deep dish velgen en een defender 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re:deep dish velgen en een defender 110

Berichtdoor Landmarcs » 21 Mei 2012, 20:58

forbert schrijft:
Luke schrijft:
ongefundeerd spuien van een persoonlijke mening -degenereerende reactie

Luke

Waarde Luke,

het is idd. 'n persoonlijk oordeel, vanuit MIJN gevoel voor stijl en esthetiek. Geen fundering voor nodig, puur gevoel.

Ter relativering schrijf ik dan: ach, wie ben ik.

Denk jij dat wel 's? Of ben je meer van de : kijk, hier ben ik!

De groeten, Forbert

Ach wie ben ik ... hoe ik mezelf niet te vragen ... dat weet ik goed genoeg.

Of het volgende hierdoor genuanceerd wordt .... ik weet het niet ....

Ik vind onder een Defender lichtmetalen velgen niet passend, in mijn ogen wordt het een PCHooftstraat ding.
Ik kan dus niet anders als Forbert hierin bijvallen.

(Nu moet ik zeggen: Ik vind lichtmetaal niet gauw mooi, ook niet onder auto's die er vlgs de goegemeente "er om vragen".)

Groeten MarcS

Luke

Berichtdoor Luke » 21 Mei 2012, 21:04

forbert schrijft:
Luke schrijft:

Luke

Waarde Luke,

het is idd. 'n persoonlijk oordeel, vanuit MIJN gevoel voor stijl en esthetiek. Geen fundering voor nodig, puur gevoel.

De groeten, Forbert

Beste Forbert

Zeker, persoonlijke meningen betreffende land rover zaken heb ik te over.
Echter...... Ik breng ze hier niet naar voron op een manier die door menigeen gezien zal worden als zijnde: dat mijn mening de enige juiste zou zijn en alle andere nergens op slaan.
Dat wil zeggen .......ALS ik mijn persoonlijke mening uberhaubt al geef, aangezien het wel iets zinnigs bij moet dragen aan een topic.
Ik denk dat mijn reactie (overigens bewust zo geformuleerd) bij jou exact zo over is gekomen als jouw reactie bij anderen over gekomen kan zijn.
Nu ben ik niet mijn broeders hoeder, noch ben ik roomser als de paus, maar ik vondt deze nogal kort en bot door de bocht, vandaar mijn reactie.
Ik denk dat iets als "persoonlijk vindt ik het er niet uitzien" al heel anders overkomt
Dus Forbert........wellicht even nadenken of en hoe je iets moet schrijven alvorens het te plaatsen, het blijft nu eenmaal geschreven text.
Overigens no hard feelings

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Luke

Berichtdoor Luke » 21 Mei 2012, 21:07

Landmarcs schrijft:
forbert schrijft:
Luke schrijft:

Luke

Waarde Luke,

De groeten, Forbert

Ik vind onder een Defender lichtmetalen velgen niet passend, in mijn ogen wordt het een PCHooftstraat ding.

(Nu moet ik zeggen: Ik vind lichtmetaal niet gauw mooi, ook niet onder auto's die er vlgs de goegemeente "er om vragen".)

Groeten MarcS

Marc,

Dat al of niet lichtmetaal op een defender een kwestie is van persoonlijke smaak ben ik geheel met jullie eens, dus daar zal je mij niet over hooren daarom heten het ook persoonlijke meningen, alleen zal je het ook met me eens zijn dat jou formuleringheel wat genuanceerder overkomt als die van forbert ondanks het feit dat ze op hetzelfde neerkomen?

Moet er overigens wel bij optekenen dat nog forberts mening, noch die van jou, noch deze discussie ook maar iets zinnings bijdarage aan de oplossing van de vraag van topicstarter, dus zullen we het hier mij bij laten en gewoon proberen de topicstarter te helpen ipv van allemaal onze mening te geven of het al dan niet mooi is? ;)

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Mei 2012, 21:12

Luke schrijft:
Landmarcs schrijft:
forbert schrijft:
Luke schrijft:

Luke

Waarde Luke,

De groeten, Forbert

Groeten MarcS

Marc,

Dat al of niet lichtmetaal op een defender een kwestie is van persoonlijke smaak ben ik geheel met jullie eens, dus daar zal je mij niet over hooren daarom heten het ook persoonlijke meningen, alleen zal je het ook met me eens zijn dat jou formuleringheel wat genuanceerder overkomt als die van forbert ondanks het feit dat ze op hetzelfde neerkomen?

Luke

Zeg heren, hoe denken jullie nu dat dit gezever helpt om die wielen te laten passen? :blink: :blink:

Als jullie graag penislengte willen vergelijken dan zetten we wel een extra tentje op tijdens een bbq of evenement. :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Luke

Berichtdoor Luke » 21 Mei 2012, 21:22

Meknes,
Na even een paar keer een reactie gegeven te hebben hier die nou niet direct ontopic was zal ik toch proberen om iets te zeggen waar je wat aan hebt.

Als alles standaard is moet het volgens mij gewoon kunnen.
Echter.......
Waar de verschillen in zitten zijn 2 zaken.....Welk type remmen je hebt........Ik weet 100% zeker dat het met schijfremmen rondom gewoon moet passen, maar met trommels durf ik mijn hand er niet voor in het vuur te steken, die zijn nl dikker (steken dus verder uit naar buiten) en ook groter in diameter.
En de 2e, die ik ook al voorbij zag komen hier.....de meenemers ofwel steekas deksels
het oidere type, waarbij de deksel aan de as vast zit steekt bijv veel verder uit (alsof er een stuk as doorheen steekt zeg maar) de gewone gangbare deksels, waarbij er een rubber kapje op het centrale deel zit, zouden geen problemen op moeten leveren.
Dan de heavy duty steekasdeksels....Ik dacht (niet 100% zeker) dat dat wel moet lukken, daar ikop mijn vooras de HD steekas deksels heb, en ooit eens voor de grap een deepdish velg hierop gepast heb, dat ging zonder problemen, maar ik kan me niet meer herinneren of ik toen ook het centrale dekseltje erbij heb gepast... sorry

Ik hoop dat je iets met deze info kunt

Verder is het denk ik gewoon even een kwestie van passen en kijken waarom het eventueel niet past en voooral WAAR het niet past

Luke

Meknes

Berichtdoor Meknes » 24 Mei 2012, 13:11

Ik heb hierbij een foto van de vooras bijgevoegd, misschien heeft men dan
wat info over welke as en hoe het zit.

Alvast bedankt voor alle reacties.

Appie

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 24 Mei 2012, 19:47

Appie,

Wat ik zo uit de foto opmaak is dat de rubber/ plastic naaf dop hoger is dan de mijne (110 Td5 waar ook zulke velgen op zaten) Dit zou naar mijn menig duiden op andere meenemers maar ook andere steekassen. Hopelijk kun je hier iets mee.

Mvg Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Mei 2012, 20:20

haal die rubber dop eens van de steekas/meenemer, als de dop veel dieper is dan nodig, dan kun je wellicht de kortere dop er ook op zetten, en past je naafdop in de velg
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 24 Mei 2012, 21:17

Hoi,

Het lijkt e een beetje op of jou steekassen en steekas deksels uit 1 geheel zijn, dwz de vroege dype steekassen waarbij dus de deksels aan de assen vastzaten, (volgens mij zaten ze ook op de series) het nadeek van die dingen is dat er nogal een lange punt uitsteekt wat je probleem kan verklaren.

Luke

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Mei 2012, 21:46

maar dan zou dat (origineel) toch zowel voor als achter zo moeten zijn toch
gone

Terug naar “Techniek”