Tweaken / Tunen Brandstofpomp 300 Tdi

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Tweaken / Tunen Brandstofpomp 300 Tdi

Berichtdoor Roger B. » 14 Nov 2014, 21:18

afgezien van het feit dat ik Luke al een hele tijd niet meer gezien heb hier, sinds ie pappa is ongeveer, denk ik dat ie inmiddels het OF opgegeven heeft OF al uitgevoerd heeft... gezien zijn vraag dateerd uit 2012 :roll: :lol:
gone

Waterrover
Beheerder
Berichten: 682
Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
Locatie: Zoutkamp

Re: Tweaken / Tunen Brandstofpomp 300 Tdi

Berichtdoor Waterrover » 14 Nov 2014, 21:30

Roger B. schreef:afgezien van het feit dat ik Luke al een hele tijd niet meer gezien heb hier, sinds ie pappa is ongeveer, denk ik dat ie inmiddels het OF opgegeven heeft OF al uitgevoerd heeft... gezien zijn vraag dateerd uit 2012 :roll: :lol:


Wat een mop, lijkt wel 1 april :lol:

one-ten
Berichten: 73
Lid geworden op: 22 Sep 2013, 18:41
Locatie: Almelo
Contact:

Re: Tweaken / Tunen Brandstofpomp 300 Tdi

Berichtdoor one-ten » 16 Nov 2014, 07:33

Je kan een 300TDI best flink vlot krijgen, maar wat je ook doet, als je de power gaat gebruiken vliegt de EGT omhoog.
Als je die in de gaten houdt, hoeft de motor niet stuk te gaan. Vaak hoef je het gas maar een fractie terug te nemen en de EGT knalt weer naar beneden.
Maar een Defender is niet gebouwd voor power, zonder power rammelt vaak alles al half los en versleten in het rond aan de onderkant.
Veel power is vragen om versleten kruisjes, meenemers, steekassen, versnellingsbakken en een minder lange levensduur van te motor.

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: Tweaken / Tunen Brandstofpomp 300 Tdi

Berichtdoor ToyRoverlander » 16 Nov 2014, 08:06

Dan doe je het gewoon verkeerd.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Waterrover
Beheerder
Berichten: 682
Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
Locatie: Zoutkamp

Re: Tweaken / Tunen Brandstofpomp 300 Tdi

Berichtdoor Waterrover » 16 Nov 2014, 10:40

one-ten schreef:Maar een Defender is niet gebouwd voor power, zonder power rammelt vaak alles al half los en versleten in het rond aan de onderkant.


Magneet er achter hangen.... ;)

Walterke
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 Mei 2014, 20:45
Locatie: Lochem

Re: Tweaken / Tunen Brandstofpomp 300 Tdi

Berichtdoor Walterke » 22 Nov 2014, 22:31

ToyRoverlander schreef:Dan doe je het gewoon verkeerd.


:mrgreen:
Alles gaat of staat met onderhoud :lol:

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: Tweaken / Tunen Brandstofpomp 300 Tdi

Berichtdoor ToyRoverlander » 23 Nov 2014, 10:36

Zelfs staat van onderhoud maakt niets meer uit als het ding om zeep geholpen word door onkundig gepruts aan de pomp en turbodruk.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten