we hebben een nieuwe remcilinder (CB type)geplaats op de series2 van mijn zoon.
Het drukstangetje van de cilinder heeft 1.5mm speling het hele cysteem ontlucht( bijna 1 liter vloeistof erdoorheen gepompt omer zeker van te zijn dat alle oude vloeistof vervangen is)
ten slotte de remschoenen opgesteld van alle wielen.
Als we nu een paar keer pompen met het pedaal hebbben we druk, laten we de pedaal los en wachten een paar seconden is de druk compleet verdwenen en kan je de pedaal tot op de vloer wegdrukken. weer een paar keer pompen en we hebben weer druk los laten en weg is de druk.
voor de montage was dit probleem er niet wat kan dit zijn?????
remdruk valt weg
- blauwelaro
Re: remdruk valt weg
Hoi,
Ik denk ook dat er ergens toch nog lucht in het systeem zit.
Je schrijft dat je pedaal tot onderin kan trappen. Daar moet je erg mee oppassen aangezien het cupje in je hoofdremcilinder dan telkens langs een rand komt in de cilinder, hierdoor cupje kapot gaat.
Als je na een paar keer pompen een hard pedaal hebt en blijft houden, dan is hrc nog goed, zakt ie weg, dan mag er alweer een nieuw cupje in. Niet helemaal tot onderin trappen is mijn advies.
Samen, met twee personen ontluchten. Slangetje aan remtrommelkant altijd onder vloeistof houden, zo voorkom je dat er lucht erin komt vanaf die kant.
En bij ontluchten stevig trappen en voorzichtig en langzaam het pedaal weer op laten komen.
Als je het pedaal snel terug laat komen zit alles onder, vaatje ruim op tijd bijvullen, er mag geen lucht aangezogen worden.
Succes
Ik denk ook dat er ergens toch nog lucht in het systeem zit.
Je schrijft dat je pedaal tot onderin kan trappen. Daar moet je erg mee oppassen aangezien het cupje in je hoofdremcilinder dan telkens langs een rand komt in de cilinder, hierdoor cupje kapot gaat.
Als je na een paar keer pompen een hard pedaal hebt en blijft houden, dan is hrc nog goed, zakt ie weg, dan mag er alweer een nieuw cupje in. Niet helemaal tot onderin trappen is mijn advies.
Samen, met twee personen ontluchten. Slangetje aan remtrommelkant altijd onder vloeistof houden, zo voorkom je dat er lucht erin komt vanaf die kant.
En bij ontluchten stevig trappen en voorzichtig en langzaam het pedaal weer op laten komen.
Als je het pedaal snel terug laat komen zit alles onder, vaatje ruim op tijd bijvullen, er mag geen lucht aangezogen worden.
Succes
Toen ik 17 jaar oud werd kocht ik m'n eerste 88", daarmee heb ik het Land Rover virus opgelopen. Weet nu, éénmaal besmet, gaat 't nooit meer over.
Re: remdruk valt weg
we hebben dus het hele systeem ontlucht en de schoenen opgesteld.
zelfs in een laatste poging de wielen en remtrommel eraf gehad en de cilinders ingedrukt met de ontluchtings nippel open. hierna het hele systeem nogmaals ontlucht.
Na een aantal keren pompen met het pedaal heb je uiteindelijk wel druk en houd je pedaal ingedrukt blijft ie op druk.
laat je nu de pedaal los en wacht 3 seconden is de druk compleet verdwenen en kun je de pedaal weer tot op de bodem intrappen.
Help????
zelfs in een laatste poging de wielen en remtrommel eraf gehad en de cilinders ingedrukt met de ontluchtings nippel open. hierna het hele systeem nogmaals ontlucht.
Na een aantal keren pompen met het pedaal heb je uiteindelijk wel druk en houd je pedaal ingedrukt blijft ie op druk.
laat je nu de pedaal los en wacht 3 seconden is de druk compleet verdwenen en kun je de pedaal weer tot op de bodem intrappen.
Help????
Re:remdruk valt weg
Heb je al eens naar de flexibele leidingen gekeken terwijl je er druk op zet?
Misschien pomp je er wel eentje op?
Groeten,
Franc.
Misschien pomp je er wel eentje op?
Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
hoi franc,
Ook heb ik naar de slangen gekeken, deze waren in orde.
we hebben eens gekeken op het forum v/d series 2 club in engeland.
Daar raden ze een remcilinder van het CB type af.
het schijnt dat er lucht achterin de cilinder achterblijft die er moeilijk uit te krijgen is.
verder schijnen het temperamentvolle remcilinders te zijn.?.
we volgen hun advies op en gaan over naar een CV type remcilinder.
Laat nog horen of hiermee het probleem verholpen is.
Ook heb ik naar de slangen gekeken, deze waren in orde.
we hebben eens gekeken op het forum v/d series 2 club in engeland.
Daar raden ze een remcilinder van het CB type af.
het schijnt dat er lucht achterin de cilinder achterblijft die er moeilijk uit te krijgen is.
verder schijnen het temperamentvolle remcilinders te zijn.?.
we volgen hun advies op en gaan over naar een CV type remcilinder.
Laat nog horen of hiermee het probleem verholpen is.
-
L. van der Poel
Hey there
Je zou ook kunnen proberen de slangen af te klemmen (alle) als je dan een hard pedaal hebt is de HRC ok, dan de klem van de achterremmen loshalen en nogmaals indrukken, hard pedaal achter alles ok. Dan de linkerslang van het voorwiel ontkoppelen van de klem, hard pedaal alles ok. Dan de klem rechterslang los. Dan zal je waarschijnlijk een zacht pedaal hebben. Dit kan dus ook gebeuren bij het loshalen van je linker slang. Zo sluit je uit waar nog lucht inzit. Hoop dat je er wat aanhebt.
mvrgr
Leo van der Poel
Je zou ook kunnen proberen de slangen af te klemmen (alle) als je dan een hard pedaal hebt is de HRC ok, dan de klem van de achterremmen loshalen en nogmaals indrukken, hard pedaal achter alles ok. Dan de linkerslang van het voorwiel ontkoppelen van de klem, hard pedaal alles ok. Dan de klem rechterslang los. Dan zal je waarschijnlijk een zacht pedaal hebben. Dit kan dus ook gebeuren bij het loshalen van je linker slang. Zo sluit je uit waar nog lucht inzit. Hoop dat je er wat aanhebt.
mvrgr
Leo van der Poel
ok thanks,
ben er nu wel achter dat ik de remcilinder links achter helemaal maximaal moet opstellen om maar iets te laten aanlopen.
de andere drie lopen halverwege al aan.(remschoenen en cilinders zijn in orde)
Heb nu al wel weer druk maar word 'soft' tijdens het rijden.
Ga jou tip proberen.
zal laten weten of dit werkt.
ben er nu wel achter dat ik de remcilinder links achter helemaal maximaal moet opstellen om maar iets te laten aanlopen.
de andere drie lopen halverwege al aan.(remschoenen en cilinders zijn in orde)
Heb nu al wel weer druk maar word 'soft' tijdens het rijden.
Ga jou tip proberen.
zal laten weten of dit werkt.
-
Roger B.
L. van der Poel schrijft:
alleen verniel je op die manier je remslangen
Hey there
mvrgr
Leo van der Poel
alleen verniel je op die manier je remslangen
gone
Clarence,
Als je zoveel moeite hebt om je systeem ontlucht te krijgen, mede met de symptomen die je noemt, gok ik erop dat je hoofdremcylinder niet goed is.
Als die niet afdiht hoef je niet eens uitwendige lekkage te hebben maar kan je gewoon bij elke pedaalslag de olie van de ene kant van het zuigertje naar de andere kant persen langs het rubbertje.
Het afklemmen van je slangen is absoluut niet de juiste manier en leidt zoals Roger al zei alleen maar tot kapotte of beschadigde slangen.
Lijkt me een fijn gevoel als je rijdt en je weet niet zeker of je slangen niet beschadigd zijn en dus elk moment kunnen scheuren ;)
Luke
Als je zoveel moeite hebt om je systeem ontlucht te krijgen, mede met de symptomen die je noemt, gok ik erop dat je hoofdremcylinder niet goed is.
Als die niet afdiht hoef je niet eens uitwendige lekkage te hebben maar kan je gewoon bij elke pedaalslag de olie van de ene kant van het zuigertje naar de andere kant persen langs het rubbertje.
Het afklemmen van je slangen is absoluut niet de juiste manier en leidt zoals Roger al zei alleen maar tot kapotte of beschadigde slangen.
Lijkt me een fijn gevoel als je rijdt en je weet niet zeker of je slangen niet beschadigd zijn en dus elk moment kunnen scheuren ;)
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders