Hoe denken jullie hierover?
Regelmatig geef ik medelaroeigenaren (is dit een goed woord??) technisch advies.
Uiteraard vraag ik zelf ook regelmatig om soortgelijk advies.
Zo leren we met z’n allen steeds meer over onze voertuigen.
Wat ik dan vaak mis is de feedback.
Is de reparatie gelukt (dankzij mijn/ons advies)??
Zelf bedank ik de gene(n) altijd even die me hebben geholpen.
Kleine moeite denk ik en wel zo attent.
Je neemt toch de moeite om een stukje te schrijven om diegene verder te helpen.
Of ben ik nou erg ouderwets??
:laugh:
Feedback
Re:Feedback
Nee hoor niet ouderwets, ik vroeg me gister ook toevallig af hoe het was afgelopen met remmen vraag van een tijdje geleden.
Ik hou het maar op gemak zucht van de topic starter, maar wennen doet het niet :(
Groet Ron
Ik hou het maar op gemak zucht van de topic starter, maar wennen doet het niet :(
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Re:Feedback
Ik geef wel feed back op mijn vragen die ik gestelt heb, zijn niet heel veel. Ook als de klus geklaard is. Krijg daar eigenlijk ook geen reactie op. Denk dus dat die ook niet gelezen worden :P
Als is mijn dank altijd groot hoor voor alle hulp en tips.
Mvg Jan
Als is mijn dank altijd groot hoor voor alle hulp en tips.
Mvg Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re:Feedback
Jan
Ik denk niet dat het punt is dat de topic-starter zijn dankbaarheid moet tonen ;)
Ik denk dat het erom gaat dat andere mensen, en met name degenen die oplossingen aangedragen hebben, nieuwsgierig zijn of een probleem al dan niet met de door hun aangedragen oplossingen ook daadwerkelijk opgelost is
Een aangedragen oplossing hoeft nl niet per definitie te betekenen dat dat ook altijd werkt
Elk probleem en elke situatie is anders, en de daadwerkelijke oplossingen zijn voor iedereen leerzaam
Soms zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden ;)
Luke
Ik denk niet dat het punt is dat de topic-starter zijn dankbaarheid moet tonen ;)
Ik denk dat het erom gaat dat andere mensen, en met name degenen die oplossingen aangedragen hebben, nieuwsgierig zijn of een probleem al dan niet met de door hun aangedragen oplossingen ook daadwerkelijk opgelost is
Een aangedragen oplossing hoeft nl niet per definitie te betekenen dat dat ook altijd werkt
Elk probleem en elke situatie is anders, en de daadwerkelijke oplossingen zijn voor iedereen leerzaam
Soms zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden ;)
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Feedback
Precies.
Ik leer namelijk ook weer van de oplossingen van anderen. Als ik niet weet of mijn oplossing heeft gewerkt, blijf ik ook nog over andere mogelijke oplossingen nadenken.
Erg leerzaam een forum
:laugh:
En natuurlijk is het ook gewoon nieuwsgierigheid........
Ik leer namelijk ook weer van de oplossingen van anderen. Als ik niet weet of mijn oplossing heeft gewerkt, blijf ik ook nog over andere mogelijke oplossingen nadenken.
Erg leerzaam een forum
:laugh:
En natuurlijk is het ook gewoon nieuwsgierigheid........
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re:Feedback
@Roger en Luke,
Snap ik, snap ik. Ook ik heb al dingen opgelost omdat ik het hier gelezen had. Om me het kon herinneren wat en hoe omdat het en keer voor bij kwam.
Heb ook wel eens gevraagd wat de oplossing was en wat de persoon er aan gedaan had door gewoon het topic even weer boven aan te zetten, maar dat kun je natuurlijk niet bij elk topic doen.
Mvg Jan
Snap ik, snap ik. Ook ik heb al dingen opgelost omdat ik het hier gelezen had. Om me het kon herinneren wat en hoe omdat het en keer voor bij kwam.
Heb ook wel eens gevraagd wat de oplossing was en wat de persoon er aan gedaan had door gewoon het topic even weer boven aan te zetten, maar dat kun je natuurlijk niet bij elk topic doen.
Mvg Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Bas88pickup
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 14 Jan 2009, 20:41
Re:Feedback
Dat feedback probleem speelt niet alleen op dit forum, maar op bijna alle fora..... Het komt zelfs voor dat mensen zich speciaal aanmelden voor een vraag, daar netjes antwoord op krijgen en vervolgens niks meer laten horen. Eigen keus uiteraard, maar verwacht dan niet dat je de volgende keer weer geholpen word....
Jan's frustratie is heel herkenbaar, en een oorzaak van het steeds minder reageren van oude bekenden met veel kennis. (die ook vinden dat je eerst maar eens een rondje moet googelen voordat je iets in de groep gooit, en gelijk hebben ze)
Bas
Jan's frustratie is heel herkenbaar, en een oorzaak van het steeds minder reageren van oude bekenden met veel kennis. (die ook vinden dat je eerst maar eens een rondje moet googelen voordat je iets in de groep gooit, en gelijk hebben ze)
Bas
Re:Feedback
Dat is ook de reden waarom ik altijd voorstander ben geweest van een technisch gedeelte op een site. Er zit ontzettend veel kennis in een forum verstopt. Die kennis wordt vaak bedolven onder andere reacties en wordt daardoor haast onvindbaar.
Ik realiseer me dat het een hoop werk is (been there done that) maar ga je de boel netjes ordenen dan kun je veel van die "eendagsvragers" daar al direct naar toe verwijzen. Kunnen we meteen een trouwautoverhuursectie er bij zetten ;)
Blijft natuurlijk dat mensen wel het fatsoen moeten hebben om iets terug te melden als het (al dan niet) is opgelost zodat de knowledgebase goed kan worden bijgehouden. Maar dat geldt ook voor anderen die hier een topic starten en er vervolgens helemaal niet meer op reageren...
Aan de andere kant verwacht je dan ook van de vrager dat hij weet waar hij het over heeft. Een vraag in de trant van "ik heb een vreemde ratel gehoord wat kan dat zijn" blijft natuurlijk moeilijk via een forum op te lossen.
Ik realiseer me dat het een hoop werk is (been there done that) maar ga je de boel netjes ordenen dan kun je veel van die "eendagsvragers" daar al direct naar toe verwijzen. Kunnen we meteen een trouwautoverhuursectie er bij zetten ;)
Blijft natuurlijk dat mensen wel het fatsoen moeten hebben om iets terug te melden als het (al dan niet) is opgelost zodat de knowledgebase goed kan worden bijgehouden. Maar dat geldt ook voor anderen die hier een topic starten en er vervolgens helemaal niet meer op reageren...
Aan de andere kant verwacht je dan ook van de vrager dat hij weet waar hij het over heeft. Een vraag in de trant van "ik heb een vreemde ratel gehoord wat kan dat zijn" blijft natuurlijk moeilijk via een forum op te lossen.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
- overlander
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 29 Jul 2010, 14:53
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Re:Feedback
Het LRCH is zeker een supernuttig forum, maar voor specifieke issues en de conclusie - feedback moet je vaak lang zoeken of ontbreekt gewoon.
Hierdoor worden sommige vragen - problemen herhaaldelijk gesteld. Natuurlijk blijf je dat altijd houden.
Sinds een tijdje kijk ik ook vaak op forum bij onze Duitse buren, blacklandy.de en moet zeggen dat de structuur en opzet van het forum erg helder is.
Ook de puntsgewijze vraagstelling helpt erg en er wordt zeer weinig off-topic gereageerd.
Wellicht helpt een andere opzet en actief navragen van feedback.
Mzzl
Hierdoor worden sommige vragen - problemen herhaaldelijk gesteld. Natuurlijk blijf je dat altijd houden.
Sinds een tijdje kijk ik ook vaak op forum bij onze Duitse buren, blacklandy.de en moet zeggen dat de structuur en opzet van het forum erg helder is.
Ook de puntsgewijze vraagstelling helpt erg en er wordt zeer weinig off-topic gereageerd.
Wellicht helpt een andere opzet en actief navragen van feedback.
Mzzl
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Feedback
Stefan heeft al heeeel vaak heel aktief gevraagd om feedback in diverse topic, op directe en ludieke wijze,.....en het helpt helemaal niks.
ver voor de feedback.... mensen vragen dingen zonder eerst even de zoekfunktie te gebruiken, sommige problemen zijn vrijwel standaard en dus al tig keer besproken, en dan nog een nieuw topic starten.... en als je dan zegt dat ze zoekfunktie moeten gebruiken zijn ze op de tenen getrapt....of ze zeggen dat ze niks konden vinden, maar als ik dan de drie meest voor de hand liggende termen in de zoekfunktie ingeef krijg ik een lijst van topics waar het probleem besproken wordt....
maar ontopic ;)
ja, ook ik mis vaak de feedback, ook ik geef vaker advies en vraag me daarbij ook af of het effect gehad heeft, of lees het advies van een ander en ben benieuwd of dat hielp.... ook ik leer dagelijks bij, en feedback is daar een heel grote hulp in
ver voor de feedback.... mensen vragen dingen zonder eerst even de zoekfunktie te gebruiken, sommige problemen zijn vrijwel standaard en dus al tig keer besproken, en dan nog een nieuw topic starten.... en als je dan zegt dat ze zoekfunktie moeten gebruiken zijn ze op de tenen getrapt....of ze zeggen dat ze niks konden vinden, maar als ik dan de drie meest voor de hand liggende termen in de zoekfunktie ingeef krijg ik een lijst van topics waar het probleem besproken wordt....
maar ontopic ;)
ja, ook ik mis vaak de feedback, ook ik geef vaker advies en vraag me daarbij ook af of het effect gehad heeft, of lees het advies van een ander en ben benieuwd of dat hielp.... ook ik leer dagelijks bij, en feedback is daar een heel grote hulp in
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten