kenlowe wil nie starten nie

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
B@rt

kenlowe wil nie starten nie

Berichtdoor B@rt » 20 Mei 2012, 15:26

vandaag met me LW beetje wezen toeren, maar werd onder t rijden maar warmer en warmer, tot de conclusie gekomen dat de kenlowe fan niet aan wil slaan, doet wel alles naar behoren zodra ik hem via override inschakel(lees airco aansluiting. ben bang dat me temperatuursensor is overleden..

maaarrrrr wie weet waar die losse controllerunits ergens te krijgen zijn of een losse sensor?... via de site van kenlowe word ik ook niet veel wijzer.. :huh:
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

Joadalama

Re:kenlowe wil nie starten nie

Berichtdoor Joadalama » 22 Mei 2012, 09:34

Bart, heb je zo'n sensor die je in de slang van de radiator schuift, zeg maar met zo'n knots eraan waar kwik in zit wat door een dun buisje naar je regelunit loopt? In dat geval kan het zijn dat het buisje dicht geklemd zit door de slangklem van de radiatorslang. Even werk, maar makkelijk te testen door demontage en wat kokend water. Multimeter er op en je weet of de sensor is overleden.

Ik had ook zo'n ding er in maar vond het niet betrouwbaar en heb het geheel vervangen door een sensor en adapter van x-eng. Schijnt dat conrad ook zo'n adapter verkoopt. Temperatuur is niet instelbaar, maar de sensor van x-eng heeft 2 contacten (88 en 92 graden). Zitten mooie schema's bij hoe je e.e.a. aan kunt sluiten (2 fans, override, etc).

B@rt

Re:kenlowe wil nie starten nie

Berichtdoor B@rt » 22 Mei 2012, 20:03

ik heb er zo'n losse sensor aan zitten die tussen de koelribben van de radiateur word gestoken, heb nu een paar aanpassingen gedaan nog, en hoop dat het nu verholpen is, maar ik houd mn hart nog ff vast.. ziet er echter wel interessant uit die unit van x-eng.. denk dat deze er misschien ook wel eens tussen kon komen als ie niet meer aan de gang wilt.. heb nu ook een override erop zitten via de airco functie, kan dus gelukkig wel nog koelen, maar ideaal is het niet
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

Terug naar “Techniek”