Remmen ontluchten series III

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
L. van der Poel

Re:Remmen ontluchten series III

Berichtdoor L. van der Poel » 07 Jun 2012, 01:08

Hoi Arjan

Is goed, ik hoor het wel, is trouwens in NB omgeving Veghel. Fijne vacantie

mvrgr
Leo van der Poel

conny1

Berichtdoor conny1 » 07 Jun 2012, 13:42

Om nét effe dat laatste stukkie lucht eruit te persen: nacht laten staan met een stuk hout tussen het pedaal en de stoel.
Dan de volgende dag de voorste nippels ontluchten, soms is dat niet eens nodig. Vraag me niet waar die lucht dan blijft, maar de rem is dan altijd een stuk harder.

Ontdekt met de motor: een tierap om de remhendel.

Gerard

Berichtdoor Gerard » 07 Jun 2012, 14:58

Je kan het gewoon zelf:

[ol]
[li]trommels er af;[/li]
[li]check of alle schoenen op de juiste plaats zitten en de veertjes juist zijn gemonteerd; bij zo'n 11" trommel is één van de schoenen (de achterste) slepend, dus niet aangespannen van schoen naar schoen;[/li]
[li]zorg dat de zuigers van beide cilinders maximaal zijn ingeknepen, eventueel met een klem, spanband, tie-rap of zo. Als je samen bent kan inknijpen met de hand ook;[/li]
[li]ontluchten; ik doe dat graag met een Ezibleed tool oid, maar traditioneel met zachtjes(!) pompen kan natuurlijk ook;[/li]
[li]als er geen luchtbelletjes meer komen, alle hulpmiddelen weer verwijderen en trommels monteren;[/li]
[li]vervolgens met de stelbout de schoenen stellen totdat je wielen "net vrij" draaien;[/li]
[li]et voilà: harde remmen ...[/li]
[li]de schoenen moeten zich eerst "zetten", dus zal je dat stellen na een paar weken nog eens moeten herhalen! [/li]
[/ol]
Gerard

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 24 Jul 2012, 12:45

Tijdens mijn vakantie heeft hij een paar weken stil gestaan.
Laatst had ik hem even nodig om een boom aan de kant te slepen en wat denk je... Knetter harde remmen. Dus gelijk een stukje gereden en met ongeveer 60 (heb geen werkende teller) vol op de remmen en gelijk bij eerste trap blokkeren alle 4 de remmen! Dus het is toch uit zich zelf goed gekomen
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Terug naar “Techniek”