De koppeling van mijn '85 Defender zit vast met het pedaal hoog. Ben er inmiddels uit dat dit een bekende kwaal is: een kapotte "clutch operating lever" (geen idee hoe je dat in het nederlands noemt). Een tijdje terug vond ik op internet een beschrijving hoe deze te vervangen is zonder de bak uit de auto te halen.
Het moet kunnen door bak en blok te scheiden, en dan de bak naar achteren te schuiven.
Ben er vandaag aan begonnen, en wilde de on line handleiding checken om zeker te weten dat ik niets vergeet, maar nu kan ik 'm niet meer vinden.
Kent iemand deze handleiding toevallig, en zo ja wat is de link?
Groet,
Hans
Koppeling repareren zonder bak te verwijderen
Koppeling repareren zonder bak te verwijderen
110 2.5NA ex-MOD 1985 (verkocht)
Disco 2 TD5 2002 Automaat
Renault Twizy 2012
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Bi Fuel 2017
Harley Davidson WLC 750 1950 (Liberator)
Disco 2 TD5 2002 Automaat
Renault Twizy 2012
Dacia Logan MCV 0.9 TCe Bi Fuel 2017
Harley Davidson WLC 750 1950 (Liberator)
-
Roger B.
Re: Koppeling repareren zonder bak te verwijderen
koppelingsgaffel of koppelingshefboom lijkt me een gangbare nederlandse benaming.
kan je niet aan die handleiding helpen,maar als je de bak al zo ver naar achteren hebt dat je bij die hefboom kunt.....dan is ie er ook al zo ongeveer onder vandaan....waarom dan moeilijk doen en tussen bak en motor gaan hengsten?
als je al dat werk al gedaan hebt, is het erg aan te bevelen de koppeling gelijk compleet te vernieuwen (plaat, drukgroep, druklager en toplager ook) anders kun je het wellicht binnenkort nog een keer doen
kan je niet aan die handleiding helpen,maar als je de bak al zo ver naar achteren hebt dat je bij die hefboom kunt.....dan is ie er ook al zo ongeveer onder vandaan....waarom dan moeilijk doen en tussen bak en motor gaan hengsten?
als je al dat werk al gedaan hebt, is het erg aan te bevelen de koppeling gelijk compleet te vernieuwen (plaat, drukgroep, druklager en toplager ook) anders kun je het wellicht binnenkort nog een keer doen
gone