Remmen ontluchten series III

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
L. van der Poel

Re:Remmen ontluchten series III

Berichtdoor L. van der Poel » 05 Jun 2012, 18:37

Hey Arjan

Gauw terug naar die garage. 1 keer rempedaal intrappen moet die zijn maximale vertraging hebben.
2 keer trappen afkeur en waarschijnlijk te laat om je voorganger te sparen. Heb je m'n mail nog gehad?

mvrgr

Leo van der Poel

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 06 Jun 2012, 07:26

Hoi heb je mail gehad ja. Maar toen stond hij al bij de garage.

Mijn collega heeft daar gewerkt en zij dat ze daar toen ook series III deden (hij niet maar een andere collega die er nu nog steeds werkt) En hij wist ook dat ze remmen konden ontluchten van zon auto.
Toen ik langs ging wisten ze ook gelijk hoe het zat en dat het idd lastig was maar het ging ze wel lukken vandaar dat ik er wel vertrouwen in had.

Ik heb nog geen tijd gehad om terug te gaan. Vandaag iig bellen.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 06 Jun 2012, 17:08

Vandaag langs geweest en ze willen niks onder garantie verder op lossen want ze zeggen dat het werk wat ze gedaan hebben dat ze dat juist gedaan hebben.
Ze zouden enkel achter hebben gesteld en zeggen dus nu voor ook te moeten stellen en dat is dus meer werk en dat kost dus ook meer...

Ik heb hem weer mee genomen want ik ben gelijk het vertrouwen kwijt.

Gelukkig remt hij nu wel al veel beter dan het was en durf ik er ook wel mee de weg op.

Wie o wie kan dit goed hier in de club?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Jun 2012, 17:40

lekker dan, het was toch niet goed toen je hem mee kreeg........dat zij dan het, nu blijkbaar nodige, afstellen van de voorremmen de eerste keer niet gedaan hebben is hun fout......jij brengt je auto omdat je niet in een keer trappen de volle remdruk hebt.....als je hem dan terug krijgt en je moet nog steeds twee keer trappen, is dat wanprestatie in mijn optuek en moet het of zonder kosten goed gedaan, of je krijgt je geld terug (afgezien van geleverd materiaal wellicht)
gone

Bas88pickup

Berichtdoor Bas88pickup » 06 Jun 2012, 20:19

Edward schrijft:
arjan_de_jong schrijft:
Bas88pickup schrijft:
En niemand die even begint over de flexibele leiding......Valt me tegen met alle kennis die er toch wel aanwezig is. Vervang dat ding eerst maar eens, bij voorkeur door 1tje van Goodridge (zo een met een gevlochten stalen buitenmantel), en doe de andere dan ook. Tien tegen 1 dat je dan prima kunt ontluchten ;)

Mijn series heeft gewoon standaard slangen maar daar remde hij voorheen ook goed mee en heb ook nooit een series gezien met staal omwikkelde slangen. Natuurlijk snap ik wel dat dat beter is maar denk niet dat dat mijn probleem is.

Dat is ook niet. kan zijn dat je oude versleten slangen hebt, maar als je die `ou vervangen voor dezelfde nieuwe werkt het ook prima. Het is natuurlijk onzin dat je alleen kunt ontluchten met moderne staal omvlochten slangen. Dan zou mijn 2008 def ook niet te ontluchten zijn, want daar zitten dezelfde slangen op. ;) ;)

Valt me tegen met alle kennis die aanwezig is dat er zo'n niet onderbouwd statement wordt gemaakt. :blink:

;) Tuurlijk kan het ook met de oude type slangen,(ik heb ook nergens gezegd dat je die MOET nemen) maar die ommantelde slangen zijn gewoon zoveel beter....als je dat verschil eenmaal hebt ervaren, wil je geen gewoon rubber meer. :ohmy: ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Jun 2012, 21:21

Bas88pickup schrijft:
Edward schrijft:
arjan_de_jong schrijft:
Bas88pickup schrijft:
En niemand die even begint over de flexibele leiding......Valt me tegen met alle kennis die er toch wel aanwezig is. Vervang dat ding eerst maar eens, bij voorkeur door 1tje van Goodridge (zo een met een gevlochten stalen buitenmantel), en doe de andere dan ook. Tien tegen 1 dat je dan prima kunt ontluchten ;)

Mijn series heeft gewoon standaard slangen maar daar remde hij voorheen ook goed mee en heb ook nooit een series gezien met staal omwikkelde slangen. Natuurlijk snap ik wel dat dat beter is maar denk niet dat dat mijn probleem is.

Dat is ook niet. kan zijn dat je oude versleten slangen hebt, maar als je die `ou vervangen voor dezelfde nieuwe werkt het ook prima. Het is natuurlijk onzin dat je alleen kunt ontluchten met moderne staal omvlochten slangen. Dan zou mijn 2008 def ook niet te ontluchten zijn, want daar zitten dezelfde slangen op. ;) ;)

Valt me tegen met alle kennis die aanwezig is dat er zo'n niet onderbouwd statement wordt gemaakt. :blink:

;) Tuurlijk kan het ook met de oude type slangen,(ik heb ook nergens gezegd dat je die MOET nemen) maar die ommantelde slangen zijn gewoon zoveel beter....als je dat verschil eenmaal hebt ervaren, wil je geen gewoon rubber meer. :ohmy: ;)

Op de motor heb ik ze ook altijd. Blijft altijd weer lachen als ik dan op een andere stap met gewone slangen, dan schrik ik me elke keer weer kapot omdat het zo vaag aanvoelt! :blush: Dus ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 06 Jun 2012, 22:27

Ja dat geloof ik het zal altijd beter zijn maar het kwam over alsof ik het probleem niet kon oplossen zonder andere remslangen.

Na ja misschien neem ik ze idd wel een keer maar eerst nu maar eens iemand vinden die hem goed kan ontluchten. Hij is nu behoorlijk goed en het lijkt ook naar mate van tijd beter te worden. Zonet kreeg ik het voor elkaar om bij de eerste keer trappen de achterste wielen te blokeren maar zat daarbij wel nog steeds op de bodem te trappen.

Heb dus nu ook geen zin om de remleidingen weer los te halen voor andere slangen met het risico dat ik weer van vooraf aan moet beginnen met ontluchten.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Jun 2012, 22:38

àan de andere kant......als je het nu doet hoe je maar een keer je ontluchtprobleem te tackelen
gone

L. van der Poel

Berichtdoor L. van der Poel » 06 Jun 2012, 22:49

Hoi Arjan

Weet niet waar je huis woont maar je mag bij mij gratis en voor niks in de garage langskomen, maken we de remmen in orde voor je.

mvrgr

Leo van der Poel

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 06 Jun 2012, 23:41

Ik kom uit omgeving Zwolle maar maakt mij niet uit of ik er een stuk voor moet rijden...

Ik heb eerst vakantie en daarna wil ik graag van je aanbod gebruik maken! :woohoo:

Terug naar “Techniek”