Hey Marc,
Kweenie hoor maar mijn td-5 doet dik 145 Km, ik vind dat hard zat voor een bushokje dwarsuit, en rij dat bijna nooit. Ook een belangrijke reden is dat het verbruik dan van 1 op 10 zakt naar 1 op 6. Stop dat geld liever in wat onderhoud dan in m'n tank.
Maar om terug te komen op zijn overdrive, haal eerst die herrie er maar uit. Weet niet hoe erg 't is maar te veel herrie lijkt me een rieele kans op vastlopen, en dan ben je veel verder van huis.
Overigens, een overdrive is er in basis toch om motorttoerental terug te brengen naar prettig niveau (en dus ook zuiniger) en niet om veel harder te rijden?
sneller zonder dan met overdrive.
- blauwelaro
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29 Mar 2011, 20:08
- Locatie: Almere
Re:sneller zonder dan met overdrive.
Toen ik 17 jaar oud werd kocht ik m'n eerste 88", daarmee heb ik het Land Rover virus opgelopen. Weet nu, éénmaal besmet, gaat 't nooit meer over.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:sneller zonder dan met overdrive.
blauwelaro schrijft:
Dag blauwelaro,
Sorry dat ik de indruk heb gewekt dat ik met mijn ouwe blauwe geluidsbarrières heb willen slechten.
Ik heb tweemaal een testje gedaan. Eenmaal toen ie nog redelijk nieuw was (en er net eentje langs kwam met horizontale spatlappen). En eenmaal toen ik de overdrive net had.
Hij haalde 150 km/u op de teller (en mijn teller was tamelijk precies - dus zeg maar ± 145 km/u).
Verder heb ik de overdrive voor de rust (veel minder geluid, maar ook schakel-rust) gebruikt, soms ook om er vlot mee te kunnen inhalen, en verder dus vanwege de extra kilometers die je uit een tank haalt. Met 90-100 over de oude Franse N-wegen haalde ik tot 1:12,5, met 60-90 door Zweden en Noorwegen idem (900 km uit een tank is dan dus haalbaar).
Groeten MarcS
PS Hoe hard mijn huidige Puma wil ... ik zou het niet weten, ze schijnen beperkt te zijn, dus er is niets anders als die beperking om te testen en daar zie ik geen nut in.
Hey Marc,
Kweenie hoor maar mijn td-5 doet dik 145 Km, ik vind dat hard zat voor een bushokje dwarsuit, en rij dat bijna nooit. Ook een belangrijke reden is dat het verbruik dan van 1 op 10 zakt naar 1 op 6. Stop dat geld liever in wat onderhoud dan in m'n tank.
Dag blauwelaro,
Sorry dat ik de indruk heb gewekt dat ik met mijn ouwe blauwe geluidsbarrières heb willen slechten.
Ik heb tweemaal een testje gedaan. Eenmaal toen ie nog redelijk nieuw was (en er net eentje langs kwam met horizontale spatlappen). En eenmaal toen ik de overdrive net had.
Hij haalde 150 km/u op de teller (en mijn teller was tamelijk precies - dus zeg maar ± 145 km/u).
Verder heb ik de overdrive voor de rust (veel minder geluid, maar ook schakel-rust) gebruikt, soms ook om er vlot mee te kunnen inhalen, en verder dus vanwege de extra kilometers die je uit een tank haalt. Met 90-100 over de oude Franse N-wegen haalde ik tot 1:12,5, met 60-90 door Zweden en Noorwegen idem (900 km uit een tank is dan dus haalbaar).
Groeten MarcS
PS Hoe hard mijn huidige Puma wil ... ik zou het niet weten, ze schijnen beperkt te zijn, dus er is niets anders als die beperking om te testen en daar zie ik geen nut in.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten