aanlopende achterrem
-
Santana especial
Re:aanlopende achterrem
Dankje voor de tip, had er al wel naar gekeken maar omdat ze op het oog goed staan en de oude schoenen ook niet scheef aan het slijten waren heb ik er niet veel aandacht aan besteed. Ik ga ze eens precies uitmeten en rechtzetten. Blijft vreemd dat de wielen na afstellen van de remmen mooi vrij draaien maar bij het rijden weer gaan aanlopen.
-
Santana especial
Re:aanlopende achterrem
Na een hoop zoeken dacht ik het probleem gevonden te hebben in de remdrukbegrenzer die (alleen voor de achterwielen) op de hoofdremcylinder zit. Bleek dus niet de oorzaak te zijn. De oorzaak zit bij de 109 in de nokjes op de remvoeringen, deze zitten namenlijk niet op exact dezelfde hoogte van het midden van de afstelring. Als je vervolgend de voeringen afstelt duw je ze een beetje naar boven waarna ze door het oplopen tijdens het rijden licht blijven remmen. Vaak wordt de afstelring daarom andersom aangedraaid, dan heb je dit probleem niet. Je loopt dan echter wel het risico dat de remmen na verloop van tijd ruimer komen te staan.
De nokjes eruit slaan, een nieuw gaatje boren op exact de hoogte van het midden van de afstelring en vastslaan is de oplossing. Hij remt beter als ooit tevoren!
De nokjes eruit slaan, een nieuw gaatje boren op exact de hoogte van het midden van de afstelring en vastslaan is de oplossing. Hij remt beter als ooit tevoren!