Aangezien we donderdag voor een paar dagen naar Maka gaan, dacht ik: misschien lukt even snel ontluchten wel, om de koppeling weer wat beter te laten werken.
Maar, het werd er alleen maar erger van :(
Nog een keer ontluchten en nog een keer. En nog een keer. Eigenlijk wist ik het wel: hoofdkoppelingcilinder lek:
Maar ja, wat doe je, twee en een halve dag voor je vertrekt?
Uiteindelijk de knoop doorgehakt: beide cilinders toch maar "even snel" vervangen. Mijn betere wederhelft heeft gistermiddag snel een hulp- en hoofdkoppelingcilinder opgehaald in Gouda en gisteravond maar begonnen aan de klus.
Hulpcilinder was eigenlijk best makkelijk te vervangen, als was het een beetje pielen om de rubber afdichtdop, die natuurlijk achterbleef in het koppelinghuis, er uit te vissen.
Bij een links gestuurde moet er behoorlijk wat plaatwerk los om de koppelingspedaal-"assembly" er uit wurmen. Maar als je die eenmaal uit de auto hebt is het vervangen van de hoofdcilinder - lang leve het werkplaatshandboek - niet zo'n probleem meer:
Vanavond, tussen de buien door, de boel weer gemonteerd:
Met de eezibleed gevuld, proefrit en taadaa! - we kunnen weer lekker schakelen! Klussen aan de laro *kan* dus ook vlot en zonder tegenvallers of verrassingen - da's dan wel weer een verrassing :-)
Dat wou ik effe kwijt :-)