olie temperatuur meter series 3

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
M.Koopman

olie temperatuur meter series 3

Berichtdoor M.Koopman » 19 Mei 2012, 19:15

hallo,

ik heb een series 3 109 met een 2.25L benzine motor.
nu ben ik de hele kabelboom nieuw aan het maken aangezien die er niet in zat toen ik hem kocht.
ik loop tegen het probleem aan dat ik in mn dashboard wel een olietemperatuur meter heb zitten, maar ik niet weet waar ik de temperatuur zender moet zoeken.
de olie druk word gemeten op het oliefilter. maar de temperatuur kan ik nergens terug vinden.
auto heeft geen olie koeler.

iemand een idee ?

L. van der Poel

Re:olie temperatuur meter series 3

Berichtdoor L. van der Poel » 19 Mei 2012, 19:34

links op de carterpan zit de zender. er gaat een groen/grijze draad naar de meter. Kan zijn dat je de zender niet herkent omdat vaak de lip waar het schoentje opgaat afgebroken is. Is dezelfde zender als voor de water temperatuur.

mvrgr
Leo van der Poel

M.Koopman

Berichtdoor M.Koopman » 20 Mei 2012, 09:20

oke bedankt zal vandaag eens kijken of ik wat kan vinden. heb toevallig nog zon nieuwe zender liggen.

M.Koopman

Berichtdoor M.Koopman » 20 Mei 2012, 12:16

zojuist gekeken maar geen aansluiting voor een sensor op mn carterpan. iemand nog een idee waar het anders kan zitten. aan gezien mijn beide landrovers een olietemperatuur meter hebben in het dashboard, maar allebei geen aansluitpunt op de carterpan.

L. van der Poel

Berichtdoor L. van der Poel » 25 Mei 2012, 15:35

Hoi

probeer anders aan een carterpan van een ex.def. te komen, daar zitten aansluitingen op voor de oliekoeler en voor de olietemp. sensor. Dit zijn carterpannen voor een 2,25 diesel maar passen ook onder een 2.25 benzine blok. De pakkingen zijn ook gelijk.

mvrgr
Leo van der Poel

Terug naar “Techniek”