Ik ben dus een poging aan het doen deze bak te repareren (LT76?).
Niet omdat ik dat nu zo leuk vind, maar het was onmogelijk om achteruit te rijden.
Bij het minste gas geven schoot hij uit zijn versnelling.
De bak is er onderuit en ook inmiddels vrijwel geheel gestript.
Nu maar hopen dat ik haar ooit weer in elkaar krijg.
Ook het kleine tandwiel van de reverse gear is er uit en hier is duidelijk te zien dat de tanden flink beschadigd zijn.
Waarschijnlijk zijn er ook tanden op de as van de main gear beschadigd, maar deze as krijg ik er dus niet uit.
Heeft iemand een tip om deze er uit te krijgen?
Bellhouse is er af, layshaft is er uit, tussenbak is er af en de borgmoer is van de mainshaft. Zelfs die hele grote borgring is er van af.
Volgens mij moet de as er nu gewoon uitkunnen (richting de kant van de bellhouse).
Voorzichtig op de as tikken met een hamer en een blok hout er tussen helpt niet, iets minder voorzicht tikken helpt ook niet.
Dus voordat ik schade maak......
Help.... :blush:
reparatie versnellingsbak Lightweight
-
Erwin Lokhorst
reparatie versnellingsbak Lightweight
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
-
Erwin Lokhorst
Re:reparatie versnellingsbak Lightweight
Wel ik ben een stapje verder. De as is er uit.
Maar nu?
De twee tandwielen zijn duidelijk versleten en moeten worden vervangen.
Kan ik het tandwiel van de mainshaft afhalen door van rechts naar links de onderdelen er af te halen?
Of moet het van links naar rechts? Alleen krijg ik dat aluminium deel (blauwe markering) er nu niet af. (zat met locktight vast in de behuizing)
Kan iemand eens meekijken welke onderdelen ik moet bestellen?
Ik heb wel een site gevonden, maar durf ze niet met 100% zeker te identifiseren.
http://www.shop4autoparts.net/Series/Gearbox/LT76/Gears?filter_action=3&filter_value=2
De rest lijkt er goed uit te zien (was ook alleen een probleem met de achteruit.
Dus verder een setje pakkingen en vloeibare pakking moet het oplossen hoop ik?
Bak moet niet te lang openliggen. Straks weet ik echt niet meer waar wat hoort. :blush:
En dan wordt dit een erg lang draadje met veel vragen. :laugh:
Maar nu?
De twee tandwielen zijn duidelijk versleten en moeten worden vervangen.
Kan ik het tandwiel van de mainshaft afhalen door van rechts naar links de onderdelen er af te halen?
Of moet het van links naar rechts? Alleen krijg ik dat aluminium deel (blauwe markering) er nu niet af. (zat met locktight vast in de behuizing)
Kan iemand eens meekijken welke onderdelen ik moet bestellen?
Ik heb wel een site gevonden, maar durf ze niet met 100% zeker te identifiseren.
http://www.shop4autoparts.net/Series/Gearbox/LT76/Gears?filter_action=3&filter_value=2
De rest lijkt er goed uit te zien (was ook alleen een probleem met de achteruit.
Dus verder een setje pakkingen en vloeibare pakking moet het oplossen hoop ik?
Bak moet niet te lang openliggen. Straks weet ik echt niet meer waar wat hoort. :blush:
En dan wordt dit een erg lang draadje met veel vragen. :laugh:

Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
Kan je met de onderdelen niet helpen. Maar je hebt foto's gemaakt. Maak er meer tijdens het demontage proces en je kunt terug zien het in elkaar moet :)
Mvg Jan
Mvg Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
L. van der Poel
Hey
Koop bij de handel een blauwe stift geschikt om op metaal te schrijven en nummer dan alles vanaf de voorkant en aan de voorkant op het onderdeel, weet je in ieder geval waar en hoe het moet zitten bij montage.
mvrgr
Leo van der Poel
Koop bij de handel een blauwe stift geschikt om op metaal te schrijven en nummer dan alles vanaf de voorkant en aan de voorkant op het onderdeel, weet je in ieder geval waar en hoe het moet zitten bij montage.
mvrgr
Leo van der Poel
-
L. van der Poel
Hey Erwin
Om de juiste onderdelen te bestellen moet je op de versnellingsbak het nummer opzoeken. Staat in de rijrichting gezien aan de rechterkant. Staat ook het suffixnr. bij. Hoop dat je er wat aan hebt.
mvrgr
Leo van der Poel
www.photobucket.com/lvanderpoel
Om de juiste onderdelen te bestellen moet je op de versnellingsbak het nummer opzoeken. Staat in de rijrichting gezien aan de rechterkant. Staat ook het suffixnr. bij. Hoop dat je er wat aan hebt.
mvrgr
Leo van der Poel
www.photobucket.com/lvanderpoel