Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de brandstoftank. Ik heb namelijk een nieuwe kabelboom voor naar achter en ik kan hem er helemaal inleggen alleen de aansluiting naar de brandstoftank zit bovenop. Dus ik zal hem waarschijnlijk moeten verwijderen. Of weet iemand andere opties? Ik zat nog te overwegen om de laadvloer eruit te halen maar dat is ook niet echt gemakkelijk volgens mij?
Is het verwijderen van de brandstof tank te doen zonder brug?
Brandstoftank verwijderen voor kabelboom??
- Wim defender 110
Re:Brandstoftank verwijderen voor kabelboom??
Wim
Als je een tank hebt die tussen de 2 chassisbalken hangt is het relatief makkelijk te doen ja, mits je uiteraard wel even de tank leegmaakt
Luke
Als je een tank hebt die tussen de 2 chassisbalken hangt is het relatief makkelijk te doen ja, mits je uiteraard wel even de tank leegmaakt
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
-
Landmarcs
Er zijn ook mensen die een inspectieluikje maken in de laadvloer.
Daar is ook wat voor te zeggen. Alleen moet je dan wel weten waar en wat er allemaal onder heel moet blijven (want zo ik het blinde gaan zagen is als met 120 km/u door dichte mist rijden).
Groeten MarcS
Daar is ook wat voor te zeggen. Alleen moet je dan wel weten waar en wat er allemaal onder heel moet blijven (want zo ik het blinde gaan zagen is als met 120 km/u door dichte mist rijden).
Groeten MarcS
Landmarcs schrijft:
Wel spannend !
Land Rover stond toch voor avontuur?
Go Beyond....... vrij vertaal, je gaat het hoekie om (als je er een slijptol inzet :P
Maar idd wat je zegt, je moet het luikje wel op de goeie plek hebben en om dat te weten moet je weten waar het spul in je tank zit, en om dat uit te vinden moet je tank er onder uit :P
Luke
Er zijn ook mensen die een inspectieluikje maken in de laadvloer.
Groeten MarcS
Wel spannend !
Land Rover stond toch voor avontuur?
Go Beyond....... vrij vertaal, je gaat het hoekie om (als je er een slijptol inzet :P
Maar idd wat je zegt, je moet het luikje wel op de goeie plek hebben en om dat te weten moet je weten waar het spul in je tank zit, en om dat uit te vinden moet je tank er onder uit :P
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)
- Wim defender 110
Kun je de tank ook voor een gedeelte laten zakken? Kan hij bijvoorbeeld scharnieren of kun je hem eventueel met een pot krik een stukje laten zakken? Een luikje lijkt mij niet echt wat. Is ook handig voor de kat :cheer: