Lekkende naaf defender
-
Roger B.
Re:Lekkende naaf defender
de trommel (als je trommelremmen hebt) is (vrijwel) vlak aan de binnenzijde van de omtrek, als daar remolie is staat loopt dat ook zo weer eruit aan de onderzijde
gone
Maar ik heb olie aan de buitenkant van de velg in de velgrand staan.
Dus ik denk eerder dat het uit de naaf komt ipv de trommel :huh:
Dus ik denk eerder dat het uit de naaf komt ipv de trommel :huh:
-
Roger B.
ahhhh dus het komt achter dat rubberdopje vandaan, dan is de eerder genoemde steekaskeerring de boosdoener (niet alle assen hebben deze keerring als ik me niet vergis)
de keerring kan lekken, of je hebt zoals marcs zei overdruk in je as, even de banjo bovenop de as goed reinigen en de slang doorblazen
de keerring kan lekken, of je hebt zoals marcs zei overdruk in je as, even de banjo bovenop de as goed reinigen en de slang doorblazen
gone
Roger B. schrijft:
banjo boven op de as? en welke slang?
ahhhh dus het komt achter dat rubberdopje vandaan, dan is de eerder genoemde steekaskeerring de boosdoener (niet alle assen hebben deze keerring als ik me niet vergis)
-
Landmarcs
Sebas schrijft:
De banjo en slang van de as-ontluchting (axle breather) dus.
Als ie daarna nog steeds lekt dan is er een kering (of is het keer-ring) gaar.
Groeten MarcS
Roger B. schrijft:
De banjo en slang van de as-ontluchting (axle breather) dus.
Als ie daarna nog steeds lekt dan is er een kering (of is het keer-ring) gaar.
Groeten MarcS
-
Roger B.
en een advies, als je zelf aan de auto wil gaan sleutelen, koop (of regel op andere wijze) een werkplaats handboek (en dan bedoel ik zeer zeker NIET de haynes )
gone
Ik heb de as ontluchting tijdelijk verwijderd. Volgens mij zit die dicht. Er zit overigens geen slang meer aan.
Ik heb een stukje gereden en volgens mij is het al iets minder. Ik zal het even in de smiesen houden.
Dan de as onluchtingsnippel schoonmaken en weer terug plaatsen. Als ik die nog schoon krijg.
Aan de kant waar de slang heeft gezeten moet je toch ntot in het hart van de nippel kunnen prikken met een ijzerdraadje neem ik aan?
Ik heb een stukje gereden en volgens mij is het al iets minder. Ik zal het even in de smiesen houden.
Dan de as onluchtingsnippel schoonmaken en weer terug plaatsen. Als ik die nog schoon krijg.
Aan de kant waar de slang heeft gezeten moet je toch ntot in het hart van de nippel kunnen prikken met een ijzerdraadje neem ik aan?
-
defender_de_gekste
Als een nieuwe rubber dop de olie ook kan tegenhouden ben je ook klaar. Oe kost iets van 5 euro dus probeer maar.
-
Roger B.
de ontluchting reinigen:
de bout:
in lengterichting met boortje de roestprut eruit boren (bout met kop in bankschroef)
de gaatjes of het gat onder de kop ook met boortje schoonmaken.
de banjo:
slang eraf en met boortje vanaf de slangzijde schoonmaken. de banjo zelf met schroevendraaiertje en doekje oid.
liefst met nieuwe koperringetjes monteren en een slang die langs het a-frame naar het chassis, en liefst nog hoger loopt
de bout:
in lengterichting met boortje de roestprut eruit boren (bout met kop in bankschroef)
de gaatjes of het gat onder de kop ook met boortje schoonmaken.
de banjo:
slang eraf en met boortje vanaf de slangzijde schoonmaken. de banjo zelf met schroevendraaiertje en doekje oid.
liefst met nieuwe koperringetjes monteren en een slang die langs het a-frame naar het chassis, en liefst nog hoger loopt
gone
ik heb hem in de wasbenzine gelegd en is enigzins open. moet dat een open verbinding zijn of zit er een kogeltje in of iets dergelijks? Ik kom met een boortje vanuit de slang zijde niet helemaal tot in het hart van de bout.
Maar er komt wel lucht uit als ik m doorblaas :blink:
Maar er komt wel lucht uit als ik m doorblaas :blink: