Brommend geluid (EAS) bij het starten van de auto

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Dyon

Brommend geluid (EAS) bij het starten van de auto

Berichtdoor Dyon » 08 Mei 2012, 08:11

Hallo,

Ik heb een irritant probleem met mijn P38 en ik hoop dat jullie mij hier wat meer over kunnen vertellen.
Wanneer ik mijn auto eerder startte hoorde ik altijd een 'zoemend' geluid. Dit geluid kwam soms ook tijdens het rijden terug. Ik stoorde mij hier echter nooit aan.
Sinds gisteren is dit zoemende geluid veranderd in een irritant brom. Na een beetje proberen ben ik er achter gekomen dat dit geluid hoogstwaarschijnlijk bij de compressor vandaan komt.

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen is?
Alvast hartelijk bedankt :)

sketcher

Re:Brommend geluid (EAS) bij het starten van de auto

Berichtdoor sketcher » 08 Mei 2012, 09:35

Dit is inderdaad de compressor die aanslaat. Heb ik soms ook bij mijn Disco II. De laatste keer dat ik het hoorde was daarna mijn compressor kapot die ik halverwege mijn reis in Boedapest moest vervangen :S

Het is dus zaak dit snel op te lossen. Wat er denk ik gebeurd is dat de compressor aanslaat maar de valves (ventiel?) niet opengaat. Dit kan tot oververhitting en beschadiging van de compressor leiden.

Waarom hij aanslaat of het ventiel niet opengaat weet hopelijk iemand anders. Bij mij lijkt het met vocht te maken te hebben. Ik heb het als de luchtvering omhoog is geweest en ik de onderkant gewassen hebt.

Is het bij jouw altijd? of ook in bepaalde situaties?
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Roger B.

Re:Brommend geluid (EAS) bij het starten van de auto

Berichtdoor Roger B. » 08 Mei 2012, 17:08

zo gelijk is de luchtvering van p38 en d2 nou ook weer niet, ik meen dat de p38 een voorraadtankje heeft., en dus niet "tegen een ventiel aan pompt"

de compressor is met 3 schroeven gemonteerd in die bak links onder je motorkap. deze schroeven gaan door een rubber zodat de compressor verend in rubbers opgehangen is, misschien dat deze rubbers stuk zijn en je contactgeluid hoort?
gone

Terug naar “Techniek”