Al enige tijd had ik het probleem dat de zekeringen van mijn koplampen eruit vlogen, wanneer ik ze verving ging het een paar dagen goed en dan klapte ze er ineens weer uit.
Maar op een gegeven moment was ik door mij zekeringen heen en werd het donker dus even en beetje geknoeid met wat zilverpapier(niet echt handig, ik weet het) en het deed het even alleen na 100 meter kwam er witte rook uit mijn dashboard, dus gelijk alles uitgezet. achter het dashboard kwam ik een gesmolten draad tegen, en deze heb ik vervangen. Maar ik heb nog steeds geen licht.
Dus zal het relais ook wel naar de kl@te zijn maar nu de vraag waar zitten deze. Ik kan hem niet vinden. Ik heb een defender 90 uit 1987 met een disco 1 blok. Ik heb wel het relais van de knipperlichten gevonden die hangt gelijk boven mijn zekeringen maar van de verlichting kan ik dus niet vinden iemand een idee ?
Ik heb geen licht meer
-
Roger B.
Re: Ik heb geen licht meer
tja, als je vaker hier meeleest...of de zoekfunktie gebruikt... kom je meerdere topics tegen van mensen met hetzelfde probleem....
je relais is niet stuk.....simpelweg, omdat een defender geen relais heeft voor het licht.
je lichtschakelaar(s) is/zijn het probleem
je relais is niet stuk.....simpelweg, omdat een defender geen relais heeft voor het licht.
gone
-
Stefannobel
ik dacht ook dat het de schakelaar zou zijn maar die heb ik af gekoppeld en toen gelust en dan gaan alleen de buitenste lampjes aan. dit krijg ik ook voor elkaar als de schakelaar wel goed zit
zijn er nog andere opties ?
zijn er nog andere opties ?
-
Landmarcs
Roger B. schrijft:
Roger B.
Da's net iets te kort door de bocht.
De Defender heeft wél een relais voor grootlicht alleen dat betreft het relais dat het grootlicht uitzet als je het contact afdraait.
Dit relais, of beter, de relaisvoet van dit relais geeft soms ook problemen !!
(Dat zijn dan problemen waar iedereen van zegt: Lichtschakelaar, en die blijkt het dan niet te zijn.)
Blijft een feit dat een "Zweedse lichtversterker" dit probleem voor de toekomst ook voorkomt (want dan gaat de lichtstroom helemaal niet meer door het dash-bord.
Groeten MarcS
tja, als je vaker hier meeleest...of de zoekfunktie gebruikt... kom je meerdere topics tegen van mensen met hetzelfde probleem....
Roger B.
Da's net iets te kort door de bocht.
De Defender heeft wél een relais voor grootlicht alleen dat betreft het relais dat het grootlicht uitzet als je het contact afdraait.
Dit relais, of beter, de relaisvoet van dit relais geeft soms ook problemen !!
(Dat zijn dan problemen waar iedereen van zegt: Lichtschakelaar, en die blijkt het dan niet te zijn.)
Blijft een feit dat een "Zweedse lichtversterker" dit probleem voor de toekomst ook voorkomt (want dan gaat de lichtstroom helemaal niet meer door het dash-bord.
Groeten MarcS
-
Stefannobel
en waar zit dit relais dan ? of is dat niet te vervangen ?
- Erik Peters
Stefannobel schrijft:
Ook achter/onder de zekeringen.
en waar zit dit relais dan ?
Ook achter/onder de zekeringen.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Stefannobel
Gevonden!!! waren idd geoxydeerd en groen uitgeslagen. Mijn buurman gaat morgen even nieuwe bestellen. Hoop dat ze het dan weer doen
Bedankt allen
Bedankt allen
-
Landmarcs
Stefannobel schrijft:
Wie waren er nu groen geoxydeerd ?
MarcS
Gevonden!!! waren idd geoxydeerd en groen uitgeslagen. Mijn buurman gaat morgen even nieuwe bestellen. Hoop dat ze het dan weer doen
Bedankt allen
Wie waren er nu groen geoxydeerd ?
MarcS
-
Roger B.
vermoed de contacten in de relaisvoet waarvan ik hier geleerd heb dat de defender die heeft
gone
Ik zou ook groen uitslaan van zekeringen van zilverpapier ... :X :whistle: :lol:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <