Goedenavond heren en dames,
Ik ga mijn 90 uit elkaar halen om het chassis aan te pakken.
Ik wilde eerst beetje bij beetje doen maar heb nu besloten om het maar goed aan te pakken.
Nu wil ik mijn chassis gaan galvaniseren.
Moet ik hiervoor ook bij de RDW langs?
Ik denk het niet maar wil toch een even hier vragen.
Ik ga hem dus compleet strippen en met de zelfde delen weer opbouwen (als het niet rot is).
Wel ga ik mijn stuur omzetten naar links.
Dus geen ander blok of versnellingsbak.
Hij blijft het zelfde enkel de kleur word anders en het chassis wat roest vaster.
Wat is jullie ervaring?
Ik hoor het graag.
Gr. Niels
Chassis galvaniseren en RDW
Re:Chassis galvaniseren en RDW
De officiële manier is mee langs de Rdw gaan, of de Rdw langs laten komen, en hem laten schouwen. Dan wordt ie gedocumenteerd en gelabeld en kun je gaan restaureren. Ben je klaar laat je hem weer zien en in geval van een nieuw chassis wordt dan het nummer gegraveerd.
Klinkt allemaal als heel wat, in mijn ervaring kijken ze een keer vluchtig of de papieren kloppen, maken 3 foto's en hangen een label aan chassis, blok en assen. :dry:
Heb je gewoon een Nl kenteken en is het chassisnummer goed ingeslagen zou ik gewoon aan de gang gaan. :blush:
Klinkt allemaal als heel wat, in mijn ervaring kijken ze een keer vluchtig of de papieren kloppen, maken 3 foto's en hangen een label aan chassis, blok en assen. :dry:
Heb je gewoon een Nl kenteken en is het chassisnummer goed ingeslagen zou ik gewoon aan de gang gaan. :blush:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
The General
Bedankt voor de reactie.
Het betreft een 90 die al op NL kenteken staat.
Ik ga er verder geen veranderingen aan maken mbt motor en versnellingsbak.
Wat het stuur omzetten betreft dit kan wel gewoon toch?? Er staan volgens mij geen aantekeningen in het kenteken bewijs.
Het is niet spannend allemaal maar wil geen bijzonderheden met de RDW.
Gr. Niels
Het betreft een 90 die al op NL kenteken staat.
Ik ga er verder geen veranderingen aan maken mbt motor en versnellingsbak.
Wat het stuur omzetten betreft dit kan wel gewoon toch?? Er staan volgens mij geen aantekeningen in het kenteken bewijs.
Het is niet spannend allemaal maar wil geen bijzonderheden met de RDW.
Gr. Niels
Hoi Niels,
Ik ga hetzelfde doen. Mijn chassis moet een beetje opgelapt worden qua lassen en daarna wou ik hem ook ergens in dopen. Het gaat erom dat je nummer leesbaar moet blijven anders krijg je gedonder. Beste is gewoon om een afspraak te maken en de stappen te doorlopen dit ga ik dus ook doen van het zomer. Zoveel moeite is het niet.
Wil je even terugposten hoe het jou is afgegaan met het schouwen ?
groeten Michiel
Ik ga hetzelfde doen. Mijn chassis moet een beetje opgelapt worden qua lassen en daarna wou ik hem ook ergens in dopen. Het gaat erom dat je nummer leesbaar moet blijven anders krijg je gedonder. Beste is gewoon om een afspraak te maken en de stappen te doorlopen dit ga ik dus ook doen van het zomer. Zoveel moeite is het niet.
Wil je even terugposten hoe het jou is afgegaan met het schouwen ?
groeten Michiel
Waarom zou je naar de RDW moeten om een laagje metaal op je chassis aan te brengen?
Alle belangrijke delen blijven hetzelfde. Naar links ombouwen is niet relevant voor ze.
Vraag het ze anders gewoon, dan weet je het zeker.
Groeten,
Franc.
Alle belangrijke delen blijven hetzelfde. Naar links ombouwen is niet relevant voor ze.
Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Franc schrijft:
Mee eens, het kan relevant worden als je chassisnummer matig is en na het verzinken minder leesbaar. Bij twijfel even laten zien voor het demonteren zodat je na de klus het nummer kun laten herinslaan. da's al.
Waarom zou je naar de RDW moeten om een laagje metaal op je chassis aan te brengen?
Groeten,
Franc.
Mee eens, het kan relevant worden als je chassisnummer matig is en na het verzinken minder leesbaar. Bij twijfel even laten zien voor het demonteren zodat je na de klus het nummer kun laten herinslaan. da's al.
Edward van Vugt
Heb een aantal andere onderdelen laten verzinken, daar zijn geen nummers meer leesbaar op hoor ;)
MichielG schrijft:
Als je niks doet van te voren meestal niet nee. Maar als je over het chassis nummer een paste smeert blijft het gewoon leesbaar. Bij het stralen een strook duct tape erop plakken anders verdwijnt het dan al. :dry:
De Rdw werkt ook niet voor niks en met wat voorbereiding en aandacht kun je zo heel wat geld in je zak houden.
Heb een aantal andere onderdelen laten verzinken, daar zijn geen nummers meer leesbaar op hoor ;)
Als je niks doet van te voren meestal niet nee. Maar als je over het chassis nummer een paste smeert blijft het gewoon leesbaar. Bij het stralen een strook duct tape erop plakken anders verdwijnt het dan al. :dry:
De Rdw werkt ook niet voor niks en met wat voorbereiding en aandacht kun je zo heel wat geld in je zak houden.
Edward van Vugt
-
pascal ubags
hoi
als he nr weg is zonder vooraf rdw, heb je dus een probleem. ze zijn streng aan het worden ivm ouder als 25 jaar
dus alles blijft een risico, ook wordt wel eens gedaan een stuk plaat erover lassen die je later weg haalt, dit is saver als ductape.
probleemis als rdw later ziet, of denkt dat er aan gelast is heb je het zelfde probleem, afkeur
ik zou, omdat dit rdw gebeuren een fractie kost van alles, dit oficieel regelen, heb je nooit gezijk.
gr pascal
als he nr weg is zonder vooraf rdw, heb je dus een probleem. ze zijn streng aan het worden ivm ouder als 25 jaar
dus alles blijft een risico, ook wordt wel eens gedaan een stuk plaat erover lassen die je later weg haalt, dit is saver als ductape.
probleemis als rdw later ziet, of denkt dat er aan gelast is heb je het zelfde probleem, afkeur
ik zou, omdat dit rdw gebeuren een fractie kost van alles, dit oficieel regelen, heb je nooit gezijk.
gr pascal
-
The General
Heren,
Ik ben vandaag bij de RDW in Nieuwegein langs geweest.
Daar mijn verhaal gedaan en ze adviseren om gewoon langs te gaan.
De man die in het keuringstation aan het werk was vertelde dat het ook zonder kan, MAAR als het chassis nummer weg is heb je een probleem.
De id check kost rond de 50 Euro en dat vind ik niet veel geld voor zekerheid.
Dus binnenkort een afspraak maken in Nieuwegein en mijn 90 daar even laten zien en laten piercen (loodjes) ;) Dit alles om er zeker van te zijn dat ik geen gedoe heb achteraf.
Bedankt voor jullie input. Het blijft leuk om ieder zijn mening te lezen/horen.
Niels
Ik ben vandaag bij de RDW in Nieuwegein langs geweest.
Daar mijn verhaal gedaan en ze adviseren om gewoon langs te gaan.
De man die in het keuringstation aan het werk was vertelde dat het ook zonder kan, MAAR als het chassis nummer weg is heb je een probleem.
De id check kost rond de 50 Euro en dat vind ik niet veel geld voor zekerheid.
Dus binnenkort een afspraak maken in Nieuwegein en mijn 90 daar even laten zien en laten piercen (loodjes) ;) Dit alles om er zeker van te zijn dat ik geen gedoe heb achteraf.
Bedankt voor jullie input. Het blijft leuk om ieder zijn mening te lezen/horen.
Niels