Hallo,
Ik ben een 200tdi aan het inbouwen in mijn defender. Ik heb een orgineel defender blok op de kop kunnen tikken. Nu heb ik echter wat vragen over de elektrische componenten.
Moet ik alle schakelaar(oliedruk, koelwater temp., brandstofafsluiter) vervangen, of kan ik deze gewoon laten zitten?
En heeft iemand een tip voor de dynamo? De 24volt dynamo die ik nu heb gaat niet passen denk ik.
Past de startmotor van een 2,5 na op een 200tdi?
Alvast bedankt!
Maarten
Inbouw 200tdi in ex. leger 24volt
-
M.Bossenbroek
-
Roger B.
Re: Inbouw 200tdi in ex. leger 24volt
waarom niet de rest op 12 volt omzetten?
sensoren is sowieso een probleem, die kunnen andere waarden afgeven dan jouw dashboard verwacht en daardoor de verkeerde wijzeruitslag veroorzaken.
De brandstofafsluiter is 12 v en zal waarschijnlijk vrij snel de geest geven als je daar 24v op gaat zetten.....
sensoren is sowieso een probleem, die kunnen andere waarden afgeven dan jouw dashboard verwacht en daardoor de verkeerde wijzeruitslag veroorzaken.
De brandstofafsluiter is 12 v en zal waarschijnlijk vrij snel de geest geven als je daar 24v op gaat zetten.....
gone
-
M.Bossenbroek
Dan moet ik tog ook alle schakelaars in mijn dashbord vernieuwen en alle meters ed...?
-
Roger B.
schakelaars niet, hooguit de lampjes IN de schakelaars, meters wel, maar die werken hoogstwaarschijnlijk toch niet goed met de sensoren in het 200tdi blok
is een overweging die je moet maken, 24v is niet makkelijk bij het rijden met aanhangers die ook (vooral) achter 12v voertuigen gereden worden, de dynamo en startmotor (en afsluiter) op de TDI zijn 12v. In je auto zit ook e.e.a. dat 24v specifiek is, elektromotoren, relais, lampen, en een paar metertjes.... dus of het ene of het andere zal aangepast moeten worden.... persoonlijk zou ik zeer sterk overwegen naar 12v te gaan, ook omdat dat veel gangbaarder is voor onderdelen
is een overweging die je moet maken, 24v is niet makkelijk bij het rijden met aanhangers die ook (vooral) achter 12v voertuigen gereden worden, de dynamo en startmotor (en afsluiter) op de TDI zijn 12v. In je auto zit ook e.e.a. dat 24v specifiek is, elektromotoren, relais, lampen, en een paar metertjes.... dus of het ene of het andere zal aangepast moeten worden.... persoonlijk zou ik zeer sterk overwegen naar 12v te gaan, ook omdat dat veel gangbaarder is voor onderdelen
gone
-
M.Bossenbroek
Zijn de onderdelen voor een 200tdi er niet in 24volt?
-
Roger B.
geen idee, ken de 200tdi alleen als 12v, maar makkelijk verkrijgbaar tov 12v zal alles van de 249 versie niet zijn
gone
Re:Inbouw 200tdi in ex. leger 24volt
heb zelf ook een 200 tdi in me LW (ook eerst 24V) gelegd, als je de startmotor en dynamo op de 200tdi hebt zitten nog, ben je echt het eerste klaar door gewoon alles te wisselen naar 12V. je kunt ook aangepaste startmotor en dynamo krijgen op 24V, maar ik kiepte er bijna van achterover toen ik de prijzen doorkreeg hiervan. startmotor is helaas niet uitwisselbaar nl..
naar 12V ---> brandstofmeter geeft echter wel minder aan dan daadwerkelijk in de tank is, temp. meter blijft goed, voorgloeirelais zul je van een 200tdi moeten nemen, zit dan ook timer in, voorgloeiweerstand ertussen uit gooien dan. ruitenwissermotor moet worden gewisseld, knipperlichten bleven bij mij gewoon werken. en verder alleen lampjes wisselen..
mocht je vragen hebben, kun je ook gerust belletje geven..
naar 12V ---> brandstofmeter geeft echter wel minder aan dan daadwerkelijk in de tank is, temp. meter blijft goed, voorgloeirelais zul je van een 200tdi moeten nemen, zit dan ook timer in, voorgloeiweerstand ertussen uit gooien dan. ruitenwissermotor moet worden gewisseld, knipperlichten bleven bij mij gewoon werken. en verder alleen lampjes wisselen..
mocht je vragen hebben, kun je ook gerust belletje geven..
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider