrication qualifications, engineering degree ? quality control qualifications ? I'm curious. Do you own a 1949 Series I for instance, I see no center weld on mine which was done for economical reasons not structural ones.

I have personal experience of both chassis since both companies were formed and have visited both. I know which one I would be buying and it isn't the one beginning with "M"

Rob.

Wat ik heb begrepen komen de Marsland-chassis van GKN, net als de originele LandRover chassis.
Dat is althans wat Marsland zegt, en waar ze mee schermen (en wat ervoor gezorgd heeft dat de Marsland-chassis door de RDW geaccepteerd werden).

Nu zijn er mensen die de originele Landover chassis ook maar niks vinden ....

NB Bovenstaande geldt niet voor de Series-chassis. Die zijn opgebouwd zoals Richards het doet.

Groeten MarcS

rrover

Berichtdoor rrover » 03 Jun 2012, 22:12

Had a bad sleep last night? Why do you react like this? Maybe read my post better before you react like this.

Yes I have an engineering degree (automotive) and have been at Marsland. Is this relevant? I have a long and worls wide experience in dealing with car manufacturers end OE suppliers and their quality standards (TS16949).
Marsland explained to me that they get most of the chassis parts from GKN (which supplies the original chassis to te factory). I have seen part of the production facility and have also seen the piles of chassis parts including finished chassis.
This is as close as you can get to the original chassis and that is also the reason why it is the only one accepted by the RDW for 90 and 110.
GKN does not supply the chassis for the older models 90 and 110, this is done by Marsland.

We are not talking about series vehicles here!

RobStewart schrijft:

Rob.
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 03 Jun 2012, 22:42

rrover wrote:
Had a bad sleep last night? Why do you react like this? Maybe read my post better before you react like this.

If people make wild claims on the internet I prefer if they have the backing of knowledge rather than just claims.......

Yes I have an engineering degree (automotive) and have been at Marsland. Is this relevant? I have a long and worls wide experience in dealing with car manufacturers end OE suppliers and their quality standards (TS16949).

So you do have some experience, this is a good thing, you lost it a bit by quoting TS16949, which both you and I know is just a rehash of ISO9001 in 2002 which in itself was a rehash of BS5750 which I was involved in and therefore as we both know means diddly squat when it comes to producing quality products as all three allow you to produce rubbish if you clearly state up front you are producing rubbish.

Marsland explained to me that they get most of the chassis parts from GKN (which supplies the original chassis to te factory). I have seen part of the production facility and have also seen the piles of chassis parts including finished chassis.
This is as close as you can get to the original chassis and that is also the reason why it is the only one accepted by the RDW for 90 and 110.
GKN does not supply the chassis for the older models 90 and 110, this is done by Marsland.

I've seen their quality, I've seen GKN's quality. I still stand by my original statement.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Techniek”